20 jul 2017

Selfservice voor VECOZO-contactpersonen uitgebreid

Vanaf vandaag, donderdag 20 juli, zijn de selfservice-mogelijkheden voor VECOZO-contactpersonen van zorgaanbieders uitgebreid. De contactpersoon kan een gebruiker nu eenvoudig verder op weg helpen, als hij of zij het wachtwoord van een persoonlijk certificaat niet meer weet.

Wachtwoord en/of pincode vergeten?

Als een gebruiker bij inloggen of vernieuwen het zelf gekozen wachtwoord van het persoonlijk certificaat niet meer weet, wordt gevraagd om de door VECOZO verstrekte pincode in te voeren. Als deze code niet meer bekend is, is er nu de optie ‘pincode reset’. De contactpersoon kan de gebruiker vervolgens verder helpen bij het succesvol inloggen of vernieuwen van het certificaat. De optie ‘pincode reset’ kan natuurlijk ook gebruikt worden door de gebruiker bij het vernieuwen van het certificaat als hij/zij het wachtwoord nog wel weet maar alleen de pincode niet meer.

Mocht de gebruiker het wachtwoord toch een aantal keer fout invoeren, dan wordt hij of zij geblokkeerd. Vanaf nu kan de contactpersoon van de praktijk of instelling de gebruiker zelf eenvoudig deblokkeren via de dienst Gebruikersbeheer.

In beide gevallen is geen tussenkomst van de afdeling Support en Administratie meer nodig en kan de contactpersoon dit samen met de gebruiker direct afhandelen.

Voorheen was het voor de contactpersonen van een praktijk of instelling al mogelijk om via de dienst Gebruikersbeheer:
• persoonlijke en/of systeemgebruikers aan te vragen;
• autorisaties voor VECOZO-diensten aan te vragen en/of te wijzigen;
• inzicht te verkrijgen in de gebruikers uit de organisatie en wijzigingen en/of aanvragen toe te voegen.

We hopen met deze extra selfservice-mogelijkheden het gebruikersgemak van onze beveiligde omgeving te verhogen en de verwerkingstijd voor gebruikers te verkorten.

Vragen?

Neem voor meer informatie over Gebruikersbeheer eens een kijkje in onze Kennisbank. Of neem contact op met onze afdeling Support en Administratie.