Een Wlz toestemmingsverklaring aan een beheerstichting of koepel kan ingeregeld worden via het daarvoor bestemde formulier. Via onderstaande gaat u naar de wijzigingsformulieren. Onder 'Overige formulieren' vindt u het Aanvraagformulier interne toestemmingsverklaring voor o.a. de Wlz.
Voor het machtigen gelden een paar spelregels:
- Een beheerstichting/instantie kan door meerdere onderliggende instellingen gemachtigd worden.
- Een beheerstichting kan zelf geen machtiging verlenen, alleen gemachtigd worden.
- Een onderliggende instantie kan altijd maar één beheerstichting of andere instantie machtigen.
- Een instelling die door een andere instelling gemachtigd is kan op haar beurt niet ook nog eens zelf een instelling machtigen.
Let op: voordat u gaat machtigen is het raadzaam om eerst uw zorgkantoor te raadplegen. Daarmee heeft u namelijk onder bepaalde AGB-codes overeenkomsten afgesloten m.b.t. zorgtoewijzing, declaraties en Wlz-berichtenverkeer. Deze AGB-codes moeten overeenkomen met de codes die u via VECOZO wilt gebruiken of machtigen.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Kan ik mijn bankgegevens via VECOZO wijzigen?
- Naar welk adres kan ik een wijziging per post toesturen?
- Hoe wijzig ik een e-mailadres bij VECOZO?
- Is het e-mailadres van de contactpersoon niet gelijk aan het e-mailadres in het certificaat van de contactpersoon?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag wijziging e-mailadres is verwerkt?
- Wat is het verschil tussen mijn correspondentieadres bij VECOZO en mijn bezoekadres zoals geregistreerd in het AGB-register?
Wijzigen gegevens contactpersoon
- Hoe kan ik de Contactpersoon wijzigen?
- Hoe wijzig ik het e-mailadres van de contactpersoon?
- Hoe wijzig ik het correspondentieadres?
- Kan ik een tweede contactpersoon toevoegen?
- Waarom mag ik geen algemeen e-mailadres opgeven bij het e-mailadres van de contactpersoon?
- Waarom moet de contactpersoon in (loon)dienst zijn van mijn praktijk/instelling?
- De contactpersoon is uit dienst/overleden, wat moeten wij regelen bij VECOZO?
- Hoe kan ik het telefoonnummer van de contactpersoon wijzigen?
- Hoe weet ik wie mijn contactpersoon is?
- Wat is het verschil tussen een tekenbevoegde en een contactpersoon?
- Hoe kan ik de tweede contactpersoon wijzigen?
- Hoe kan ik de tweede contactpersoon intrekken?
- Hoeveel contactpersonen kunnen wij maximaal opgeven?
- Hoe vraag ik mijn gebruikersnummer op als de contactpersoon uit dienst is?
- Hoe kan ik de tekenbevoegde, hoofdcontactpersoon of ICT-beheerder wijzigen?
Persoonlijke certificaten
- Kan ik mijn naam laten aanpassen na een scheiding/huwelijk?
- Hoe vraag ik een persoonlijk certificaat aan?
- Mag mijn collega gebruik maken van mijn (persoonlijk) certificaat?
- Waarom staat mijn certificaat op mijn naam, en niet op die van de praktijk?
- Moet ik mijn persoonlijk certificaat binnen een bepaalde termijn installeren?
- Kan ik een gebruikersoverzicht exporteren?
- Vraag ik voor iedere collega een eigen persoonlijk certificaat aan?
- Ik wil meerdere certificaten aanvragen. Kan dit in één keer?
- Hoe vraag ik een nieuw certificaat aan als de contactpersoon uit dienst is?
- Hoe kan ik het geslacht in een certificaat aanpassen?
- Mijn naam staat verkeerd gespeld in mijn certificaat, kan dit aangepast worden?
Systeemcertificaten
- Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?
- Hebben wij een systeemcertificaat nodig?
- Hoe koppel ik mijn systeemcertificaat aan mijn softwareprogramma?
- Moet ik een nieuw systeemcertificaat aanvragen als ik wissel van software?
Certificaten algemeen
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand certificaat?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag verwerkt is?
- Hoe trek ik een certificaat in?
- Wat is de status van mijn aanvraag?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven onder de AGB-code?
- Moet ik een nieuw certificaat aanvragen als mijn certificaat is verlopen?
- Ik heb geen gebruikersnummer ontvangen na het aanvragen van een nieuw certificaat
- Ik heb geen pincode ontvangen na het aanvragen van een nieuw certificaat
- Welke autorisaties staan er op mijn certificaat?
- Waar kan ik mijn gebruikersnummer terugvinden?
- Waar kan ik mijn pincode terugvinden?
Toestemmingsverklaringen
- Wat is een toestemmingsverklaring?
- Hoe beheer ik een toestemmingsverklaring?
- Wanneer dient er een toestemmingsverklaring ingeregeld te worden?
- Voor welke diensten kan er een toestemmingsverklaring worden ingeregeld?
- Kunnen er meerdere toestemmingsverklaringen voor één dienst worden ingeregeld?
- Hoe kan er een tweede toestemmingsverklaring worden aangevraagd?
- Wie kan de ingeregelde toestemmingsverklaringen inzien?
- Hoe kan ik de ingeregelde toestemmingsverklaringen inzien?
- Wat is een Wlz-toestemmingsverklaring?
- Welke AGB-codes komen in aanmerking voor een Wlz-toestemmingsverklaring?
Testcertificaten
- Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand certificaat?
- Hoe kan ik een testcertificaat aanvragen bij VECOZO?
- Waar kan ik het aanvraagformulier voor een testcertificaat vinden?
- Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand testcertificaat?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag voor een testcertificaat bij VECOZO is verwerkt?
- Hoe lang duurt het voordat de wijziging in autorisaties op een bestaand testcertificaat zijn doorgevoerd?
- Mag ik mijn testcertificaat aan derden verstrekken?
- Hoe kan ik een certificaat aanvragen bij VECOZO als zelfbouwer?
- Hoe kan ik een certificaat aanvragen bij VECOZO om samen met een andere partij de VECOZO koppeling te testen? (Ketentest)
- Wat wordt bedoeld met een ketentester?
- Waar kan ik mijn gebruikersnummer terugvinden?
- Waar kan ik mijn pincode terugvinden?
- Wat is de status van mijn testcertificaat aanvraag?