Antwoord
Om te controleren of declaratiebestanden via uw software correct aangemaakt, ingediend en ontvangen worden, heeft u als softwarepartij een aantal zaken nodig om te testen met een certificaat onder uw eigen instantie.
Testdocumentatie
U kunt de testdocumentatie gebruiken om een koppeling met de dienst EDP te bouwen. Als u bent ingelogd op de VECOZO testomgeving vindt u de technische documentatie via Mijn diensten > Declareren > Documenten. Voor het declareren 2.0 zijn de documenten onder het kopje “Technische documentatie Berichtenservice (VSP-Koppeling)” met name van belang.
Toestemmingsverklaring
Op de test- en acceptatieomgeving wordt gecontroleerd of u declaraties mag indienen namens de afzender in het bericht. Hiervoor moet een toestemmingsverklaring vanaf de afzender (een geldige AGB-code) worden ingeregeld. De VECOZO-contactpersoon van de AGB-code die u bij het testen gebruikt kan hiervoor een verzoek per e-mail sturen naar softwarehelpdesk@vecozo.nl. Daarin moeten de onderstaande zaken vermeld te worden:
- De 8-cijferige AGB-code van de partij die de toestemming verleent;
- De softwareleverancier waaraan de toestemming wordt verleend;
- De omgeving waarop getest gaat worden (test en/of acceptatieomgeving);
- De grondslag waarop getest gaat worden (Zvw- en/of Wlz-declaraties);
- De dienst waarvoor getest gaat worden;
- De reden voor het testen.
Overige informatie
Als u testbestanden wil indienen die door VECOZO technisch worden gekeurd, dan kunt u deze richten aan Zorgverzekeraar Noord (UZOVI 1000). Bij het testen van declaratiebestanden worden fictieve patiëntgegevens gebruikt.
Als u retourinformatie wil ontvangen dan kunt u hierover eventueel afspraken maken met individuele zorgverzekeraars.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Welke algemene of betaalvoorwaarden van de zorgverzekeraars zijn voor mij van toepassing?
- Kan ik een declaratie intrekken of crediteren?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog declareren?
- Waar kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
- Hoe machtig ik een partij om namens mijn instantie declaraties af te handelen?
- Hoelang worden de berichten binnen de dienst Declareren 2.0 bewaard?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Welke berichten verstuur ik en ontvang ik via Declareren 2.0?
- Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van Declareren 2.0?
- Wat is het verschil tussen Declareren 2.0 en het huidige declareren?
Indienen en opzoeken
- Hoe kan ik instellen dat ik een notificatiemail krijg als er retourinformatie klaarstaat?
- Hoe open of download ik een declaratie of retourbericht?
- Hoe zoek ik een declaratie of retourbericht?
- Hoe dien ik een declaratie in?
- Kan retourinformatie opnieuw klaargezet worden?
Afhandeling declaraties
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- Er wordt een retourbericht aan mij aangeboden, maar dat is afgekeurd, kan dat?
Softwarepartijen
- Hoe kan ik als softwarepartij de zorgaanbieder ondersteunen?
- Ik ben softwarepartij, waar vind ik informatie over de dienst Declareren?
Zorgverzekeraars
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand?
- Hoe kan ik een wijziging voor een declaratiestandaard doorgeven?
- Kan een declaratie opnieuw verzonden worden?
- Waarom is het DeclaratieID vervangen door een ConversatieID in de Berichtenservice?
- Hoe dien ik een retourbestand in via het Berichtloket?
- Hoe zoek ik ingediende (retour)bestanden in het Berichtloket?
- Klopt het dat het retourbericht op status 'Verwerking voltooid' blijft staan?