Antwoord
Als een certificaat niet geïnstalleerd of vernieuwd kan worden, wordt de oorzaak doorgaans aangegeven via een foutmelding op het scherm. De melding bestaat uit een foutcode en een omschrijving. U kunt de melding afsluiten met knop 'Sluit venster'. Onderstaand vindt u per foutcode wat de oorzaak is en waar mogelijk de oplossing.
Foutcodes
Foutcode |
Wat is het probleem? |
Foutmelding/oplossing? |
C01 |
Fout bij het installeren van het VECOZO G4 ROOT certificaat |
Fout bij het installeren van het certificaat. Mogelijk heeft u te weinig rechten. Neem contact op met uw systeembeheerder. |
C02 |
Fout bij het installeren van het VECOZO G4 ROOT certificaat |
Fout bij het installeren van het certificaat. Mogelijk heeft u te weinig rechten. Neem contact op met uw systeembeheerder. |
C03 |
Fout bij het openen van de Windows Certificate Store. |
Fout bij het installeren van het certificaat. Mogelijk heeft u te weinig rechten. Neem contact op met uw systeembeheerder. |
C04 |
VECOZO-backend is niet bereikbaar.
|
Uw systeem kan geen verbinding maken met VECOZO. Probeer het later nog eens. Blijft het zich voordoen? Neem contact op met uw systeembeheerder. |
C06 |
Maximaal aantal pogingen in de tool is bereikt. |
Maximum aantal pogingen bereikt. Sluit dit venster en doorloop het installatieproces opnieuw. |
C07 |
Fout bij het lezen van de public key van het certificaat. |
Fout bij het installeren van het certificaat. Mogelijk hebt u te weinig rechten om wijzigingen in uw computer aan te brengen. Neem contact op met uw systeembeheerder. |
S01 |
KPN is niet bereikbaar. |
Er is een fout opgetreden bij het uitgeven van het certificaat. Kijk op de VECOZO website voor actuele storingen of neem contact op met VECOZO. |
S02 |
Benodigde VECOZO dienst is niet bereikbaar. |
Er is een fout opgetreden bij het uitgeven van het certificaat. Kijk op de VECOZO website voor actuele storingen of neem contact op met VECOZO. |
S03 |
Standaard foutmelding bij onvoorziene fouten. |
Er is een fout opgetreden. Neem contact op met VECOZO. |
S04 |
Combinatie gebruikersnummer/verificatiecode is niet correct. |
De combinatie gebruikersnummer en verificatiecode is ongeldig. |
S05 |
Verificatiecode is verlopen. |
De sessie is verlopen. Sluit dit venster en doorloop het installatieproces opnieuw (in Mozilla Firefox). Mocht dat niet helpen, neem dan contact op met uw systeembeheerder. |
S07 |
Gebruiker mag geen certificaat ophalen. |
Deze gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen. Neem contact op met VECOZO. |
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn certificaat?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
- Mijn computer is gestolen en nu kan ik niet meer bij mijn certificaten, wat moet ik doen?
- Is VECOZO bereikbaar in het buitenland?
- Wat is TLS?
- Welke technische informatie over het werken met VECOZO is van belang voor mijn systeem-/ICT-beheerder?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO certificaat?
- Ik werk met een Apple, hoe kan ik gebruik maken van VECOZO?
- Welke internetbrowsers en besturingssystemen worden door VECOZO actief ondersteund?
- Wat is een certificaat en hoe lang is een certificaat geldig?
Installeren/Vernieuwen
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren/vernieuwen?
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/vernieuwen in een externe omgeving.
- Na het installeren/vernieuwen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Ik krijg tijdens het installeren/vernieuwen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is vernieuwd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/vernieuwen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat vernieuwd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Ik krijg tijdens het installeren/vernieuwen de melding ‘Mogelijk heeft u te weinig rechten’, wat moet ik doen?
Back-up maken/terugplaatsen
Inloggen/Wachtwoord
- Ik kan niet inloggen op de website van VECOZO.
- Ik kan niet inloggen op een externe website, zoals Zorgmail of het PGB Portaal?
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
- Wat is Single Sign On en hoe werkt het?
- Hoe kan ik inloggen in Firefox?
Gebruikersbeheer
- Hoe vraag ik een persoonlijk certificaat aan?
- Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?
- Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand certificaat?
- Hoe trek ik een certificaat in?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven onder de AGB-code?
- Hoe kan ik gebruik maken van Gebruikersbeheer?
- Ik beschik niet meer over de gekoppelde authenticatie-app, hoe kan ik de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn certificaat is verwijderd. Kan ik deze opnieuw installeren?
- Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
- Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn certificaat verloopt, om welk certificaat gaat dit?
- Mijn certificaat is geblokkeerd, hoe kan ik mijn certificaat deblokkeren?
- Hoe kan ik via Gebruikersbeheer een certificaat deblokkeren?
- Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn certificaat van VECOZO inactief is, maar ik heb nog wel ingelogd op een externe website zoals Zorgmail of het PGB Portaal?
UZI-pas
- Wat is een UZI-pas?
- Hoe kan ik inloggen met de UZI-pas?
- Wat zijn de voordelen van het gebruik van de UZI-pas?
Testomgeving
- Door wie wordt de testomgeving gebruikt?
- Hoe kan ik mijn persoonlijk certificaat installeren op de acceptatieomgeving en testomgeving?
- Hoe kan ik mijn systeemcertificaat installeren op de acceptatieomgeving en testomgeving?
- Wat heb ik van VECOZO nodig als ik als zorgaanbieder mijn eigen software ontwikkel?