Antwoord
Er zijn verschillende redenen waarom een certificaat geblokkeerd kan zijn, waardoor u niet meer kunt inloggen.
Wachtwoord te vaak foutief ingevuld
Er is bij het inloggen vijf maal een verkeerd wachtwoord ingevoerd. Wachtwoorden zijn hoofdletter-gevoelig. Mogelijk stond uw Caps Lock-toets aan of uw Num Lock-toets uit.
Neem contact op met uw VECOZO-contactpersoon om uw certificaat te laten deblokkeren. Uw contactpersoon kan dit via het gebruikersbeheer direct voor u in orde maken. Daarna kunt u weer opnieuw proberen in te loggen. Als u het wachtwoord bent vergeten kunt u dit met behulp van de pincode van het certificaat resetten.
Is de contactpersoon niet aanwezig? Dan kan de rechtmatige gebruiker van het certificaat ook telefonisch of per e-mail contact met VECOZO opnemen om het certificaat te laten deblokkeren. Ook de contactpersoon kan telefonisch of per e-mail contact met VECOZO opnemen.
Pincode te vaak foutief ingevuld
Er is bij het installeren van het certificaat of het resetten van een (vergeten) wachtwoord vijf maal de verkeerde pincode ingevoerd. Pincodes zijn hoofdletter-gevoelig. Mogelijk stond uw Caps Lock-toets aan of uw Num Lock-toets uit.
Neem contact op met de uw VECOZO-contactpersoon om uw certificaat te laten deblokkeren. Uw contactpersoon kan dit via het gebruikersbeheer direct voor u in orde maken. Het deblokkeren van een systeemcertificaat kan alleen op verzoek van de contactpersoon via de afdeling Support. Daarna kunt u weer opnieuw proberen de juiste pincode in te voeren.
Beschikt u niet over de juiste pincode?
De contactpersoon van uw organisatie heeft een bericht ontvangen in de Berichtenbox van VECOZO waarin staat hoe uw persoonlijk certificaat gedeblokkeerd kan worden. Tevens kunnen wij op uw verzoek telefonisch of per e-mail onder vermelding van uw gebruikersnummer uw persoonlijk certificaat deblokkeren.
Een systeemcertificaat kan gedeblokkeerd worden op verzoek van de contactpersoon van uw organisatie. Hiervoor kan telefonisch of per e-mail contact met onze afdeling Support opgenomen worden. Vermeld tijdens het telefoongesprek of in deze e-mail het gebruikersnummer van het systeemcertificaat.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Hoe trek ik een certificaat in?
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn certificaat?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
- Mijn computer is gestolen en nu kan ik niet meer bij mijn certificaten, wat moet ik doen?
- Is VECOZO bereikbaar in het buitenland?
- Wat is TLS?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO certificaat?
- Ik werk met een Apple, hoe kan ik gebruik maken van VECOZO?
- Welke internetbrowsers en besturingssystemen worden door VECOZO actief ondersteund?
- Wat is een certificaat en hoe lang is een certificaat geldig?
- Ik beschik niet meer over de gekoppelde authenticatie-app, hoe kan ik de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen?
- Hoe trek ik een certificaat in via het Gebruikersbeheer?
Installeren/vernieuwen
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren/vernieuwen?
- Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/vernieuwen van mijn certificaat.
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/vernieuwen in een externe omgeving.
- Na het installeren/vernieuwen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Tijdens het installeren/vernieuwen wordt er om een verificatiecode gevraagd, waar kan ik die vinden?
- Ik krijg tijdens het installeren/vernieuwen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is vernieuwd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/vernieuwen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat vernieuwd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Ik krijg tijdens het installeren/vernieuwen de melding ‘Mogelijk heeft u te weinig rechten’, wat moet ik doen?
Back-up maken/terugplaatsen
Inloggen/wachtwoord
- Ik kan niet inloggen op de website van VECOZO.
- Ik kan niet inloggen op een externe website, zoals Zorgmail of het PGB budgethoudersportaal?
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
- Wat is Single Sign On en hoe werkt het?
- Hoe kan ik inloggen in Firefox?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Hoe kan ik via Gebruikersbeheer een certificaat deblokkeren?
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn certificaat is verwijderd. Kan ik deze opnieuw installeren?
- Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
- Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn certificaat verloopt, om welk certificaat gaat dit?
Gebruikersbeheer
- Hoe kan ik gebruik maken van Gebruikersbeheer?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven?
- Hoe kan ik een authenticatie-app ontkoppelen van een VECOZO-account?
- Hoe deblokkeer ik een gebruiker?
- Hoe verwijder ik een gebruiker?
- Hoe open ik het Gebruikersbeheer?
- Hoe maak ik een nieuwe gebruiker aan in het Gebruikersbeheer?
- Hoe maak ik een profiel aan binnen het Gebruikersbeheer?