Antwoord
Voor een systeemcertificaat ontvangt u alleen een gebruikersnummer en pincode voor de acceptatieomgeving. U kunt dit certificaat op de acceptatieomgeving installeren middels onderstaande stappen. Voor gebruik op de testomgeving hoeft een systeemcertificaat niet gekoppeld te worden; na installatie op de acceptatieomgeving werkt dit certificaat automatisch ook op de testomgeving.
- Ga op de acceptatieomgeving naar systeemcertificaat installeren.
- In de eerste stap vult u het gebruikersnummer en de bijbehorende pincode van het systeemcertificaat in. De pincode is hoofdlettergevoelig. Neem daarna de weergegeven cijfers in de beveiligingsafbeelding over in de onderste balk. Klik op ‘Volgende’ om verder te gaan.
- In de tweede stap vult u een e-mailadres in. Op dit e-mailadres ontvangt u een notificatie wanneer het certificaat verlengd moet worden. Klik op ‘Volgende’ om verder te gaan naar de volgende stap.
- In deze stap worden de installatievoorwaarden en algemene voorwaarden voor gebruik van de omgevingen weergegeven. Door het vakje 'Ik ga akkoord' aan te klikken, accepteert u deze voorwaarden en kunt u via ‘Volgende’ doorgaan naar de laatste stap.
- Klik bij deze stap op 'Start installatie'. De installatietool wordt gestart.
- Afhankelijk van de browser die u gebruikt moet u handmatig het programma uitvoeren door op ‘Run’, ‘Openen’ of ‘Uitvoeren’ te klikken. Deze melding verschijnt meestal onderin uw scherm.
- Bij computers die draaien op Windows installeert de installatietool het certificaat in de Windows Certificate Store. Bij Apple-computers in de Sleutelhangertoegang. U krijgt een bevestiging wanneer het certificaat geïnstalleerd is. U kunt dan via de knop ‘Sluit venster’ de installatietool afsluiten.
- Op het laatste scherm ziet u tot wanneer het certificaat geldig is. Via de hulpvragen kunt u de handleiding zien voor het maken van een back-up (reservekopie) van het certificaat.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Hoe trek ik een certificaat in?
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn certificaat?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
- Mijn computer is gestolen en nu kan ik niet meer bij mijn certificaten, wat moet ik doen?
- Is VECOZO bereikbaar in het buitenland?
- Wat is TLS?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO certificaat?
- Ik werk met een Apple, hoe kan ik gebruik maken van VECOZO?
- Welke internetbrowsers en besturingssystemen worden door VECOZO actief ondersteund?
- Wat is een certificaat en hoe lang is een certificaat geldig?
- Ik beschik niet meer over de gekoppelde authenticatie-app, hoe kan ik de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen?
- Hoe trek ik een certificaat in via het Gebruikersbeheer?
Installeren/verlengen
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren/verlengen?
- Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/verlengen van mijn certificaat.
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/verlengen in een externe omgeving.
- Na het installeren/verlengen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Tijdens het installeren/verlengen wordt er om een verificatiecode gevraagd, waar kan ik die vinden?
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is verlengd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/verlengen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat verlengd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding ‘Mogelijk heeft u te weinig rechten’, wat moet ik doen?
Back-up maken/terugplaatsen
Inloggen/wachtwoord
- Ik kan niet inloggen op de website van VECOZO.
- Ik kan niet inloggen op een externe website, zoals Zorgmail of het PGB budgethoudersportaal?
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
- Wat is Single Sign On en hoe werkt het?
- Hoe kan ik inloggen in Firefox?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Hoe kan ik via Gebruikersbeheer een certificaat deblokkeren?
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn certificaat is verwijderd. Kan ik deze opnieuw installeren?
- Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
- Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn certificaat verloopt, om welk certificaat gaat dit?
- Mijn certificaat is geblokkeerd, hoe kan ik mijn certificaat deblokkeren?
Gebruikersbeheer
- Hoe kan ik gebruik maken van Gebruikersbeheer?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven?
- Hoe kan ik een authenticatie-app ontkoppelen van een VECOZO-account?
- Hoe deblokkeer ik een gebruiker?
- Hoe verwijder ik een gebruiker?
- Hoe open ik het Gebruikersbeheer?
- Hoe maak ik een nieuwe gebruiker aan in het Gebruikersbeheer?
- Hoe maak ik een profiel aan binnen het Gebruikersbeheer?
- Hoe genereer ik een nieuwe pincode?
- Hoe zet ik een certificaat klaar voor een herinstallatie?