Hoe kan ik via Gebruikersbeheer een certificaat deblokkeren?

Antwoord

Bent u de contactpersoon van de onderneming in het zorgaanbieders domein en beschikt u over een actief VECOZO certificaat? Is het certificaat van de gebruiker voor de eerste maal deze dag geblokkeerd? Dan kunt u via Gebruikersbeheer certificaten deblokkeren. Als contactpersoon van een onderneming kunt u op de volgende manier Gebruikersbeheer openen:

  • Klik rechtsboven in de navigatiebalk op het gebruikersnummer van uw certificaat (veertiencijferig nummer onder uw naam) en kies voor "Mijn gegevens". U komt dan in een menu terecht. Hier kunt u kiezen voor "Algemene instellingen".

    CP
  • Onder dit menu ziet u een knop ‘Gebruikersbeheer’ en ‘Systeemcertificaatbeheer’.
    Gebruikersbeheer is voor het beheer van persoonlijke certificaten,  Systeemcertificaatbeheer is voor het beheer van het systeemcertificaat. Voor het deblokkeren van een gebruiker kiest u voor gebruikersbeheer.
  • Door op "Wijzig gebruiker"  te klikken kunt u deze in het volgende scherm deblokkeren. De gebruiker ontvangt per e-mail een bevestiging van het deblokkeren.

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Installeren/Vernieuwen

Back-up maken/terugplaatsen

Inloggen/Wachtwoord

Gebruikersbeheer

Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd

UZI-pas

Testomgeving