Ik kan niet inloggen op de website van VECOZO

Antwoord

Het inloggen bij VECOZO is computer- en (internet)browser afhankelijk. Dit betekent dat u alleen kunt inloggen op de computer en internetbrowser waarin u het certificaat heeft geïnstalleerd. Inloggen bij VECOZO kan alleen met een persoonlijk certificaat.

Er kunnen diverse redenen zijn waarom u niet meer kunt inloggen met uw persoonlijk certificaat. Het certificaat kan geblokkeerd, verlopen of zelfs helemaal van uw pc verdwenen zijn.

Melding "Geen geldig certificaat"

Als u bij het inloggen een melding krijgt dat er geen geldige certificaten zijn gevonden en u geen certificaat kunt kiezen staan er geen of geen geldige certificaten meer op uw pc. U kunt dit controleren via de internet opties. In het menu van Internet Explorer kiest u voor het menu Extra > Internet Opties > tabblad Inhoud > knop Certificaten. Op het tabblad Persoonlijk vindt u een lijst met certificaten die op uw pc zijn geïnstalleerd, inclusief de verloopdatum. In Firefox vindt u deze lijst via Menu (de drie liggende streepjes rechtsboven) > Opties > Geavanceerd > tabblad Certificaten > knop Certificaten bekijken. Wanneer bij het inloggen geen certificaat wordt aangeboden en u gebruik maakt van het antivirusprogramma EST, Kaspersky of NOD32, wordt het certificaat mogelijk door dit programma geblokkeerd.

Als u alleen een certificaat op nummer kunt selecteren (bijvoorbeeld 40000000123456) en geen certificaat op naam (bijvoorbeeld JBoer-25DEC16-1) staan er eveneens geen of geen geldige persoonlijke certificaten meer op uw pc. Een certificaat met een nummer is een systeemcertificaat, bedoeld om uw administratieve software aan onze webservices te koppelen zodat u vanuit dat programma rechtstreeks declaraties in kunt dienen of verzekerdengegevens kunt controleren. Met een systeemcertificaat kunt u NIET inloggen op onze website.

Melding "Sessie verlopen"

Als u meteen bij het inloggen de melding krijgt dat uw sessie is verlopen dienen de instellingen met betrekking tot de cookies op uw pc te worden aangepast. Kies hiervoor in het menu van Internet Explorer voor Extra (Tools) > Internet Opties (Internet Options) > Privacy (Privacy) > Websites (Sites). Vul bij 'Adres van de website (Address of website)' het volgende in: 'vecozo.nl'. Druk op de knop Toevoegen (Allow) en vervolgens op OK en nogmaals op OK. U kunt nu inloggen.

 

Melding "Er is een fout opgetreden, de gevraagde pagina kan op dit moment niet worden weergegeven"

Als u deze foutmelding krijgt, probeert u in te loggen met uw systeemcertificaat. Uw systeemcertificaat is herkenbaar aan de lange cijferreeks en wordt alleen gebruikt voor een koppeling met uw softwareprogramma. U kunt bij VECOZO alleen inloggen met uw persoonlijke certificaat. Dit certificaat is herkenbaar aan het gedeelte van uw naam.

Sluit de gehele browser af voordat u inlogt met uw persoonlijke certificaat.

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Installeren/Vernieuwen

Back-up maken/terugplaatsen

Inloggen/Wachtwoord

Gebruikersbeheer

Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd

UZI-pas

Testomgeving