Antwoord
Als een certificaat niet geïnstalleerd of vernieuwd kan worden, wordt de oorzaak doorgaans aangegeven via een foutmelding op het scherm. De melding bestaat uit een foutcode en een omschrijving. U kunt de melding afsluiten met knop 'Sluit venster'. Onderstaand vindt u per foutcode wat de oorzaak is en waar mogelijk de oplossing.
Foutcodes
Foutcode |
Wat is het probleem? |
Foutmelding/oplossing? |
C01 |
Fout bij het installeren van het VECOZO G3 ROOT certificaat |
Fout bij het installeren van het certificaat. Mogelijk heeft u te weinig rechten. Neem contact op met uw systeembeheerder. |
C02 |
Fout bij het installeren van het VECOZO G3 ROOT certificaat |
Fout bij het installeren van het certificaat. Mogelijk heeft u te weinig rechten. Neem contact op met uw systeembeheerder. |
C03 |
Fout bij het openen van de Windows Certificate Store. |
Fout bij het installeren van het certificaat. Mogelijk heeft u te weinig rechten. Neem contact op met uw systeembeheerder. |
C04 |
VECOZO-backend is niet bereikbaar.
|
Uw systeem kan geen verbinding maken met VECOZO. Probeer het later nog eens. Blijft het zich voordoen? Neem contact op met uw systeembeheerder. |
C06 |
Maximaal aantal pogingen in de tool is bereikt. |
Maximum aantal pogingen bereikt. Sluit dit venster en doorloop het installatieproces opnieuw. |
C07 |
Fout bij het lezen van de public key van het certificaat. |
Fout bij het installeren van het certificaat. Mogelijk hebt u te weinig rechten om wijzigingen in uw computer aan te brengen. Neem contact op met uw systeembeheerder. |
S01 |
KPN is niet bereikbaar. |
Er is een fout opgetreden bij het uitgeven van het certificaat. Kijk op de VECOZO website voor actuele storingen of neem contact op met VECOZO. |
S02 |
Benodigde VECOZO dienst is niet bereikbaar. |
Er is een fout opgetreden bij het uitgeven van het certificaat. Kijk op de VECOZO website voor actuele storingen of neem contact op met VECOZO. |
S03 |
Standaard foutmelding bij onvoorziene fouten. |
Er is een fout opgetreden. Neem contact op met VECOZO. |
S04 |
Combinatie gebruikersnummer/verificatiecode is niet correct. |
De combinatie gebruikersnummer en verificatiecode is ongeldig. |
S05 |
Verificatiecode is verlopen. |
De sessie is verlopen. Sluit dit venster en doorloop het installatieproces opnieuw (in Mozilla Firefox). Mocht dat niet helpen, neem dan contact op met uw systeembeheerder. |
S07 |
Gebruiker mag geen certificaat ophalen. |
Deze gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen. Neem contact op met VECOZO. |
Verificatiecode
Naast de foutcodes kan er ook een melding verschijnen over de verificatiecode. Deze code is nodig om te controleren of degene die de tool gebruikt daadwerkelijk degene is die het installatie/vernieuwingsproces aan het doorlopen is. Dit is dus een extra beveiligingscontrole.
Wanneer de verificatiecode niet automatisch wordt gekopieerd in de installatie-tool verschijnt een melding met de vraag om de verificatiecode handmatig in te vullen. De verificatiecode vindt u rechts in uw beeld in het hulpvenster. Kopieer de code en plak deze in het venster in de installatie-tool. Vul ook het gebruikersnummer in van het certificaat dat u wilt installeren of vernieuwen. Daarna kunt u via de knop Volgende verder gaan met de installatie of vernieuwing van het certificaat.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat is een certificaat?
- Hoe lang is een certificaat geldig?
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Welke internetbrowsers en besturingssystemen worden door VECOZO actief ondersteund?
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn certificaat?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
- Mijn computer is gestolen en nu kan ik niet meer bij mijn certificaten, wat moet ik doen?
- Is VECOZO bereikbaar in het buitenland?
- Wat houdt actief ondersteunen in?
- Wat houdt niet actief ondersteunen in?
- Welke criteria gebruikt VECOZO om het actief ondersteunen vast te stellen?
- Welke besturingssystemen worden niet meer actief ondersteund door VECOZO?
- Wat is TLS?
- G3 rootcertificaat en public key
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO certificaat?
Installeren/Vernieuwen
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren/vernieuwen?
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/vernieuwen in een externe omgeving.
- Na het installeren/vernieuwen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Tijdens het installeren/vernieuwen wordt er om een verificatiecode gevraagd, waar kan ik die vinden?
- Ik krijg tijdens het installeren/vernieuwen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is vernieuwd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/vernieuwen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Kan ik de naam van mijn certificaat aanpassen tijdens het installeren/vernieuwen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat vernieuwd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Kan de einddatum van het certificaat worden aangepast?
- Ik ben mijn gebruikersnummer kwijt.
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO certificaat?
Back-up maken/terugplaatsen
- Wat is een back-up?
- Waarom adviseert VECOZO om een back-up te maken?
- Hoe maak ik een back-up?
- Hoe plaats ik een back-up terug?
Inloggen/Wachtwoord
- Ik kan niet inloggen op de website van VECOZO.
- Ik kan niet inloggen op een externe website, zoals Zorgmail?
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Ik ben mijn pincode kwijt. Hoe kom ik aan een nieuwe pincode?
- Hoe kan ik controleren of mijn certificaat in de internetbrowser staat?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO certificaat?
Gebruikersbeheer
- Hoe vraag ik een persoonlijk certificaat aan?
- Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?
- Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand certificaat?
- Hoe trek ik een certificaat in?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven onder de AGB-code?
- Wat heb ik nodig om gebruik te maken van Gebruikersbeheer?
- Hoe kan ik via Gebruikersbeheer een certificaat deblokkeren?
- Hoe open ik Gebruikersbeheer?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn certificaat is verwijderd. Kan ik deze opnieuw installeren?
- Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
- Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn certificaat verloopt, om welk certificaat gaat dit?
- Mijn certificaat is geblokkeerd, hoe komt dit?
- Hoe kan ik mijn certificaat deblokkeren?
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit Internet Explorer?
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit Firefox?
- Hoe kan ik via Gebruikersbeheer een certificaat deblokkeren?
UZI-pas
- Wat is een UZI-pas?
- Kan ik inloggen met een UZI-pas?
- Hoe kan ik inloggen met de UZI-pas?
- Wat zijn de voordelen van het gebruik van de UZI-pas?