Antwoord
Als het certificaat na het installeren of verlengen niet in uw browser staat, is het certificaat niet goed geïnstalleerd. Sluit uw browser helemaal af en probeer het certificaat opnieuw te installeren. Krijgt u de melding krijgt dat de gebruiker geen certificaat kan ophalen? Neem dan contact met ons op. Houd het gebruikersnummer bij de hand.
Via onderstaande opties controleert u of het certificaat in uw browser staat.
Controleren of het certificaat aanwezig is in Edge/Chrome
Open de zoekfunctie via het vergrootglas icoon onderaan op uw taakbalk.
Typ in het zoekveld ‘internetopties’. Er opent een nieuw venster met internetopties.

Ga binnen de internetopties naar het tabblad inhoud en klik op ‘Certificaten’ om de lijst met certificaten te openen.

Selecteer het tabblad ‘Persoonlijk’ linksboven. Controleer of uw certificaat hier tussen staat.

Controleren of het certificaat aanwezig is in Mozilla Firefox
Ga naar de Firefox opties. Klik vanuit de menubalk in Firefox op Menu (de drie streepjes) > Opties/Voorkeuren. Kies voor het menu "Privacy & Beveiliging". Klik op ‘Certificaten bekijken’ om de lijst met certificaten te openen.

Als u versie 56.0.2 van Mozilla Firefox gebruikt, ziet het scherm er iets anders uit. U begint hetzelfde door naar de Firefox opties te gaan. Deze zijn bereikbaar vanuit de menubalk in Firefox via Menu (de drie streepjes)
Vervolgens gaat u via Privacy & Beveiliging > menu item Beveiliging > naar het submenu item Certificaten. Klik op ‘Certificaten bekijken’ om de lijst met certificaten te openen.

Controleren of het certificaat aanwezig is in Safari
De snelste en makkelijkste manier om naar het certificaat in Safari te gaan is om de ‘Sleutelhangertoegang’ te openen via de zoekfunctie van uw Apple computer. Voor de zoekoptie gebruikt ‘Command + spatie’. Typ in het zoekveld ‘Sleutelhangertoegang’ om deze te openen.
In de Sleutelhangertoegang staat rechtsboven een zoekoptie > Tik hier VECOZO in > Vervolgens ziet u de aanwezige VECOZO-certificaten.
Ziet u deze niet? Zoek dan specifiek onder het kopje Inloggen, Mijn certificaten of My certificates.
Gerelateerde pagina's
Inloggen
- Ik kan niet inloggen
 - Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
 - Hoe log ik in met de UZI-pas?
 - Hoe ontkoppel ik de authenticatie-app?
 - Hoe koppel ik mijn authenticatie-app aan mijn VECOZO-account?
 - Hoe log ik in met eHerkenning?
 
Certificaat Installeren/Verlengen
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren?
 - Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/verlengen van mijn certificaat.
 - Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
 - Moet ik mijn certificaat binnen een bepaalde tijd installeren/verlengen?
 - Hoe zet ik een certificaat klaar voor een herinstallatie?
 - Hoe kan ik mijn certificaat verlengen?