Let op: Bij 'Inloggen' ziet u de optie eHerkenning. Dit inlogmiddel is voorlopig alleen beschikbaar voor pilotdeelnemers. Meer weten?

Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?

Antwoord

Er zijn twee mogelijkheden om een systeemcertificaat aan te vragen via VECOZO. Hieronder vindt u de twee mogelijkheden:

Systeemcertificaatbeheer

Bent u de contactpersoon van een praktijk of instelling in het zorgaanbieders domein en beschikt u over een actief VECOZO certificaat? Dan kunt u via het Systeemcertificaatbeheer een nieuw certificaat aanvragen. Als contactpersoon van een praktijk of instelling kunt u nadat u bent ingelogd als volgt het scherm van de dienst Systeemcertificaatbeheer oproepen:

Klik rechtsboven in de navigatiebalk op het gebruikersnummer van uw certificaat (veertiencijferig nummer onder uw naam) en kies voor "Mijn gegevens".

CP

U komt dan in een menu terecht. Hier kiest u voor "Algemene instellingen". Daarna klikt u op ‘Systeemcertificaatbeheer’. Om een systeemcertificaat aan te maken klikt u rechtsboven in het scherm op de knop ‘Nieuw systeemcertificaat’.

Per AGB-code wordt maximaal één systeemcertificaat toegekend; dit certificaat kan op meerdere pc’s en voor meerdere softwarepakketten tegelijk worden gebruikt.

 

Aanvragen en wijzigen

Als de huidige contactpersoon ‘tijdelijk’ afwezig is, en het daardoor niet mogelijk is om een aanvraag via het Systeemcertificaatbeheer in te dienen, kunt u dit doen via het aanvraagformulier.

Houdt u er rekening mee dat een aanvraag op deze manier, in tegenstelling tot het wijzigen middels Gebruikersbeheer, ondertekent moet worden door een tekenbevoegde of hoofdcontactpersoon. Hiervoor moet de ondertekenaar geïdentificeerd worden via AMP Groep of iDIN, waarna deze de aanvraag kan ondertekenen. Een systeemcertificaat kan aangevraagd worden via het daarvoor bestemde wijzigingsformulier:

Ga naar de wijzigingsformulieren 

 

 

Geef onderaan de aanvraag de naam van de ondertekenaar op welke zich zal identificeren voor de aanvraag en deze digitaal zal ondertekenen. Dit mag een tekenbevoegde zijn of de geregistreerde hoofdcontactpersoon.

Als uw contactpersoon langdurig afwezig is, is het raadzaam om de contactpersoon te wijzigen. Zie hiervoor:

Hoe kan ik de Contactpersoon wijzigen?

 


VECOZO zal altijd communiceren met de contactpersoon. Als deze afwezig is loopt uw onderneming mogelijk belangrijke informatie mis.

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Wijzigen contactgegevens

Persoonlijke certificaten

Systeemcertificaten

Certificaten algemeen

Toestemmingsverklaringen

Testcertificaten