Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?

Antwoord

Er zijn twee mogelijkheden om een systeemcertificaat aan te vragen:

Bent u een PGB-aanbieder? Dan heeft u geen Systeemcertificaatbeheer. Maak gebruik van het aanvraagformulier. 

Systeemcertificaatbeheer

Als contactpersoon vraagt u een account aan via Systeemcertificaatbeheer. Klik op ‘Nieuw systeemcertificaat’ en kies de gewenste autorisaties.

Per AGB-code wordt maximaal één systeemcertificaat uitgegeven; dit certificaat kan voor meerdere softwarepakketten tegelijk worden gebruikt.

 

Aanvraagformulier

Als de huidige contactpersoon tijdelijk afwezig is, vraagt u een systeemcertificaat aan via het aanvraagformulier.

Vul de gevraagde gegevens in en kies bij de vraag ‘Wat wilt u wijzigen?’ voor ‘Aanvragen nieuwe gebruiker’. Kies bij type gebruiker voor 'systeem'. We beoordelen de aanvraag binnen vijf dagen. Bij goedkeuring krijgt de tekenbevoegde of hoofdcontactpersoon een identificatieverzoek. Deze wordt uitgevoerd via iDIN of AMP Groep.

Meer informatie over identificeren

Na een succesvolle identificatie krijgt de hoofdcontactpersoon binnen vijf werkdagen het gebruikersnummer per e-mail. De bijbehorende pincode versturen we per post naar het correspondentieadres van de onderneming.

Is de contactpersoon langdurig afwezig? Wijzig dan de contactpersoon. Bekijk onze website voor meer informatie.

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Wijzigen contactgegevens

Persoonlijke certificaten

Systeemcertificaten

Certificaten algemeen

Toestemmingsverklaringen

Testcertificaten