Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?

Antwoord

Er zijn verschillende mogelijkheden om een persoonlijk certificaat aan te vragen via VECOZO. Hieronder vindt u de verschillende mogelijkheden:

Gebruikersbeheer

Bent u de contactpersoon van de onderneming en beschikt u over een actief VECOZO certificaat? Dan kunt u via het Systeemcertificaatbeheer een nieuw certificaat aanvragen. Als contactpersoon van een onderneming kunt u nadat u bent ingelogd op twee manieren het scherm van de dienst Systeemcertificaatbeheer oproepen:

Door rechtsboven in de navigatiebalk op het gebruikersnummer van uw certificaat (veertiencijferig nummer onder uw naam) te klikken kunt u kiezen voor "Mijn gegevens". U komt dan in een menu terecht. Hier kunt u kiezen voor "Algemene instellingen".

CP

Onder dit menu ziet u een kop Gebruikersbeheer met twee submenu's: Personen (voor het beheer van persoonlijke certificaten) en Systemen (voor het beheer van systeemcertificaten).

Om een systeemcertificaat aan te maken klikt u rechtsboven in het scherm op de knop ‘Nieuw systeemcertificaat’.

Per AGB-code wordt maximaal één systeemcertificaat toegekend; dit certificaat kan op meerdere pc’s en voor meerdere softwarepakketten tegelijk worden gebruikt.

 

Online webformulier

Bent u geen contactpersoon of is uw certificaat niet actief? Dan kunt u via de online webformulieren een nieuw certificaat aanvragen.

U vindt de wijzigingsformulieren via onderstaande link. Onder 'Zorgaanbieders' vindt u het aanvraagformulier certificaat.

Wijzigingsformulieren

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Wijzigen gegevens contactpersoon

Persoonlijke certificaten

Systeemcertificaten

Certificaten algemeen

Toestemmingsverklaringen

Testcertificaten