Antwoord
Dat ligt eraan in welke browser het certificaat geïnstalleerd staat. Hieronder geven we per browser aan hoe u het certificaat kunt verwijderen.
Google Chrome of Microsoft Edge
Open de zoekfunctie via het vergrootglas-icoon op uw taakbalk.
- Zoek via de zoekfunctie de ‘internetopties’. Wanneer u deze aanklikt openen ze meteen.
 - Kies het tabblad ‘Inhoud’
 - Kies voor de knop ‘Certificaten’
 - Op het tabblad ‘Persoonlijk’ vindt u een lijst met certificaten die op uw computer zijn geïnstalleerd, inclusief de verloopdatum.
 - Selecteer het certificaat en kies voor “verwijderen”
 
Mozilla Firefox
- Start ‘Firefox’ en kies rechtsboven voor de drie liggende streepjes
 - Kies vervolgens voor ‘Opties’
 - Kies ‘Privacy en Beveiliging'
 - Kies ‘Certificaten'
 - Kies ‘Certificaat bekijken’
Op het tabblad ‘uw certificaten’ ziet u een lijst met de certificaten die op uw pc zijn geïnstalleerd, inclusief de verloopdatum. - Selecteer het certificaat en kies voor “verwijderen”
 
Safari
- Klik op ‘Command + spatie’ om het zoekscherm te openen
 - Ga naar ‘Sleutelhangertoegang’
 - Kies vervolgens voor de categorie ‘Certificaten’
 - Klik op 'Command + muis/touchpad' op het betreffende certificaat en kies voor “verwijderen”
 
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn certificaat?
 - Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
 - Mijn computer is gestolen, wat nu?
 - Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO-account?
 - Wat is een certificaat en hoe lang is een certificaat geldig?
 
Installeren/verlengen
- Hoe kan ik mijn certificaat verlengen?
 - Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/verlengen van mijn certificaat.
 - Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/verlengen in een externe omgeving.
 - Na het installeren/verlengen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
 - Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
 - De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
 - Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
 - Mijn certificaat is verlengd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
 - Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/verlengen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
 - Ik heb mijn systeemcertificaat verlengd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
 
Back-up maken/terugplaatsen
Inloggen/wachtwoord
- Ik kan niet inloggen
 - Ik kan niet inloggen op een externe website, zoals Zorgmail of het PGB-portaal
 - Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
 - Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
 
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Mijn VECOZO-account is verwijderd. Kan ik deze opnieuw activeren?
 - Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
 - Mijn VECOZO-account is geblokkeerd, hoe kan ik deze deblokkeren?