Maak een keuze.
Persoonlijk certificaat
Volg onderstaande stappen of bekijk de handleiding:
- Inloggen
Log in met uw persoonlijke certificaat. - E-mailadres
Vul uw e-mailadres in. Op dit e-mailadres ontvangt u notificaties als het certificaat verlengd moet worden. - Certificaatnaam
Geef het certificaat een naam. Dit is de naam die u ziet als u met dit certificaat gaat inloggen op onze website. De naam mag maximaal 7 karakters hebben. - Wachtwoord
Hier stelt u een nieuw inlogwachtwoord in. Het wachtwoord moet minimaal 8 karakters lang zijn en tenminste één hoofdletter, één kleine letter, één cijfer en één leesteken bevatten. Het wachtwoord mag niet gelijk zijn aan de vijf eerder gebruikte wachtwoorden. - Voorwaarden
In deze stap worden de voorwaarden voor de installatie-software weergegeven. Door het vakje 'Ik ga akkoord' aan te klikken accepteert u deze voorwaarden. - Installatie
Klik op downloads en open het VECOZOcertificaatinstallatie bestand. U krijgt een bevestiging wanneer het persoonlijke certificaat succesvol geïnstalleerd is.
Apple: Als u uw certificaat via Safari installeert, moet u in deze stap de ‘Command’ toets (ook bekend als de 'Apple' toets) ingedrukt houden terwijl u op 'Start installatie’ klikt. Nadat u hierop heeft geklikt, mag u deze toets loslaten en wordt het installatieprogramma gedownload.
Systeemcertificaat
Volg onderstaande stappen of bekijk de handleiding:
- Gebruikersgegevens
In de eerste stap vult u het gebruikersnummer en de bijbehorende pincode in. De pincode is hoofdlettergevoelig. - E-mailadres
Vul uw e-mailadres in. Op dit e-mailadres ontvangt u notificaties als het certificaat verlengd moet worden. - Voorwaarden
Door het vakje 'Ik ga akkoord' aan te klikken accepteert u deze voorwaarden. - Installatie
Klik op downloads en open het VECOZOcertificaatinstallatie bestand. U krijgt een bevestiging wanneer het persoonlijke certificaat succesvol geïnstalleerd is.
Apple: Als u uw certificaat via Safari installeert, moet u in deze stap de ‘Command’ toets (ook bekend als de 'Apple' toets) ingedrukt houden terwijl u op 'Start installatie’ klikt. Nadat u hierop heeft geklikt, mag u deze toets loslaten en wordt het installatieprogramma gedownload.
-
Back-up maken
Maak een back-up van het certificaat. Bekijk de handleiding. - Certificaat koppelen
Na de installatie moet het certificaat opnieuw aan uw softwareprogramma gekoppeld worden. Neem contact op met uw softwareleverancier voor ondersteuning.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn certificaat?
- Wat is een certificaat en hoe lang is een certificaat geldig?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO-account?
- Mijn computer is gestolen, wat nu?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
Installeren/verlengen
- Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/verlengen van mijn certificaat.
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/verlengen in een externe omgeving
- Na het installeren/verlengen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is verlengd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/verlengen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat verlengd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren?
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren?
Back-up maken/terugplaatsen
Inloggen/wachtwoord
- Ik kan niet inloggen
- Ik kan niet inloggen op een externe website, zoals Zorgmail of het PGB-portaal
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn VECOZO-account is verwijderd. Kan ik deze opnieuw activeren?
- Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
- Mijn VECOZO-account is geblokkeerd, hoe kan ik deze deblokkeren?