Let op: Bij 'Inloggen' ziet u de optie eHerkenning. Dit inlogmiddel is voorlopig alleen beschikbaar voor pilotdeelnemers. Meer weten?

eHerkenning

Medio juni 2022 zijn we gestart met een pilot om via eHerkenning in te loggen op onze diensten. eHerkenning kunt u in plaats van uw certificaat of UZI-pas gebruiken.

Wat is eHerkenning?
 

eHerkenning is vergelijkbaar met DigiD, maar dan voor bedrijven. Het is een veilig en betrouwbaar inlogmiddel waar steeds meer organisaties gebruik van maken. Ook bij VECOZO zijn we gestart met een pilot. 

Let op: eHerkenning is een betaalde dienst. Dit staat los van VECOZO en regelt u zelf via een erkende leverancier. Op de website van eHerkenning vindt u meer informatie.

 

Waarom inloggen met eHerkenning? 

  • eHerkenning is een veilig en betrouwbaar inlogmiddel.
  • Een certificaat of UZI-pas is niet meer verplicht. Inloggen kunt u voortaan ook met eHerkenning.
    De opties blijven naast elkaar bestaan en kunnen afwisselend en naar wens gebruikt worden. 
  • U kunt met uw eHerkenning inloggen bij alle andere aangesloten organisaties, zoals de Belastingdienst. Allerlei verschillende inlogcodes en wachtwoorden zijn niet meer nodig. 
 

Hoe vraag ik eHerkenning aan? 

  • Vraag eHerkenning aan bij een erkende leverancier. Deze vindt u op de website van eHerkenning. 
  • Kies minimaal voor het betrouwbaarheidsniveau EH3.  
  • Zorg ervoor dat u in eHerkenning de dienst ‘Inloggen bij VECOZO machtigt.  
  • Zodra u de eerste keer inlogt bij VECOZO wordt uw eHerkenningsmiddel gekoppeld aan uw VECOZO-gebruikersnummer. 

 

Hoe log ik in met eHerkenning? 

  • Ga naar onze website en kies voor inloggen.
  • Kies voor eHerkenning. 
  • Bij de eerste keer inloggen wordt uw eHerkenning gekoppeld aan uw VECOZO-gebruikersnummer.