Inloggen

Meer informatie over het inloggen bij VECOZO als softwarepartij, zorgverzekeraar of tussenpartij administratief. 

Allereerst moet uw contactpersoon een VECOZO-account voor u aanvragen. (lees meer). Zodra dit account is aangemaakt kunt u het account activeren. Vervolgens zijn er een aantal opties om op uw account in te loggen via www.vecozo.nl

Activeren VECOZO-account

Via uw contactpersoon krijgt u een gebruikersnummer en pincode waarmee u uw VECOZO-account kunt activeren. Vervolgens koppelt u een persoonlijk certificaat inclusief authenticatie-app aan uw account. 

Als binnen 20 dagen geen geldig authenticatiemiddel aan het VECOZO-account gekoppeld wordt, wordt deze verwijderd.

Het VECOZO-account is persoonsgebonden. Dit betekent dat het alleen gebruikt mag woden door de persoon op wiens naam het is uitgegeven. 

Persoonlijk certificaat inclusief authenticatie-app

Met een persoonlijk certificaat logt u in op onze website en krijgt u toegang tot de diensten waarvoor u geautoriseerd bent. Om het persoonlijk certificaat te gebruiken moet deze eerst geïnstalleerd worden. Bekijk de handleiding. Op ons YouTube-kanaal staan verschillende instructievideo's over het installeren en verlengen van een certificaat.

Bij het inloggen heeft u, naast uw gebruikersnummer en wachtwoord, ook een token nodig. U krijgt deze token via een authenticatie-app, die geïnstalleerd is op uw mobiele telefoon. Bekijk de handleiding over het koppelen van uw persoonlijk certificaat aan uw account.

In deze factsheet leest u hoe u de authenticatie-app kunt koppelen aan uw account. Meer informatie over de authenticatie-app.

Een certificaat is vanaf de datum van uitgifte twee jaar geldig. Vanaf 30 dagen voor het certificaat verloopt kan deze verlengd worden. Lees meer over het gebruik van een persoonlijk certificaat, of bekijk de veelgestelde vragen.