Antwoord
De hoofdregel is dat een organisatie persoonsgegevens alleen mag doorgeven naar derde landen met een passend beschermingsniveau. Als er geen sprake is van een derde land met een passend beschermingsniveau, is doorgifte slechts toegestaan op grond van een van de wettelijke bepalingen uit de AVG (hoofdstuk 5). Op grond van de in hoofdstuk 5 van de AVG genoemde artikelen mogen persoonsgegevens alleen doorgegeven worden aan landen buiten de Europese Unie als dat land een passend beschermingsniveau kent. De Europese Commissie bepaalt welke landen dit zijn.
Omdat bij een deel van de diensten van VECOZO sprake is van persoonsgegevens werken wij conform de hierboven beschreven richtlijnen. Dit betekent dat de diensten van VECOZO alleen binnen de EU en de volgens de Europese Commissie veilige landen beschikbaar zijn. De beschikbaarheid betreft de VECOZO website, onze webservices en het e-mailverkeer van en naar VECOZO. De website en webservices zijn vanuit als “onveilig gekwalificeerde landen” niet toegankelijk. Bovendien kunnen wij geen notificaties sturen en geen ondersteuning per e-mail bieden als uw e-mailserver of de server van uw anti-spam-filtering software in een van de als “onveilig gekwalificeerde landen” staat.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn certificaat?
- Wat is een certificaat en hoe lang is een certificaat geldig?
- Welke internetbrowsers en besturingssystemen worden door VECOZO actief ondersteund?
- Ik werk met een Apple, hoe kan ik gebruik maken van VECOZO?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO certificaat?
- Wat is TLS?
- Mijn computer is gestolen en nu kan ik niet meer bij mijn certificaten, wat moet ik doen?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
Installeren/verlengen
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren/verlengen?
- Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/verlengen van mijn certificaat.
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/verlengen in een externe omgeving
- Na het installeren/verlengen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Tijdens het installeren/verlengen wordt er om een verificatiecode gevraagd, waar kan ik die vinden?
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is verlengd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/verlengen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat verlengd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding ‘Mogelijk heeft u te weinig rechten’, wat moet ik doen?
Back-up maken/terugplaatsen
Inloggen/wachtwoord
- Ik kan niet inloggen op de website van VECOZO.
- Ik kan niet inloggen op een externe website, zoals Zorgmail of het PGB budgethoudersportaal?
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
- Wat is Single Sign On en hoe werkt het?
- Hoe kan ik inloggen in Firefox?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn certificaat is verwijderd. Kan ik deze opnieuw installeren?
- Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
- Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn certificaat verloopt, om welk certificaat gaat dit?
- Mijn certificaat is geblokkeerd, hoe kan ik mijn certificaat deblokkeren?