Antwoord
U opent een (declaratie)bericht door deze in de zoekresultaten aan te klikken. U komt in het detailscherm. Als u op de link in een e-mailnotificatie klikt, opent het detailscherm meteen. U ziet hier (een of meer) onderstaande kopjes:
Detailscherm
Via 'Declaratie zoeken' ziet u in het detailscherm onderstaande informatie:
- Declaratiestatus
Een declaratie kan verschillende statussen hebben. Bekijk de lijst met mogelijke statussen. - Declaratienummer
Het declaratie/factuurnummer uit het ingediende declaratiebestand. - Ingediend bedrag
Het totaalbedrag uit het ingediende declaratiebestand. - Toegekend bedrag
Het bedrag dat volgens de retourinformatie is vergoed. Ontbreekt dit veld, dan is er nog geen retourinformatie beschikbaar. - De afzender
De 8-cijferige AGB-code, 4-cijferige UZOVI-code of gemeentecode van de afzender. - De geadresseerde
De 8-cijferige AGB-code, 4-cijferige UZOVI-code of gemeentecode van de ontvanger.
Declaratiebericht
Informatie die het declaratiebericht identificeert:
- Declaratietype
Het soort declaratie. - Conversatie ID
Dit wordt gebruikt om de heen- en retourberichten aan elkaar te koppelen. Het Conversatie ID is bij beide berichten dan gelijk. - Referentie ID
Een (optionele) eigen referentie die u of uw softwareprogramma bij het indienen van de declaratie heeft ingevuld. - Indiener
De VECOZO-code en naam van de partij die het bericht heeft ingediend. - Gebruikersnummer indiener
Het gebruikersnummer van het account of systeemcertificaat waarmee de declaratie is ingediend.
Meldingen
De foutcode, omschrijving en eventuele toelichting van de afkeurreden. Bekijk de lijst met foutcodes.
Gerelateerde berichten
De declaratie en berichten die daarbij horen. U ziet als eerste de ingediende declaratie. Als deze door ons is afgekeurd, ziet u vervolgens een foutbericht met de reden van afkeur. Is het bericht door ons goedgekeurd, dan ziet u gerelateerde berichten. Bijvoorbeeld retourberichten en/of berichten met aanvullende informatie. De berichten worden aan elkaar gekoppeld via een factuurnummer, berichtidentificatie of het ConversatieID.
(Retour)bericht of declaratie downloaden
Voor het downloaden van een retourbericht, foutbericht of declaratie klikt u bij Gerelateerde berichten op de downloadknop in de kolom 'Acties'.
Meerdere (retour)berichten downloaden
Selecteer elk bericht dat u wil downloaden via de lijst met zoekresultaten. Klik op de downloadknop bovenaan om deze in één keer te downloaden. Dit geldt voor de geselecteerde berichten en bijbehorende retourinformatie. De berichten worden in een ZIP-bestand op uw computer opgeslagen.