Bericht of declaratie openen en downloaden
Openen en downloaden van (declaratie)berichten.
Openen en downloaden van (declaratie)berichten.
U opent een (declaratie)bericht door deze in de zoekresultaten aan te klikken. U komt in het detailscherm. Als u op de link in een e-mailnotificatie klikt, opent het detailscherm meteen. U ziet hier (een of meer) onderstaande kopjes:
Via 'Bericht zoeken' ziet u in het detailscherm onderstaande informatie:
De naam van de dienst en de berichtcode, de berichtversie en/of de omschrijving van de berichtstroom.
Extra informatie die aan sommige berichtstromen kan worden meegegeven, voor routering en verwerking van het bericht.
Specifieke inhoudelijke informatie uit een bericht, zoals een factuurnummer en declaratiebedragen. Bij Wmo en Jeugdwet berichten staat hier ook de BerichtIdentificatie waarmee de heen- en retourberichten worden gekoppeld.
De status die het bericht heeft (gehad).
Ontvangen: het bericht is door ons ontvangen, maar moet nog verwerkt worden.
Wordt verwerkt: het bericht wordtverwerkt.
Verwerking voltooid: het bericht is verwerkt.
Aangeboden: het bericht het bericht is verstuurd naar de geadresseerde.
Bezorgd: het bericht is door de geadresseerde opgehaald.
Afgekeurd door dienst: het bericht is door ons afgekeurd.
Afleverinformatie over het bericht en de ontvanger.
Bij de meeste diensten worden de berichten tegelijk aangeboden via download en push of pull. Ze kunnen daardoor via ons portaal en via een softwarepakket of webservice worden opgehaald. Zodra een bericht via een van de methoden is opgehaald, krijgt deze een andere afleverstatus. De Afleverstatus van de andere methode blijft 'Gereed voor ophalen'. Het bericht kan via die methode nog worden opgehaald totdat de bewaartermijn afloopt.
De foutcode, omschrijving en eventuele toelichting van de afkeurreden. Bekijk de lijst met foutcodes.
U ziet als eerste het ingediende bericht. Als deze door ons is afgekeurd, ziet u vervolgens een foutbericht met de reden van afkeur. Is het bericht door ons goedgekeurd, dan ziet u gerelateerde berichten. Bijvoorbeeld retourberichten en/of berichten met aanvullende informatie. De berichten worden aan elkaar gekoppeld via een factuurnummer, berichtidentificatie of het ConversatieID.
Links bovenaan het detailscherm ziet u twee downloadknoppen. U kunt het bericht gezipt of ongezipt downloaden en importeren in uw softwareprogramma. Na het downloaden van dit bestand (de payload) is deze nog 24 uur beschikbaar in het Berichtloket. Daarna wordt het automatisch verwijderd. De bijbehorende informatie over het bericht blijft te zien totdat de bewaartermijn voorbij is.
Selecteer elk bericht dat u wil downloaden via de lijst met zoekresultaten. Klik op de downloadknop bovenaan om deze in één keer te downloaden. Dit geldt voor de geselecteerde berichten en bijbehorende retourinformatie. De berichten worden in een ZIP-bestand op uw computer opgeslagen.
Via 'Declaratie zoeken' ziet u in het detailscherm onderstaande informatie:
De foutcode, omschrijving en eventuele toelichting van de afkeurreden. Bekijk de lijst met foutcodes.
De declaratie en berichten die daarbij horen. U ziet als eerste de ingediende declaratie. Als deze door ons is afgekeurd, ziet u vervolgens een foutbericht met de reden van afkeur. Is het bericht door ons goedgekeurd, dan ziet u gerelateerde berichten. Bijvoorbeeld retourberichten en/of berichten met aanvullende informatie. De berichten worden aan elkaar gekoppeld via een factuurnummer, berichtidentificatie of het ConversatieID.
Voor het downloaden van een retourbericht, foutbericht of declaratie klikt u bij Gerelateerde berichten op de downloadknop in de kolom 'Acties'.
Selecteer elk bericht dat u wil downloaden via de lijst met zoekresultaten. Klik op de downloadknop bovenaan om deze in één keer te downloaden. Dit geldt voor de geselecteerde berichten en bijbehorende retourinformatie. De berichten worden in een ZIP-bestand op uw computer opgeslagen.