Over het VECOZO Berichtloket

Via één loket op een uniforme wijze voor al uw diensten berichten indienen, zoeken en downloaden

Bij veel VECOZO-diensten worden berichten en bestanden uitgewisseld tussen zorgaanbieders, zorgverzekeraars, zorgkantoren, gemeenten en andere partijen. VECOZO heeft daarbij de rol van digitale postbode. Wij controleren of de berichten bij de geadresseerde partij afgeleverd kunnen worden, en of ze aan de regels voldoen en ingelezen kunnen worden. Dat garandeert een snelle afhandeling.

U kunt berichten rechtstreeks indienen en ophalen via uw administratieve softwarepakket en een systeemcertificaat, of de berichten aanbieden en downloaden via ons portaal nadat u bent ingelogd met een persoonlijk certificaat. Op de achtergrond wordt hiervoor bij steeds meer diensten hetzelfde schakelpunt gebruikt, de VECOZO berichtenservice (het ‘VSP-koppelvlak’). 

Eén uniforme werkwijze

Het Berichtloket is de voorziening waarmee al deze berichten op ons portaal zichtbaar worden gemaakt. Uw eigen online postbus: het loket waar u naartoe gaat om (als u dat niet via uw softwarepakket doet) berichten te verzenden en op te halen, en waar u gericht kunt zoeken naar eerder verzonden of ontvangen berichten, of nog te openen berichten. Op dezelfde plek, op dezelfde manier: één uniforme werkwijze voor zoveel mogelijk diensten en berichten.

In het Berichtloket kunt u ook per dienst instellen of en op welk e-mailadres u een notificatie wilt ontvangen als er een nieuw bericht voor u binnen komt, of als een door u ingediend bericht door VECOZO technisch wordt afgekeurd.

Welke diensten gebruik maken van het Berichtloket ziet u in het Overzicht diensten en bewaartermijnen.