Berichtloket: e-mailnotificatie instellen
Handleiding voor het instellen van e-mailnotificaties voor ontvangen en verzonden berichten van diensten die zijn aangesloten op het VECOZO Berichtloket
Handleiding voor het instellen van e-mailnotificaties voor ontvangen en verzonden berichten van diensten die zijn aangesloten op het VECOZO Berichtloket
Voor elke dienst of berichtenstroom die is aangesloten op de Berichtenservice en het Berichtloket kunt u instellen of u notificaties per e-mail wilt ontvangen voor:
Om notificaties in te stellen klikt u in de dienst waarin u werkt of in het Berichtloket op het menu Notificaties beheren. U ziet dan een overzicht met de ingestelde notificaties voor berichten die door u of uw AGB-code worden ingediend en ontvangen:
Op dit scherm kunt u:
○ Een notificatie voor ingediende berichten instellen
Via de knop ‘Nieuwe notificatie voor ingediende berichten’ kunt u per dienst en type bericht een e-mailadres instellen waarop u een notificatie wilt ontvangen wanneer een door uw praktijk of instellings AGB-code ingediend bericht een bepaalde status krijgt:
Afgekeurd | het bericht is door VECOZO technisch afgekeurd, en wordt niet doorgezonden naar de geadresseerde partij |
Aangeboden | het bericht is door VECOZO technisch goedgekeurd, en aangeboden aan de geadresseerde partij |
Bezorgd | het bericht is door de geadresseerde partij succesvol ontvangen |
Verwerking voltooid | Deze optie is voor zorgaanbieders niet van belang en kan beter niet aangevinkt worden |
U kunt ook aangeven of u een notificatie wilt ontvangen voor berichten die door iedereen binnen uw AGB-code zijn ingediend, of alleen voor berichten die door uzelf via uw eigen persoonlijk certificaat zijn ingediend.
Zodra u op ‘Opslaan’ klikt wordt de ingestelde notificatie opgeslagen en keert u terug naar het overzicht:
Indien gewenst kunt u de instellingen van een e-mailnotificatie aanpassen door op de betreffende regel te klikken, of verwijderen door het vierkantje vooraan de regel aan te vinken en op het prullenbak-icoon te klikken.
Via de knop ‘Nieuwe notificatie voor ontvangen berichten’ kunt u per dienst en type bericht een e-mailadres instellen waarop u een notificatie wilt ontvangen wanneer een bericht aan uw praktijk of instellings AGB-code wordt aangeboden:
Zodra u op ‘Opslaan’ klikt wordt de ingestelde notificatie opgeslagen en keert u terug naar het overzicht:
Indien gewenst kunt u de instellingen van een e-mailnotificatie aanpassen door op de betreffende regel te klikken, of verwijderen door het vierkantje vooraan de regel aan te vinken en op het prullenbak-icoon te klikken.
○ Een notificatie voor Wmo en Jeugdwet declaraties instellen
Via de knop 'Nieuwe notificatie voor declaraties' kunt u voor Wmo en Jeugdwet per dienst en type declaratie een e-mailadres instellen waarop u een notificatie wilt ontvangen wanneer een door uw praktijk of instellings AGB-code ingediende declaratie een bepaalde status krijgt:
Afgekeurd | de declaratie is door VECOZO technisch afgekeurd, en wordt niet doorgezonden naar de geadresseerde partij |
Aangeboden | de declaratie is door VECOZO technisch goedgekeurd, en aangeboden aan de geadresseerde partij |
Bezorgd | de declaratie is door de geadresseerde partij succesvol ontvangen |
Volledig toegekend | De declaratie is door de geadresseerde inhoudelijk beoordeeld; het gedeclareerde bedrag wordt volledig vergoed |
Niet volledig toegekend | De declaratie is door de geadresseerde inhoudelijk beoordeeld; het gedeclareerde bedrag wordt niet of niet volledig vergoed |
U kunt ook aangeven of u een notificatie wilt ontvangen voor declaraties die door iedereen binnen uw AGB-code zijn ingediend, of alleen voor declaraties die door uzelf zijn ingediend via uw eigen persoonlijk certificaat.
Zodra u op ‘Opslaan’ klikt wordt de ingestelde notificatie opgeslagen en keert u terug naar het overzicht:
Indien gewenst kunt u de instellingen van een e-mailnotificatie aanpassen door op de betreffende regel te klikken, of verwijderen door het vierkantje vooraan de regel aan te vinken en op het prullenbak-icoon te klikken.