U kunt declaraties valideren voordat u deze indient. Bij technische fouten in het bestand ziet u per regel wat de fout is. Wij sturen het bestand niet door naar de betreffende zorgverzekeraar.
Een validatie dient u in via onze website.
- Selecteer het bestand dat u wil valideren
- Geef een referentie op
- Geef aan of u een notificatiemail wil ontvangen als de status van uw validatie wijzigt.
- Klik ‘Valideer EI-bestand’.
WIj controleren het bestand en sturen u een e-mail met de resultaten. U kunt het bestand ook opzoeken met het ValidatieID. Validaties worden vijf dagen bewaard en daarna automatisch verwijderd.
Een validatie kan drie verschillende statussen hebben:
- Ontvangen: het te valideren bestand is ontvangen maar moet nog gevalideerd worden.
- Correct bevonden: het bestand is gecontroleerd en voldoet aan de technische eisen.
- Afgekeurd: het bestand is gecontroleerd en voldoet niet aan de technische eisen.
Als het bestand is afgekeurd ziet u onderaan dit scherm een overzicht van de foutcodes en de regel(s) waarin de fout zit. Neem contact op met uw softwareleverancier om de fout(en) op te lossen.
Gerelateerde pagina's
Uitgelicht
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- Hoe stel ik notificatiemails in?
- Hoe geef ik een partij toestemming om mijn declaraties af te handelen?
- Hoelang worden declaraties bewaard?
Indienen declaraties
- Hoe dien ik een declaratie in?
- Kan ik een declaratie intrekken of crediteren?
- Hoe kan ik declareren voor asielzoekers of Oekraïense vluchtelingen?
- Hoe kan ik declareren naar het CAK?
Opzoeken declaraties
- Waarom kan ik mijn declaratie niet terugvinden?
- Waar vind ik de retourinformatie van mijn declaratie?
- Kan retourinformatie opnieuw aangeboden worden?
- Hoe zoek ik een declaratie of retourbericht?
- Hoe open of download ik een declaratie of retourbericht?