Antwoord
Als softwareleverancier van de zorgaanbieder kunt u ondersteunen in het opstellen van een declaratiebestand en het indienen van dit bestand via het softwareprogramma.
De zorgaanbieder krijgt de status terug van de ingediende declaratie. Als de ingediende declaratie door ons is afgekeurd, betekent dit dat het declaratiebestand niet voldoet aan de technische standaard. Tijdens een technische afkeuring wordt altijd een retourinformatiebestand meegestuurd. Dit bestand kan ingelezen worden in het softwareprogramma zodat u met de zorgaanbieder na kunt gaan waarom het bestand technisch is afgekeurd en het bestand aanpassen. Hierna kan de zorgaanbieder het declaratiebestand opnieuw indienen.
Als de zorgaanbieder inhoudelijke vragen heeft over de afhandeling van de zorgverzekeraar, adviseren wij om contact op te nemen met de zorgverzekeraar.
Gerelateerde pagina's
Uitgelicht
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- Hoe stel ik notificatiemails in?
- Hoe geef ik een partij toestemming om mijn declaraties af te handelen?
- Hoelang worden declaraties bewaard?
Indienen declaraties
- Hoe dien ik een declaratie in?
- Kan ik een declaratie intrekken of crediteren?
- Hoe kan ik een declaratie valideren?
- Hoe kan ik declareren voor asielzoekers of Oekraïense vluchtelingen?
- Hoe kan ik declareren naar het CAK?
Opzoeken declaraties
- Waarom kan ik mijn declaratie niet terugvinden?
- Waar vind ik de retourinformatie van mijn declaratie?
- Kan retourinformatie opnieuw aangeboden worden?
- Hoe zoek ik een declaratie of retourbericht?
- Hoe open of download ik een declaratie of retourbericht?