Waarom kan ik een berichtenbox niet vinden in het Adresboek?

Antwoord

Als u de betreffende berichtenbox niet kunt vinden waar u op zoekt, kan dit meerdere oorzaken hebben.

Persoonlijke berichtenbox

Als u in het adresboek de persoonlijke berichtenbox van een gebruiker niet kunt vinden kan dat meerdere oorzaken hebben:

  • De gebruiker heeft de gebruikersvoorwaarden voor de Berichtenbox nog niet geaccepteerd en heeft daardoor nog geen actieve Berichtenbox.
  • De gebruiker heeft aangegeven dat hij of zij niet in het Adresboek zichtbaar wil zijn. U kunt wel berichten versturen naar actieve Berichtenboxen die niet in het Adresboek staan, maar dan dient u het Berichtenboxnummer van de gebruiker te weten en dit handmatig in te toetsen. Let op, het Berichtenboxnummer is niet het gebruikersnummer van een persoonlijk certificaat, maar een apart, 12-cijferig nummer.
  • In het Adresboek is bij 'Ik wil zoeken naar' de optie 'Functionele berichtenboxen' actief. Deze optie is standaard geselecteerd. Om naar persoonlijke berichtenboxen te zoeken dient u de optie 'Alle berichtenboxen' te selecteren.
  • De gebruiker heeft geen recht op gebruik van de Berichtenbox. Hierdoor is deze gebruiker niet te vinden in het adresboek.
Functionele berichtenbox

Als u een functionele berichtenbox niet kunt vinden kan dit meerdere oorzaken hebben:

  • De functionele berichtenbox die u zoekt heeft een inactieve status waardoor deze niet zichtbaar is. Alleen de beheerder van de betreffende organisatie kan de status wijzigen.
  • U zoekt op een doel dat niet gekoppeld zit aan de betreffende berichtenbox.
  • Er zit een spelfout in de berichtenboxnaam waarop u zoekt.
  • U zoekt niet op de juiste AGB-code of UZOVI-code van de organisatie.
  • De gebruiker heeft geen recht op gebruik van de Berichtenbox. Hierdoor is deze gebruiker niet te vinden in het adresboek.

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Berichten

Functionele berichtenbox

Persoonlijke berichtenbox