Antwoord
Als de gemeente een Wmo of Jeugdwet (retour)bericht aanbiedt, wordt dit verstuurd naar het Bureau Informatiediensten Nederland (BIDN, voorheen het Inlichtingenbureau). Dit is het digitaal schakelpunt voor gemeenten. Het BIDN biedt het bericht vervolgens aan bij VECOZO.
Als u het bericht niet binnen uw softwarepakket of op het VECOZO-portaal kunt vinden, is er mogelijk iets misgegaan tussen de gemeente en het BIDN, of is het bericht door het BIDN of VECOZO afgekeurd en niet naar u doorgezonden. Controleer dan bij de gemeente of het bericht aan de juiste AGB-code is gericht, en vraag om het Referentienummer en/of Conversatie ID van het bericht. Wij kunnen dan nakijken of het bericht wel bij VECOZO is binnengekomen. Is dat niet het geval of is het bericht door ons afgekeurd, dan kan de gemeente contact opnemen met het BIDN om samen het een en ander te controleren.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van de dienst Berichtenverkeer Jeugdwet?
- Welke berichten verstuur en ontvang ik via de dienst Berichtenverkeer Jeugdwet?
- Waar vind ik een overzicht van gemeentecodes?
- Hoe kan ik als softwarepartij het Berichtenverkeer Wmo en Jeugdwet testen?
- Hoe kan ik als Wmo of Jeugdwet aanbieder aansluiten op de KTO (ketentestomgeving)?
Indienen en opzoeken
- Hoe dien ik een bericht in?
- Hoe zoek ik een bericht?
- Hoe open of download ik een (retour)bericht?
- Hoe zoek ik een declaratie?
- Hoe open of download ik de retourinformatie van een declaratie?
Afhandelen berichten
- Waarom keurt VECOZO mijn Wmo of Jeugdwet bericht af?
- Hoe stel ik notificatiemails in?
- Ik heb een Wmo of Jeugdwet bericht ingediend maar de gemeente heeft dit niet ontvangen, wat nu?
- Wat heeft VECOZO nodig om Wmo of Jeugdwet bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Ik zie een bericht van de gemeente naar mij dat is afgekeurd, kan dat?