Ik zie een bericht van de gemeente naar mij dat is afgekeurd, kan dat?

Antwoord

Ja, dat kan. Van de gemeente ontvangt u Wmo/Jw 301 en 319 heenberichten, en Wmo/Jw retourberichten op de door uzelf ingediende heenberichten. Ook berichten van gemeenten worden door VECOZO technisch gecontroleerd, zodat deze altijd correct kunnen worden ingelezen in uw software.

  • Als een bericht van de gemeente niet correct is, wordt dit bericht door VECOZO afgekeurd en NIET naar u doorgezonden.
  • U ziet in het Berichtloket dan WEL dat er een bericht aan u is aangeboden, maar dat bericht heeft dan de status ‘Afgekeurd door dienst’.
  • U kunt de informatie over het bericht WEL inzien, maar kunt de payload (het daadwerkelijke, afkeurde bestand) NIET downloaden - dat bericht bevat immers fouten of onjuiste informatie.
  • Het Inlichtingenbureau (het schakelpunt voor gemeenten) ontvangt van VECOZO een foutbericht, en licht de gemeente in. Die kan dan actie ondernemen en indien nodig een nieuw, correct bericht aanbieden.

Als u op de regel met het afgekeurde bericht klikt, komt u op het detailscherm van het afgekeurde bericht, en ziet u de gehele conversatie (alle heen- en retourberichten die bij elkaar horen). In tegenstelling tot het detailscherm van correcte berichten ziet u op dit scherm GEEN downloadknop - het bericht is immers niet correct.

Voorbeeld 1:
In het onderstaande voorbeeld heeft de gemeente een technisch niet correct retourbericht aangeboden:

  1. Het door de zorgaanbieder ingediende JW307 bericht, bezorgd bij het Inlichtingenbureau (het schakelpunt voor de gemeenten);
  2. Het door de gemeente ingediende retourbericht, afgekeurd door VECOZO en daarom ook niet op te halen door de zorgaanbieder;
  3. Het foutbericht dat als gevolg van de afkeur naar het Inlichtingenbureau is verstuurd;
  4. De reden van de afkeur.


Voorbeeld 2:
In het onderstaande voorbeeld heeft de gemeente twee keer een retourbericht aangeboden. Dat is tegen de afspraken binnen de keten; daarom is het tweede bericht door VECOZO afgekeurd:

  1. Het door de zorgaanbieder ingediende JW323-bericht, bezorgd bij het Inlichtingenbureau (het schakelpunt voor de gemeenten);
  2. Het door de gemeente ingediende eerste retourbericht, goedgekeurd door VECOZO en inmiddels opgehaald door de zorgaanbieder;
  3. Het door de gemeente ingediende tweede retourbericht, afgekeurd door VECOZO en daarom ook niet op te halen door de zorgaanbieder;
  4. Het foutbericht dat als gevolg van de afkeur naar het Inlichtingenbureau is verstuurd;
  5. De reden van de afkeur.

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Indienen en opzoeken

Afhandelen berichten