Antwoord
Hebt u het aanvraagformulier voor een persoonlijk certificaat ingediend zoals vermeld staat bij de veelgestelde vraag 'Ik bied een online softwarepakket aan zonder gebruik van toestemmingsverklaringen. Hoe maak ik het mijn klanten zo gemakkelijk mogelijk?' en de certificaatgegevens ontvangen?
Dan kunt u vervolgens als contactpersoon voor uw klanten IP-adressen registreren bij VECOZO:
- Ga naar www.vecozo.nl en installeer uw nieuwe persoonlijke certificaat.
- Log na de installatie van uw persoonlijke certificaat in en klik op uw naam/gebruikersnummer.
- Klik op Mijn gegevens en vervolgens op Algemene instellingen.
- Klik in het scherm met gebruikersgegevens op de knop IP-adressen.
- Klik hier op de knop Instellen IP-adressen voor klanten.
- Klik daarna op de knop Instellen IP-adressen.
- Registreer in het scherm de IP-adres(sen) voor uw organisatie.
Bekijk ook onze instructie of instructievideo (opent in een nieuw venster).
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat is een IP-adres?
- Waarom moet ik mijn IP-adres registreren?
- Wat gebeurt er als ik mijn IP-adres niet geregistreerd heb?
- Klopt het dat ik alleen bij mijn systeemcertificaat het IP-adres hoef te registreren?
- Waarom een controle op IP-adressen?
IP-adres achterhalen
- Hoe kan ik mijn IP-adres achterhalen als het systeemcertificaat op mijn eigen server is geïnstalleerd?
- Hoe weet ik of ik gebruik maak een vast IP-adres?
- Onze organisatie maakt gebruik van een VPN-verbinding/server, wat is hiervan het gevolg?
- Onze organisatie maakt gebruik van tooling die ervoor zorgt dat mijn IP-adres niet zichtbaar is voor derden. Wat nu?
- Hoe kan ik het juiste IP-adres achterhalen als onze organisatie gebruik maakt van DHCP?
IP-adres registreren
- Hoe kan ik mijn IP-adres registreren?
- Waarom wordt het IP-adres geweigerd dat ik wil registreren?
- Ondersteunt VECOZO het gebruik van IPv6?
- Bij onze software wordt gebruik gemaakt van een reeks IP-adressen, is dit een probleem?
- Moet ik de IP-adressen van alle computers registreren waarop het systeemcertificaat geïnstalleerd staat?
- Ons systeemcertificaat is geïnstalleerd op een computer die op meerdere locaties gebruikt wordt. Hoe ga ik hiermee om?
- Onze organisatie maakt gebruik van een cloud-oplossing bij het aanroepen van VECOZO-diensten met het systeemcertificaat, hoe ga ik om met de dynamische IP-adressen die de cloud-leverancier hanteert?
- Ik maak gebruik van Microsoft Dynamics 365 (online), wat moet ik nu doen?
- Wijzigt mijn IP-adres wanneer ik overstap naar glasvezel?
Controle op IP-adressen
- Ik kan geen verbinding krijgen met VECOZO en ik heb een notificatie ontvangen dat er sprake is van een niet geregistreerd IP-adres, wat nu?
- Ik krijg een 403 foutmelding wanneer ik in mijn software werk. Wat betekent dit?
- Kan mijn IP-adres wijzigen en wat moet ik doen als het wijzigt?
- Ik heb ook een systeemcertificaat op de acceptatie- en/of testomgeving van VECOZO. Moet ik hier ook mijn IP-adres registreren?
Gebruik maken van een softwarepartij
- Ik maak gebruik van een softwareleverancier. Wat is hiervan het gevolg voor het registreren van de IP-adressen?
- Onze organisatie maakt gebruik van E-Zorg, wat moet ik registreren?
- Ik maak gebruik van een online softwarepakket met gebruik van toestemmingsverklaringen. Wat is hiervan het gevolg voor het registreren van de IP-adressen?
- Ik maak gebruik van een online softwarepakket zonder gebruik van toestemmingsverklaringen. Wat is hiervan het gevolg voor het registreren van de IP-adressen?
- Mijn softwarepartij staat niet in het registratiescherm van VECOZO en ik kan deze daarom niet selecteren. Hoe kan dit?
- Mijn softwarepartij geeft aan dat ik zelf niets bij VECOZO moet registreren, maar ik ontvang wel een herinnering. Is de registratie van mijn IP-adres in orde?