Hoe controleer ik via de dienst Wlz Raadpleegfunctie of een cliënt een Wlz-indicatie heeft?

Antwoord

Om naar een Wlz indicatie te zoeken moet u beschikken over het BurgerServiceNummer (BSN) van de cliënt, de geboortedatum en de peildatum die van toepassing is op het moment van de zorglevering.

Om via de VECOZO-website te controleren of een cliënt een Wlz-indicatie heeft logt u in met uw persoonlijk certificaat en kiest u voor het menu Mijn Diensten > Wlz raadpleegfunctie > Raadplegen. U ziet dan het volgende scherm:

Indicatie zoeken.jpg

Vul hier de gewenste peildatum en het BSN en de geboortedatum van de cliënt. Als het BSN acht cijfers heeft wordt automatisch een voorloopnul toegevoegd.

De peildatum mag zowel in het verleden als in de toekomst liggen. Een peildatum in het verleden mag maximaal 3 jaar in het verleden liggen (vanaf 01-01-2018).

Zoekresultaat

Een zoekopdracht leidt tot een van de drie onderstaande resultaten:

  • Geen WLZ indicatie op peildatum: de persoon komt niet of niet met een indicatie voor (op deze peildatum);
  • Wel WLZ indicatie op peildatum: er is sprake van een Wlz-indicatie (op deze peildatum);
  • Wel WLZ indicatie met verblijf en behandeling op peildatum: er is sprake van een Wlz-indicatie met verblijf en behandeling (op deze peildatum).

Het laatstgenoemde zoekresultaat is niet voor alle zorgsoorten beschikbaar.

indicatie-zoekresultaat.jpg

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Softwarepartijen