Antwoord
Om naar een Wlz indicatie te zoeken moet u beschikken over het BurgerServiceNummer (BSN) van de klant, de geboortedatum, en de peildatum die van toepassing is op het moment van de zorglevering.
Om via de VECOZO-website te controleren of een cliënt een Wlz-indicatie heeft logt u in met uw persoonlijk certificaat en kiest u voor het menu Mijn Diensten > Wlz raadpleegfunctie > Raadplegen. U ziet dan het volgende scherm:
Vul hier de gewenste peildatum en het BSN en de geboortedatum van de cliënt in. Als het BSN acht cijfers heeft wordt automatisch een voorloopnul toegevoegd.
De peildatum mag zowel in het verleden als in de toekomst liggen. Een peildatum in het verleden mag maximaal 3 jaar in het verleden liggen.
Zoekresultaat
Een zoekopdracht leidt tot een van de vier onderstaande resultaten:
- Geen WLZ indicatie op peildatum: de persoon komt op de gekozen peildatum niet of niet met een indicatie voor;
- Wel WLZ indicatie op de peildatum: er is op de gekozen peildatum sprake van een Wlz-indicatie;
- Wel WLZ indicatie met verblijf en behandeling op de peildatum: er is op de gekozen peildatum sprake van een Wlz-indicatie met verblijf en behandeling;
- Wel WLZ indicatie, met verblijf zónder behandeling op de peildatum: er is op de gekozen peildatum sprake van een Wlz-indicatie met verblijf maar zonder behandeling.
De twee zoekresultaten 'Indicatie met verblijf' zijn niet voor alle zorgsoorten beschikbaar. Zie het schema op de pagina 'Wat heb ik nodig...'. De overige zorgsoorten zien als er sprake is van een indicatie met verblijf als resultaat alleen 'Wel Wlz indicatie op peildatum'.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Waar moet ik declareren als de cliënt een Wlz-indicatie heeft?
- Wat is het doel van de dienst Wlz raadpleegfunctie en wanneer mag ik deze gebruiken?
- Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van de dienst Wlz raadpleegfunctie?
- Ik vind voor een cliënt geen Wlz indicatie, terwijl ik zeker weet dat die er wel is. Wat nu?
- Ik krijg een melding 'Geen geldige toestemmingsverklaring', wat nu?