Waarom wordt mijn AGB-code en/of KvK-nummer niet herkend?

Antwoord

Krijgt u bij het starten van een aanmelding de melding dat uw AGB-code en/of KvK-nummer niet wordt herkend? Dit heeft mogelijk een van onderstaande oorzaken:

  • Als uw AGB-code (onderneming/vestiging) net is uitgegeven door het AGB-register, kan het zijn dat deze nog niet wordt herkend. Het duurt maximaal twee werkdagen voordat wij nieuwe onderneming/vestiging AGB-codes van Vektis ontvangen. U kunt de onderneming/vestiging vanaf twee werkdagen na afgifte van de AGB-code bij ons aanmelden.
  • Vul altijd de AGB-code van de onderneming in. U kunt geen aanmelding starten met een AGB-code van een van de vestigingen.
  • Hebt u recent (binnen de afgelopen 2 weken) het adres van uw onderneming gewijzigd in het KvK-uittreksel dan kan dit de reden zijn van deze foutmelding. De synchronisatie hiervan duurt ongeveer twee weken. Probeer uw instantie de eerstvolgende vrijdag nog eens aan te melden.
  • Een typefout in de 8-cijferige AGB-code en/of in het 8-cijferige KvK-nummer;
    Kopieert u het cijfer uit een e-mail of website? Wij adviseren het nummer fysiek in te tikken.
  • Mogelijk heeft uw organisatie meerdere KvK-nummers of verwijzingen binnen het KvK-uittreksel.
    Controleer het KvK-nummer welke bij VEKTIS is geregistreerd bij uw AGB-code. Dit is het KvK-nummer dat u nodig hebt.
    Staat hier een vestigingsnummer? Kijk dan bij de AGB-code onder het kopje: "Is vestiging van onderneming".

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Aansluitovereenkomst

Identificeren en ondertekenen