Let op! Het is op dit moment erg druk bij onze afdeling Support. De wachttijd kan oplopen tot meer dan 30 minuten. Meer weten?

Wat is de status van mijn aanvraag?

Antwoord

Als u een aanvraag hebt ingediend middels het Gebruikersbeheer of Systeemcertificaatbeheer, dan kunt u zelf inzien wat de status is van deze aanvraag. Als contactpersoon van een onderneming kunt u nadat u bent ingelogd op twee manieren het scherm van de dienst Gebruikersbeheer/Systeemcertificaatbeheer oproepen:

  • Door rechtsboven in de navigatiebalk op het gebruikersnummer van uw certificaat (veertiencijferig nummer onder uw naam) te klikken. Door bovenin te kiezen voor 'Mijn gegevens' komt u in een menu terecht. Hier kunt u kiezen voor "Algemene instellingen"

CP

  • Onder dit menu ziet u een kop Gebruikersbeheer met twee submenu's: Personen (voor het beheer van persoonlijke certificaten) en Systemen (voor het beheer van systeemcertificaten).

Gebruikersbeheer

U vindt hier bij ‘Aangevraagde gebruikers’ of ‘Aangevraagde systeemcertificaten’ alle aanvragen die in behandeling zijn.

Als u de aanvraag niet hebt ingediend via het Gebruikersbeheer of Systeemcertificaatbeheer, kunt u de status zelf niet inzien. Voor fysieke aanvragen hanteren wij een doorlooptijd van vijf werkdagen.

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Wijzigen contactgegevens

Persoonlijke certificaten

Systeemcertificaten

Certificaten algemeen

Toestemmingsverklaringen

Testcertificaten