Antwoord
VECOZO kan op meerdere plekken uw e-mailadres geregistreerd hebben staan. Bij een aantal diensten is het zelfs mogelijk om meer dan één e-mailadres in te stellen. De manier waarop u het e-mailadres instelt of wijzigt kan per dienst anders zijn. Ieder geregistreerd e-mailadres heeft zijn eigen functie en voor bepaalde e-mailadressen zijn specifieke voorwaarden opgesteld. Hieronder vindt u de mogelijke plekken waar het e-mailadres bij VECOZO geregistreerd staat.
Uw e-mailadres wordt op onderstaande manieren alleen bij VECOZO gewijzigd. Dit betekent dat het e-mailadres zoals geregistreerd in het AGB-register ongewijzigd blijft.
Op de website van het AGB-register kunt u uw huidige registratie inzien. Als de registratie niet juist is vindt u op deze website ook informatie over het wijzigen van uw gegevens.
E-mailadres (hoofd)contactpersoon en tekenbevoegde
Het e-mailadres van de (hoofd)contactpersoon en/ of tekenbevoegde kan gewijzigd worden via het daarvoor bestemde wijzigingsformulier. Op dit formulier kunt u een zakelijk, persoonsgebonden e-mailadres invullen. Wij vragen om een zakelijk, persoonsgebonden e-mailadres bij de (hoofd)contactpersoon en/ of tekenbevoegde in verband met de vertrouwelijkheid van de te verzenden informatie die alleen voor de (hoofd)contactpersoon en/of tekenbevoegde bestemd is.
Zodra het document is ingevuld en ondertekend door de (hoofd)contactpersoon of tekenbevoegde stuurt u dit formulier, voorzien van een kopie van het geldige legitimatiebewijs van de ondertekenaar, per e-mail naar administratie@vecozo.nl. Binnen vijf werkdagen wordt de aanvraag beoordeeld.
Ga naar de wijzigingsformulieren.
Let op! Hiermee wijzigt u niet het e-mailadres in uw certificaat. Deze staat los van het geregistreerde contactpersoon e-mailadres.
E-mailadres persoonlijk certificaat
Het e-mailadres van uw persoonlijke certificaat kunt u zelf wijzigen. Wanneer u bent ingelogd op onze website kunt u rechtsboven in de navigatiebalk op uw gebruikersnummer van uw certificaat klikken. Vervolgens klikt u op 'Mijn gegevens', 'Algemene instellingen' en dan kiest u voor 'E-mailadres wijzigen'.
Let op! Als u de contactpersoon bent, wijzigt u hiermee niet het geregistreerde contactpersoon e-mailadres. Dit staat los van het e-mailadres in het certificaat.
E-mailadres systeemcertificaat
Het e-mailadres van het systeemcertificaat voert u in bij het installeren of vernieuwen van het certificaat. Mocht u dit adres tussentijds willen wijzigen, dan kan de (hoofd)contactpersoon of tekenbevoegde van uw organisatie hiervoor vanuit het bij VECOZO geregistreerde e-mailadres een verzoek per e-mail sturen naar administratie@vecozo.nl met daarin zowel de AGB-code van de onderneming als het gebruikersnummer van het systeemcertificaat en het gewenste nieuwe e-mailadres.
Zodra wij de e-mail hebben ontvangen, wordt deze binnen vijf werkdagen behandeld.
Zorginkoopportaal
Wanneer u bent ingelogd op de Landingspagina van het Zorginkoopportaal, ziet u aan de rechterkant uw geregistreerde e-mailadres staan.
Wanneer u klikt op de knop “Wijzig” krijgt u de mogelijkheid om uw e-mailadres aan te passen. Het e-mailadres is hoofdletter gevoelig en hierdoor kunnen er geen hoofdletters in het e-mailadres worden gebruikt. Daaronder staat een vinkbox waarmee u akkoord dient gaan. Hiermee geeft u akkoord dat dit uw persoonlijke (zakelijk) e-mailadres is. Wanneer u nu klikt op “Opslaan” is het e-mailadres binnen het Zorginkoopportaal aangepast.
ION (Inschrijving op Naam)
Het e-mailadres binnen de dienst Inschrijving op Naam (ION) wordt gebruikt om praktijken met de zorgsoort 01 Huisartsen of 37 Gezondheidscentra te informeren bij wijzigingen in de patiëntregistraties binnen ION.
Bij deze dienst kunt u zelf voor verschillende doeleinden e-mailadressen instellen. Waar deze e-mailadressen voor dienen en hoe u deze kunt wijzigen leest u bij de veelgestelde vragen over de dienst ION.
Als er geen apart e-mailadres is opgegeven, worden de ION-notificatieberichten verstuurd naar het geregistreerde e-mailadres van de VECOZO-contactpersoon.
Opt-In
Het e-mailadres binnen de dienst Opt-in wordt gebruikt om praktijken met de zorgsoort 01 Huisarts, 02 Apotheken, 37 Gezondheidscentra en 53 Samenwerkingsverbanden te waarschuwen dat er meldingen voor het al of niet delen van patiëntgegevens via de zorginfrastructuur zijn binnen gekomen via www.volgjezorg.nl. Als er nieuwe of nog onverwerkte aanmeldingen in de lijst met meldingen staan, ontvangt u dagelijks één notificatie per e-mail vanuit deze dienst, totdat u binnen de dienst Opt-in heeft aangegeven dat de aanmeldingen zijn verwerkt.
Het e-mailadres waarop u de notificaties ontvangt kunt u, indien gewenst, aanpassen via Mijn Diensten > Opt-in >Opt-in aanmeldingen > Beheren instellingen. Dit e-mailadres wordt op geen enkele manier door ons of www.volgjezorg.nl gebruikt voor notificaties aan de patiënt.
Notificaties vanuit declaraties en het machtigingenportaal
Vanuit de diensten Declareren en Machtigingenportaal kunt u verschillende e-mailnotificaties instellen en ontvangen. Dat kan op twee verschillende manieren:
Handmatig
Indien u via de website van VECOZO een declaratie of een machtiging indient dan kunt u tijdens het indienen zelf een e-mailadres invullen.
Webservice
Indien u rechtstreeks vanuit een softwarepakket declaraties of machtigingen indient dan wordt het e-mailadres vastgelegd in en meegegeven vanuit het softwarepakket. Neem contact op met uw softwarepartij om dit e-mailadres te laten aanpassen binnen het softwarepakket.
Wlz, Wmo en Jeugdwet
Wlz Notitieverkeer
Als u bij het Wlz Notitieverkeer niet steeds een e-mailadres wilt invullen en ook bij nieuw inkomende notities een notificatie per e-mail wilt ontvangen, dan kunnen de applicatie-instellingen bij ons worden aangepast.
De (hoofd)contactpersoon of geregistreerde tekenbevoegde van uw organisatie kan hiervoor vanuit het geregistreerde e-mailadres een verzoek per e-mail sturen naar support@vecozo.nl onder vermelding van 'Aanpassen applicatie-instellingen Wlz Notitieverkeer', met daarbij duidelijk vermeld om welke AGB-code het gaat en het gewenste e-mailadres voor de notificaties.
Let op: u kunt alleen een notificatie ontvangen als het notitieverkeer ook rechtstreeks onder de AGB-code waarvoor u dit aanvraagt plaatsvindt. Als u een andere AGB-code (of softwarepartij) hebt gemachtigd via een toestemmingsverklaring kunt u zelf GEEN notificaties ontvangen. Alleen de partij waaraan de toestemmingsverklaring is afgegeven kan dat.
Berichtenverkeer Wlz, Wmo en Jeugdwet
Voor het berichtenverkeer Wlz, Wmo en Jeugdwet kan elke gebruiker de notificaties voor zichzelf instellen. Om een notificatie per e-mail te ontvangen als er een nieuw Wlz, Wmo of Jeugdwetbericht voor u binnen komt, logt u in met uw persoonlijke certificaat op het VECOZO-portaal. Onder de betreffende dienst kiest u voor ‘Notificaties beheren’.
De e-mailnotificatie kan ingesteld worden per type bericht, en geldt dan ook voor alle toekomstige berichten van dit type. U hoeft dit dus maar één keer in te stellen.
Let op: Wlz-declaraties vallen NIET onder de dienst Berichtenverkeer Wlz, maar onder de dienst Declareren. Wmo en Jeugdwet declaraties vallen WEL onder de diensten Berichtenverkeer Wmo en Jeudgwet.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Kan ik mijn bankgegevens via VECOZO wijzigen?
- Naar welk adres kan ik een wijziging per post toesturen?
- Welke gegevens op mijn kopie identiteitsbewijs mag ik afschermen?
- Hoe wijzig ik mijn adres bij VECOZO?
Wijzigen contactgegevens
- Hoe kan ik de contactpersoon wijzigen?
- Kan ik een tweede contactpersoon toevoegen, wijzigen of verwijderen?
- Waarom moet de contactpersoon in (loon)dienst zijn van mijn praktijk/instelling?
- De contactpersoon is uit dienst/overleden, wat moeten wij regelen bij VECOZO?
- Hoe kan ik het telefoonnummer van de tekenbevoegde en (hoofd)contactpersoon wijzigen?
- Hoe weet ik wie mijn contactpersoon is?
- Wat is het verschil tussen een tekenbevoegde, een hoofdcontactpersoon en een contactpersoon?
- Hoe vraag ik mijn gebruikersnummer op als de contactpersoon uit dienst is?
- Is het e-mailadres van de contactpersoon niet gelijk aan het e-mailadres in het certificaat van de contactpersoon?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag wijziging e-mailadres is verwerkt?
- Hoe kan ik de tekenbevoegde, hoofdcontactpersoon of ICT-beheerder wijzigen?
- Hoeveel tekenbevoegden, (hoofd)contactpersonen of ICT-beheerders mogen wij maximaal opgeven?
Persoonlijke certificaten
- Kan ik mijn naam laten aanpassen na een scheiding/huwelijk?
- Hoe vraag ik een persoonlijk certificaat aan?
- Mag mijn collega gebruik maken van mijn (persoonlijk) certificaat?
- Waarom staat mijn certificaat op mijn naam, en niet op die van de praktijk?
- Moet ik mijn persoonlijk certificaat binnen een bepaalde termijn installeren?
- Kan ik een gebruikersoverzicht exporteren?
- Vraag ik voor iedere collega een eigen persoonlijk certificaat aan?
- Ik wil meerdere certificaten aanvragen. Kan dit in één keer?
- Hoe vraag ik een nieuw certificaat aan als de contactpersoon uit dienst is?
- Mijn naam of geslacht staat onjuist vermeld in mijn certificaat, kan dit aangepast worden?
- Ik beschik niet meer over de gekoppelde authenticatie-app, hoe kan ik de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen?
Systeemcertificaten
- Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?
- Hebben wij een systeemcertificaat nodig?
- Hoe koppel ik mijn systeemcertificaat aan mijn softwareprogramma?
- Moet ik een nieuw systeemcertificaat aanvragen als ik wissel van software?
Certificaten algemeen
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand certificaat?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag verwerkt is?
- Hoe trek ik een certificaat in?
- Wat is de status van mijn aanvraag?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven onder de AGB-code?
- Moet ik een nieuw certificaat aanvragen als mijn certificaat is verlopen?
- Ik heb geen gebruikersnummer ontvangen na het aanvragen van een nieuw certificaat
- Ik heb geen pincode ontvangen na het aanvragen van een nieuw certificaat
- Welke autorisaties staan er op mijn certificaat?
- Waar kan ik mijn gebruikersnummer terugvinden?
- Waar kan ik mijn pincode terugvinden?
Toestemmingsverklaringen
- Wat is een toestemmingsverklaring?
- Hoe regel ik een toestemmingsverklaring in?
- Wanneer dient er een toestemmingsverklaring ingeregeld te worden?
- Voor welke diensten kan er een toestemmingsverklaring worden ingeregeld?
- Kunnen er meerdere toestemmingsverklaringen voor één dienst worden ingeregeld?
- Hoe kan er een tweede toestemmingsverklaring worden aangevraagd?
- Hoe kan ik de ingeregelde toestemmingsverklaringen inzien?
- Hoe verleng ik een externe toestemmingsverklaring?
- Hoe beëindig ik een externe toestemmingsverklaring?
Testcertificaten
- Hoe vraag ik een testcertificaat aan of wijzig ik de autorisaties van een bestaand testcertificaat?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag voor een testcertificaat bij VECOZO is verwerkt?
- Mag ik mijn testcertificaat aan derden verstrekken?
- Hoe kan ik een certificaat aanvragen bij VECOZO als zelfbouwer?
- Hoe kan ik een certificaat aanvragen bij VECOZO om samen met een andere partij de VECOZO koppeling te testen? (Ketentest)
- Wat wordt bedoeld met een ketentester?
- Waar kan ik mijn gebruikersnummer terugvinden?
- Waar kan ik mijn pincode terugvinden?
- Wat is de status van mijn testcertificaat aanvraag?