Antwoord
Het is mogelijk om een andere vestiging van dezelfde onderneming (met AGB-code) of een externe partij (tussenpartij software of administratief) namens uw eigen instelling het declaratieverkeer te laten afhandelen. De contactpersoon kan hiervoor een toestemmingsverklaring instellen.
Interne toestemmingsverklaring
Als u in uw declaraties verschillende vestigings- of regio gegevens (AGB codes) meezendt, maar u via een centrale administratie werkt die deze declaraties afhandelt, dan kunt u toestemming geven aan de centrale administratie om de declaraties af te handelen. Dit heet een interne toestemmingsverklaring. U kunt dan via het VECOZO-account van de vestiging waaraan u toestemming heeft gegeven, de declaraties van de onderliggende vestigingen versturen en raadplegen.
Via 'Mijn interne toestemmingsverklaringen' kan de contactpersoon een interne toestemmingsverklaring instellen. Voor het afgeven van een interne toestemmingsverklaring gelden de volgende spelregels:
- Alle vestigingen met een AGB-code moeten contractueel aangesloten zijn bij VECOZO voor VSP-EDP;
- De aangesloten AGB-codes vallen onder dezelfde juridische entiteit (KvK-nummer);
- Een vestiging/regio kan altijd maar één (hoofd)vestiging toestemming geven;
- Een gemachtigde (hoofd)onderneming kan op haar beurt zelf geen machtiging geven aan een (hoofd)onderneming of vestiging/regio.
Externe toestemmingsverklaring
Kiest u ervoor om de declaraties te laten verlopen via een softwareprogramma dat wordt gehost door derden (een externe partij)? Dan kan uw contactpersoon een externe toestemmingsverklaring instellen voor deze partij via 'Mijn externe toestemmingsverklaringen'.
Let op: het is niet mogelijk om gelijktijdig een toestemmingsverklaring aan zowel een derde partij als aan een hoofdonderneming af te geven.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Waar kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog declareren?
- Kan ik een declaratie intrekken of crediteren?
- Welke versie van de Registratie Bedrijfs- en Controleregels (RBC) gebruikt VECOZO?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Welke algemene of betaalvoorwaarden van de zorgverzekeraars zijn voor mij van toepassing?
- Wat houdt de Migratie Declareren in?
Indienen en opzoeken
- Hoe stel ik een declaratie op?
- Hoe dien ik een declaratie in via VECOZO?
- Waarom kan ik mijn declaratie niet terugvinden?
- Hoe kan ik instellen dat ik een notificatiemail krijg als er retourinformatie klaarstaat?
- Waar vind ik de retourinformatie van mijn declaratie?
- Kan retourinformatie opnieuw aangeboden worden?
- Hoe kan ik declareren voor asielzoekers of Oekraïense vluchtelingen?
- Hoe kan ik declareren naar het CAK?
- Hoe zoek ik een declaratie of retourbericht?
Afhandeling declaraties
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- De zorgverzekeraar geeft aan dat ik retourinformatie moet verwijderen, hoe doe ik dit?
- Hoelang worden declaraties bewaard?
- Wanneer gebruik ik 'Declareren-oud' en wanneer 'Declareren'?
Valideren
Softwarepartijen
- Ik ben softwarepartij, waar vind ik informatie over de dienst Declareren?
- Hoe kan ik als softwarepartij de dienst Declareren testen en wat heb ik hiervoor nodig?
- Hoe kan ik als softwarepartij de zorgaanbieder ondersteunen?
- Ik krijg een time out melding bij het ophalen van retourinformatie, wat nu?
Zorgverzekeraars
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand?
- Kan een declaratie opnieuw verzonden worden?
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand via de Berichtenservice?
- Waarom is het DeclaratieID vervangen door een ConversatieID in de Berichtenservice?
- Hoe dien ik een retourbestand in via het Berichtloket?
- Hoe zoek ik ingediende (retour)bestanden in het Berichtloket?
- Klopt het dat het retourbericht op status 'Verwerking voltooid' blijft staan?