Antwoord
Het is mogelijk om een andere vestiging van dezelfde onderneming (met AGB-code) of een externe partij (tussenpartij software of administratief) namens uw eigen instelling het declaratieverkeer te laten afhandelen. De contactpersoon kan hiervoor een toestemmingsverklaring instellen.
Interne toestemmingsverklaring
Declareert u voor verschillende vestigingen via een centrale administratie? Dan kunt u toestemming geven aan de centrale administratie om alle declaraties af te handelen. Dit heet een interne toestemmingsverklaring. U kunt via het VECOZO-account van de vestiging waaraan u toestemming heeft gegeven, de declaraties van de onderliggende vestigingen versturen en raadplegen.
Via 'Mijn interne toestemmingsverklaringen' kan de contactpersoon een interne toestemmingsverklaring instellen. Voor het afgeven van een interne toestemmingsverklaring geldt het volgende:
- Alle vestigingen met een AGB-code moeten contractueel aangesloten zijn bij ons voor VSP-EDP;
- De aangesloten AGB-codes vallen onder dezelfde juridische entiteit (KvK-nummer);
- Een vestiging/regio kan altijd maar één (hoofd)vestiging toestemming geven
Externe toestemmingsverklaring
Declareert u via een softwareprogramma? Dan kan uw contactpersoon een externe toestemmingsverklaring instellen voor de softwarepartij via 'Mijn externe toestemmingsverklaringen'.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Waar kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog declareren?
- Kan ik een declaratie intrekken of crediteren?
- Welke versie van de Registratie Bedrijfs- en Controleregels (RBC) gebruikt VECOZO?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Welke algemene of betaalvoorwaarden van de zorgverzekeraars zijn voor mij van toepassing?
- Wat houdt de Migratie Declareren in?
Indienen en opzoeken
- Hoe stel ik een declaratie op?
- Hoe dien ik een declaratie in?
- Waarom kan ik mijn declaratie niet terugvinden?
- Hoe kan ik instellen dat ik een notificatiemail krijg als er retourinformatie klaarstaat?
- Waar vind ik de retourinformatie van mijn declaratie?
- Kan retourinformatie opnieuw aangeboden worden?
- Hoe kan ik declareren voor asielzoekers of Oekraïense vluchtelingen?
- Hoe kan ik declareren naar het CAK?
- Hoe zoek ik een declaratie of retourbericht?
Afhandeling declaraties
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- Hoelang worden declaraties bewaard?
- Wanneer gebruik ik 'Declareren-oud' en wanneer 'Declareren'?
- Hoe archiveer ik declaraties?
Valideren
Softwarepartijen
- Ik ben softwarepartij, waar vind ik informatie over de dienst Declareren?
- Hoe kan ik als softwarepartij de dienst Declareren testen en wat heb ik hiervoor nodig?
- Hoe kan ik als softwarepartij de zorgaanbieder ondersteunen?
- Ik krijg een time out melding bij het ophalen van retourinformatie, wat nu?
Zorgverzekeraars
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand?
- Kan een declaratie opnieuw verzonden worden?
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand via de Berichtenservice?
- Waarom is het DeclaratieID vervangen door een ConversatieID in de Berichtenservice?
- Hoe zoek ik ingediende (retour)bestanden in het Berichtloket?
- Klopt het dat het retourbericht op status 'Verwerking voltooid' blijft staan?