Antwoord
De certificaten van VECOZO worden door sommige verzekeraars en zorgkantoren gebruikt als toegangsmiddel voor hun eigen websites en toepassingen. Voorbeelden hiervan zijn Zorgmail en het PGB Portaal *. Er wordt dan gebruik gemaakt van VECOZO Single Sign On (SSO).
Bij een SSO-toepassing wordt het VECOZO-certificaat gebruikt als ‘sleutel’ voor toegang tot de website van een externe partij. Er kan op zo’n website echter niet met elk willekeurig VECOZO certificaat worden ingelogd - de beheerder van de betreffende site zal uw certificaat (gebruikersnummer) eerst van toestemming en de juiste rechten / mogelijkheden moeten voorzien. VECOZO staat hier verder helemaal buiten – wij bepalen alleen wat u met onze certificaten op onze eigen website mag.
Als u met uw VECOZO-certificaat niet kunt inloggen op een externe website als Zorgmail of het PGB Portaal, controleer dan of u met uw certificaat wél kunt inloggen op www.vecozo.nl. Is dat het geval en kunt u niét op de andere site inloggen, neem dan contact op met de beheerder van die site. VECOZO kan u hier niet bij helpen.
Kunt u ook niet inloggen op de VECOZO-website, dan is uw certificaat niet of niet goed meer geïnstalleerd op de pc waarmee u probeert in te loggen. Zie Ik kan niet inloggen op de website van VECOZO voor de mogelijke oorzaken daarvan.
* Een stappenplan voor zorgverleners voor het inloggen op het PGB Portaal vindt u op www.mijnpgb.nl.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn VECOZO-account?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
- Mijn computer is gestolen en nu kan ik niet meer bij mijn certificaten, wat moet ik doen?
- Is VECOZO bereikbaar in het buitenland?
- Wat is TLS?
- Welke technische informatie over het werken met VECOZO is van belang voor mijn systeem-/ICT-beheerder?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO certificaat?
- Ik werk met een Apple, hoe kan ik gebruik maken van VECOZO?
- Welke internetbrowsers en besturingssystemen worden door VECOZO actief ondersteund?
- Wat is een certificaat en hoe lang is een certificaat geldig?
Installeren/Vernieuwen
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren/verlengen?
- Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/verlengen van mijn certificaat.
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/verlengen in een externe omgeving.
- Na het installeren/verlengen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is verlengd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/verlengen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat verlengd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding ‘Mogelijk heeft u te weinig rechten’, wat moet ik doen?
Back-up maken/terugplaatsen
Inloggen/Wachtwoord
- Ik kan niet inloggen op de website van VECOZO.
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
- Wat is Single Sign On en hoe werkt het?
Gebruikersbeheer
- Hoe vraag ik een VECOZO-account aan?
- Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?
- Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand certificaat?
- Hoe trek ik een certificaat in?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven onder de AGB-code?
- Hoe kan ik gebruik maken van Gebruikersbeheer?
- Ik beschik niet meer over de gekoppelde authenticatie-app, hoe kan ik de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen?
- Hoe genereer ik een nieuwe pincode?
- Hoe zet ik een certificaat klaar voor een herinstallatie?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn certificaat is verwijderd. Kan ik deze opnieuw installeren?
- Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
- Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn certificaat verloopt, om welk certificaat gaat dit?
- Mijn VECOZO-account is geblokkeerd, hoe kan ik deze deblokkeren?
- Hoe kan ik via Gebruikersbeheer een certificaat deblokkeren?
- Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn certificaat van VECOZO inactief is, maar ik heb nog wel ingelogd op een externe website zoals Zorgmail of het PGB Portaal?
UZI-pas
- Wat is een UZI-pas?
- Hoe kan ik inloggen met de UZI-pas?
- Wat zijn de voordelen van het gebruik van de UZI-pas?
Testomgeving
- Door wie wordt de testomgeving gebruikt?
- Hoe kan ik mijn persoonlijk certificaat installeren op de acceptatieomgeving en testomgeving?
- Hoe kan ik mijn systeemcertificaat installeren op de acceptatieomgeving en testomgeving?
- Wat heb ik van VECOZO nodig als ik als zorgaanbieder mijn eigen software ontwikkel?