Antwoord
Om in te loggen bij VECOZO met de UZI-pas is het van belang dat de UZI-pas eenmalig gekoppeld wordt aan uw persoonlijke certificaat. Alleen UZI-passen welke op naam (natuurlijk persoon) zijn uitgegeven kunnen gekoppeld worden aan een persoonlijk certificaat.
Let op: er kan maar één certificaat aan een Uzi-pas gekoppeld worden.
Er zijn twee situaties mogelijk.
U bent als gebruiker bij VECOZO bekend
Wanneer u een persoonlijk certificaat heeft, bent u bij VECOZO bekend als gebruiker. Bij het verstrekken van het certificaat hebt u destijds het gebruikersnummer en de pincodebrief ontvangen. Uw 14-cijferige gebruikersnummer verschijnt na inloggen rechtsboven in het scherm onder uw naam. Om de UZI-pas te koppelen heeft u de pincode en het gebruikersnummer nodig.
Om de UZI-pas te koppelen met uw persoonlijke certificaat van VECOZO volgt u onderstaande stappen. U kunt de UZI-pas koppelen in de browsers Google Chrome, Edge of Mozilla Firefox.
1. Kies rechtsboven op het scherm voor de knop ‘Inloggen’.
2. Klik tweemaal op de knop ‘Volgende’, in het volgende scherm wordt een overzicht gegeven van alle UZI-passen en certificaten die op uw computer zijn geïnstalleerd.
3. Selecteer de juiste UZI-pas en klik op ‘OK’. Er wordt u nu gevraagd de pincode in te vullen van uw UZI-pas. Dit is de pincode die u bij uitgifte van uw UZI-pas heeft verkregen, dus niet de pincode van VECOZO. Klik vervolgens op ‘OK’.
De eerste keer dat u dit doet komt u in het scherm “registreren certificaat". U gaat nu de UZI-pas registreren met behulp van het gebruikersnummer en de pincode die u van VECOZO hebt ontvangen.
4. Kies voor de knop ‘Volgende’.
5. Voer het 14-cijferig gebruikersnummer in bij ‘VECOZO nummer’. Kies voor de knop ‘Volgende’.
6. Kies nogmaals voor ‘Volgende’.
7. Voer vervolgens de pincode in die u van VECOZO heeft ontvangen. U heeft twee pincodes ontvangen: één van het UZI-register en één van VECOZO. Dit zijn niet dezelfde pincodes! Als problemen hebt met de UZI-pincode dient u contact op te nemen met het UZI-register.
8. Kies na het invoeren van de pincode voor de knop ‘Volgende’. De registratie is nu voltooid; de VECOZO-gebruiker is aan de UZI-pas gekoppeld. VECOZO registreert automatisch dat u voortaan met de UZI-pas inlogt.
9. Kies voor ‘Inloggen’ om op het VECOZO-portaal in te loggen.
U bent niet als gebruiker bij VECOZO bekend
Uw contactpersoon voor VECOZO kan een gebruikersnummer en pincode voor u aanvragen bij Support.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn certificaat?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
- Mijn computer is gestolen en nu kan ik niet meer bij mijn certificaten, wat moet ik doen?
- Is VECOZO bereikbaar in het buitenland?
- Wat is TLS?
- Welke technische informatie over het werken met VECOZO is van belang voor mijn systeem-/ICT-beheerder?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO certificaat?
- Ik werk met een Apple, hoe kan ik gebruik maken van VECOZO?
- Welke internetbrowsers en besturingssystemen worden door VECOZO actief ondersteund?
- Wat is een certificaat en hoe lang is een certificaat geldig?
Installeren/Vernieuwen
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren/vernieuwen?
- Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/vernieuwen van mijn certificaat.
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/vernieuwen in een externe omgeving.
- Na het installeren/vernieuwen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Ik krijg tijdens het installeren/vernieuwen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is vernieuwd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/vernieuwen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat vernieuwd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Ik krijg tijdens het installeren/vernieuwen de melding ‘Mogelijk heeft u te weinig rechten’, wat moet ik doen?
Back-up maken/terugplaatsen
Inloggen/Wachtwoord
- Ik kan niet inloggen op de website van VECOZO.
- Ik kan niet inloggen op een externe website, zoals Zorgmail of het PGB Portaal?
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
- Wat is Single Sign On en hoe werkt het?
- Hoe kan ik inloggen in Firefox?
Gebruikersbeheer
- Hoe vraag ik een persoonlijk certificaat aan?
- Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?
- Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand certificaat?
- Hoe trek ik een certificaat in?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven onder de AGB-code?
- Hoe kan ik gebruik maken van Gebruikersbeheer?
- Ik beschik niet meer over de gekoppelde authenticatie-app, hoe kan ik de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn certificaat is verwijderd. Kan ik deze opnieuw installeren?
- Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
- Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn certificaat verloopt, om welk certificaat gaat dit?
- Mijn certificaat is geblokkeerd, hoe kan ik mijn certificaat deblokkeren?
- Hoe kan ik via Gebruikersbeheer een certificaat deblokkeren?
- Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn certificaat van VECOZO inactief is, maar ik heb nog wel ingelogd op een externe website zoals Zorgmail of het PGB Portaal?
UZI-pas
Testomgeving
- Door wie wordt de testomgeving gebruikt?
- Hoe kan ik mijn persoonlijk certificaat installeren op de acceptatieomgeving en testomgeving?
- Hoe kan ik mijn systeemcertificaat installeren op de acceptatieomgeving en testomgeving?
- Wat heb ik van VECOZO nodig als ik als zorgaanbieder mijn eigen software ontwikkel?