Mijn declaratie is ingediend via Declareren
Klik op 'Declaratie zoeken' om een declaratie te zoeken.
Sorteren
Declaraties kunt u sorteren op:
- Afzender
AGB-code, UZOVI-code of gemeentecode in het bericht van de partij waarvan u de declaratie ontvangt. - Geadresseerde
AGB-code, UZOVI-code of gemeentecode van de partij waarnaar de declaratie verstuurd is. - Declaratie
Datum en tijdstip waarop de ingediende declaratie door ons is ontvangen, en het declaratie/factuurnummer uit het ingediende declaratiebestand. - Declaratieperiode
De periode waarover de declaratie gaat. - Ingediend bedrag
Het totaalbedrag uit de ingediende declaratie. - Toegekend bedrag
Het totaalbedrag dat volgens de retourinformatie is vergoed. - Status
Een bericht kan verschillende statussen hebben:Ontvangen: het bericht is door ons ontvangen, maar moet nog verwerkt worden.
Wordt verwerkt: het bericht wordt verwerkt.
Verwerking voltooid: het bericht is verwerkt.
Wordt aangeboden: het bericht is verstuurd naar de geadresseerde.
Bezorgd: het bericht is door de geadresseerde opgehaald.
Afgekeurd door dienst: het bericht is door ons afgekeurd.
Afgehandeld door zorgaanbieder: Het bericht is gearchiveerd.
- Ontvangen
Datum en tijdstip waarop de declaratie door ons is ontvangen.
Via 'Vorige' (<) en 'Volgende' (>) bladert u door de verschillende pagina's. Het aantal zoekresultaten per pagina (25, 50, 100 of 500) stelt u onderaan in.
Filteren
Voor het zoeken naar declaraties filtert u op:
- Referentie/Declaratienummer, Berichtidentificatie of Referentie ID
Zoek op de unieke kenmerken van een declaratie, zoals bericht ID's, uw eigen factuurnummer of referentie. Gebruik de eerste vijf karakters. - Periode
Deze is standaard ingesteld op de afgelopen week. U kunt dit aanpassen. Let daarbij op de bewaartermijn die voor de berichten geldt. - Declaratietype
Het soort declaratie waarnaar u zoekt. - Declaratiestatus
De actuele status van de declaratie.
Via 'Meer filters' heeft u extra zoekmogelijkheden:
- Afzender
De 8-cijferige AGB-code, 4-cijferige UZOVI-code of gemeentecode van de afzender. - Geadresseerde
De 8-cijferige AGB-code, 4-cijferige UZOVI-code of gemeentecode van de ontvanger. - Indiener
De 6-cijferige VECOZO-code waaronder het account of systeemcertificaat valt waarmee de berichten zijn ingediend. - Gebruikersnummer indiener
Gebruikersnummer van account of systeemcertificaat waarmee de berichten zijn ingediend.
U kunt de codes zelf invoeren of opzoeken via het vergrootglas naast het zoekveld. Voor een nieuwe zoekopdracht kunt u zoekcriteria toevoegen of verwijderen en opnieuw instellen in de gele balk.
Bij de opties 'Afzender, Geadresseerde en Indiener' kunt u meerdere dezelfde codes combineren door een komma. Bijvoorbeeld UZOVI-code 0000, 1234, 5678.
Exporteren
Via de knop ‘Exporteer’ kunt u de hele lijst met het zoekresultaat of een deel daarvan exporteren naar een Excel-bestand en eventueel printen.
Mijn declaratie is ingediend via Declareren-oud
Om een ingediende of afgehandelde declaratie terug te zoeken op onze website kiest u voor Mijn diensten > Declareren > Declaratie-oud zoeken. U kunt zoeken via onderstaande filters;
- Actuele declaraties
Raadplegen van de meest recente declaraties tot 3 maanden terug. - Referentie
Zoeken op basis van de referentie die u aan een declaratie hebt gegeven, of die een zorgverzekeraar/gemeente aan een retourbestand heeft meegegeven. - Indienperiode
Zoek op datum, tot maximaal een jaar terug. - Retourbestand
Zoek op datum (tot maximaal een jaar terug), zorgverzekeraar of gemeente en bestandsstatus naar retourbestanden die u zijn aangeboden.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Waar kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog declareren?
- Kan ik een declaratie intrekken of crediteren?
- Welke versie van de Registratie Bedrijfs- en Controleregels (RBC) gebruikt VECOZO?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Welke algemene of betaalvoorwaarden van de zorgverzekeraars zijn voor mij van toepassing?
- Hoe machtig ik een partij om namens mijn instantie declaraties af te handelen?
- Wat houdt de Migratie Declareren in?
Indienen en opzoeken
- Hoe stel ik een declaratie op?
- Hoe dien ik een declaratie in?
- Waarom kan ik mijn declaratie niet terugvinden?
- Hoe kan ik instellen dat ik een notificatiemail krijg als er retourinformatie klaarstaat?
- Waar vind ik de retourinformatie van mijn declaratie?
- Kan retourinformatie opnieuw aangeboden worden?
- Hoe kan ik declareren voor asielzoekers of Oekraïense vluchtelingen?
- Hoe kan ik declareren naar het CAK?
Afhandeling declaraties
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- Hoelang worden declaraties bewaard?
- Wanneer gebruik ik 'Declareren-oud' en wanneer 'Declareren'?
- Hoe archiveer ik declaraties?
Valideren
Softwarepartijen
- Ik ben softwarepartij, waar vind ik informatie over de dienst Declareren?
- Hoe kan ik als softwarepartij de dienst Declareren testen en wat heb ik hiervoor nodig?
- Hoe kan ik als softwarepartij de zorgaanbieder ondersteunen?
- Ik krijg een time out melding bij het ophalen van retourinformatie, wat nu?
Zorgverzekeraars
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand?
- Kan een declaratie opnieuw verzonden worden?
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand via de Berichtenservice?
- Waarom is het DeclaratieID vervangen door een ConversatieID in de Berichtenservice?
- Hoe zoek ik ingediende (retour)bestanden in het Berichtloket?
- Klopt het dat het retourbericht op status 'Verwerking voltooid' blijft staan?