Ik krijg een oeps-melding of 403-foutmelding in de dienst notitieverkeer

Antwoord

Een oeps-melding of 403-foutmelding wordt meestal veroorzaakt door niet-toegestane lees- of lettertekens.

De tekst in de onderwerpregel en in het tekstveld van een notitie wordt automatisch gecontroleerd op ‘vreemde’ tekens. Dit is een beveiligingsmaatregel om misbruik te voorkomen. Bij niet-toegestane tekens of combinaties daarvan volgt bij het verzenden van een notitie een 403-Forbidden foutmelding en wordt de notitie niet verzonden.

Een tekst kan vreemde tekens bevatten als u een complete e-mail inclusief adresseringsgegevens uit uw mailprogramma kopieert en in het tekstveld plakt. Verwijder dan de adresseringsgegevens van de e-mail (‘Van’, ‘Aan’, ‘Onderwerp’ etc.) uit het tekstveld, en probeer het opnieuw.

Ook opsommingstekens, 'groter dan' en 'kleiner dan' tekens, teksten tussen haakjes en quotes kunnen voor problemen zorgen. Verwijder deze uit de tekst, en probeer het opnieuw.

Helpt dat niet of wilt u de tekst niet aanpassen, dan kunt u de deze kopiëren naar bijvoorbeeld een Word-bestand, en dat bestand als bijlage aan de notitie toevoegen.

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Notitieverkeer