Let op: Bij 'Inloggen' ziet u de optie eHerkenning. Dit inlogmiddel is voorlopig alleen beschikbaar voor pilotdeelnemers. Meer weten?

De zorgverzekeraar geeft aan dat ik retourinformatie moet verwijderen, hoe doe ik dit?

Antwoord

Het verwijderen van retourinformatie kan noodzakelijk zijn als een zorgverzekeraar u een onjuist retourinformatiebestand heeft gestuurd. Om de verzekeraar een nieuw bestand aan te laten bieden moet het oude bestand eerst verwijderd worden. Dit is onomkeerbaar: VECOZO kan de verwijderde informatie niet opnieuw beschikbaar stellen.

De retourinformatie is alleen te verwijderen als u het bestand al gedownload heeft; in de kolom status staat dan ‘Gedownload door de zorgaanbieder’. Achteraan de regel verschijnt een kruis; door hierop te klikken wordt het retourbestand verwijderd.

retourinformatie%20verwijderen1.jpg

U dient wel eerst contact op te nemen met de betreffende zorgverzekeraar of gemeente. Als die akkoord gaat kunt u na verwijdering van het oude bestand een machtiging afgeven om nieuwe retourinformatie te verstrekken. Dat doet u door op het tabblad Retourinformatie het selectievakje aan te vinken.

retourinformatie%20verwijderen2.jpg

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Indienen en opzoeken

Afhandeling declaraties

Valideren

Softwarepartijen

Zorgverzekeraars