De zorgverzekeraar geeft aan dat ik retourinformatie moet verwijderen, hoe doe ik dit?

Antwoord

Het verwijderen van retourinformatie kan noodzakelijk zijn als een zorgverzekeraar u een onjuist retourinformatiebestand heeft gestuurd. Om de verzekeraar een nieuw bestand aan te laten bieden moet het oude bestand eerst verwijderd worden. Dit is onomkeerbaar: VECOZO kan de verwijderde informatie niet opnieuw beschikbaar stellen.

De retourinformatie is alleen te verwijderen als u het bestand al gedownload heeft; in de kolom status staat dan ‘Gedownload door de zorgaanbieder’. Achteraan de regel verschijnt een kruis; door hierop te klikken wordt het retourbestand verwijderd.

retourinformatie%20verwijderen1.jpg

U dient wel eerst contact op te nemen met de betreffende zorgverzekeraar of gemeente. Als die akkoord gaat kunt u na verwijdering van het oude bestand een machtiging afgeven om nieuwe retourinformatie te verstrekken. Dat doet u door op het tabblad Retourinformatie het selectievakje aan te vinken.

retourinformatie%20verwijderen2.jpg

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Indienen en opzoeken

Afhandeling declaraties

Valideren

Softwarepartijen

Zorgverzekeraars