Antwoord
Het gebruikersnummer en de pincode worden bij het aanmaken van het certificaat verstuurd naar de contactpersoon van de praktijk of instelling. VECOZO stuurt, als beveiligingsmaatregel, het gebruikersnummer en de pincode gescheiden van elkaar. Hoe u deze gegevens terugvindt leest u hieronder.
Gebruikersnummer
Het gebruikersnummer wordt, bij het aanmaken van een VECOZO-account, verstuurd naar het bij VECOZO bekende e-mailadres van de contactpersoon. Het gebruikersnummer kunt u ook terugvinden wanneer u bent ingelogd met uw certificaat. U ziet het gebruikersnummer rechtsboven, onder uw naam.
U weet uw gebruikersnummer niet meer of bent deze kwijt?
De contactpersoon kan dit per e-mail opvragen bij de afdeling Support van VECOZO. Let op; VECOZO stuurt dan opnieuw, per e-mail, het gebruikersnummer naar het bij VECOZO geregistreerde e-mailadres van de contactpersoon.
Pincode
De pincode van een gebruiker wordt per post of via de Berichtenbox naar de contactpersoon verstuurd. Als u zelf niet (meer) in het bezit bent van uw pincode, kan het zijn dat de VECOZO contactpersoon deze voor u bewaart. Als ook de contactpersoon de pincode niet meer heeft, kan de pincode opnieuw worden aangevraagd op drie manieren:
- De contactpersoon kan zelf een nieuwe pincode genereren via Gebruikersbeheer voor het systeemcertificaat of gebruikers. Klik hier voor meer informatie.
- Bij het inloggen met een persoonlijk certificaat kunt u kiezen voor ‘Wachtwoord vergeten’ om daarna op ‘Pincode vergeten’ te drukken. De Contactpersoon ontvangt in zijn/haar Berichtenbox een nieuwe pincode. Als u zelf de contactpersoon bent, zal de pincode per post worden verzonden.
- Heeft u als contactpersoon een nieuwe pincode nodig? Stuur hiervoor een e-mail naar support@vecozo.nl met het verzoek tot het resetten van uw pincode. Deze e-mail stuurt u vanuit het bij VECOZO geregistreerde e-mailadres Het 14-cijferige gebruikersnummer en AGB-code van de praktijk of instelling moet in deze e-mail worden vermeld. De nieuwe pincode verzenden wij naar de hoofdcontactpersoon.
Wij zullen u nooit om uw pincode vragen. VECOZO kan u tijdens telefonische ondersteuning vragen om de pincode in te typen, maar u hoeft deze nooit uit te spreken. Wij zijn genoodzaakt uw pincode te resetten wanneer u deze aan ons communiceert. Het gebruikersnummer kunt u wel communiceren aan een VECOZO medewerker.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Hoe trek ik een certificaat in?
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
- Mijn computer is gestolen en nu kan ik niet meer bij mijn certificaten, wat moet ik doen?
- Is VECOZO bereikbaar in het buitenland?
- Wat is TLS?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO certificaat?
- Ik werk met een Apple, hoe kan ik gebruik maken van VECOZO?
- Welke internetbrowsers en besturingssystemen worden door VECOZO actief ondersteund?
- Wat is een certificaat en hoe lang is een certificaat geldig?
- Ik beschik niet meer over de gekoppelde authenticatie-app, hoe kan ik de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen?
- Hoe trek ik een certificaat in via het Gebruikersbeheer?
Installeren/verlengen
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren/verlengen?
- Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/verlengen van mijn certificaat.
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/verlengen in een externe omgeving.
- Na het installeren/verlengen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Tijdens het installeren/verlengen wordt er om een verificatiecode gevraagd, waar kan ik die vinden?
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is verlengd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/verlengen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat verlengd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding ‘Mogelijk heeft u te weinig rechten’, wat moet ik doen?
Back-up maken/terugplaatsen
Inloggen/wachtwoord
- Ik kan niet inloggen op de website van VECOZO.
- Ik kan niet inloggen op een externe website, zoals Zorgmail of het PGB budgethoudersportaal?
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
- Wat is Single Sign On en hoe werkt het?
- Hoe kan ik inloggen in Firefox?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Hoe kan ik via Gebruikersbeheer een certificaat deblokkeren?
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn certificaat is verwijderd. Kan ik deze opnieuw installeren?
- Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
- Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn certificaat verloopt, om welk certificaat gaat dit?
- Mijn certificaat is geblokkeerd, hoe kan ik mijn certificaat deblokkeren?
Gebruikersbeheer
- Hoe kan ik gebruik maken van Gebruikersbeheer?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven?
- Hoe kan ik een authenticatie-app ontkoppelen van een VECOZO-account?
- Hoe deblokkeer ik een gebruiker?
- Hoe verwijder ik een gebruiker?
- Hoe open ik het Gebruikersbeheer?
- Hoe maak ik een nieuwe gebruiker aan in het Gebruikersbeheer?
- Hoe maak ik een profiel aan binnen het Gebruikersbeheer?
- Hoe genereer ik een nieuwe pincode?
- Hoe zet ik een certificaat klaar voor een herinstallatie?