Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn certificaat?

Antwoord

Het gebruikersnummer en de pincode worden bij het aanmaken van het certificaat verstuurd naar de contactpersoon van de praktijk of instelling. VECOZO stuurt, als beveiligingsmaatregel, het gebruikersnummer en de pincode gescheiden van elkaar. Hoe u deze gegevens terugvindt leest u hieronder.

Gebruikersnummer

Het gebruikersnummer wordt, bij het aanmaken van een VECOZO-account, verstuurd naar het bij VECOZO bekende e-mailadres van de contactpersoon. Het gebruikersnummer kunt u ook terugvinden wanneer u bent ingelogd met uw certificaat. U ziet het gebruikersnummer rechtsboven, onder uw naam.

U weet uw gebruikersnummer niet meer of bent deze kwijt?
De contactpersoon kan dit per e-mail opvragen bij de afdeling Support van VECOZO. Let op; VECOZO stuurt dan opnieuw, per e-mail, het gebruikersnummer naar het bij VECOZO geregistreerde e-mailadres van de contactpersoon.

Pincode

De pincode van een gebruiker wordt per post of via de Berichtenbox naar de contactpersoon verstuurd. Als u zelf niet (meer) in het bezit bent van uw pincode, kan het zijn dat de VECOZO contactpersoon deze voor u bewaart. Als ook de contactpersoon de pincode niet meer heeft, kan de pincode opnieuw worden aangevraagd op drie manieren:

  1. De contactpersoon kan zelf een nieuwe pincode genereren via Gebruikersbeheer voor het systeemcertificaat of gebruikers. Klik hier voor meer informatie.
  2. Bij het inloggen met een persoonlijk certificaat kunt u kiezen voor ‘Wachtwoord vergeten’ om daarna op ‘Pincode vergeten’ te drukken. De Contactpersoon ontvangt in zijn/haar Berichtenbox een nieuwe pincode. Als u zelf de contactpersoon bent, zal de pincode per post worden verzonden.
  3. Heeft u als contactpersoon een nieuwe pincode nodig? Stuur hiervoor een e-mail naar support@vecozo.nl met het verzoek tot het resetten van uw pincode. Deze e-mail stuurt u vanuit het bij VECOZO geregistreerde e-mailadres  Het 14-cijferige gebruikersnummer en AGB-code van de praktijk of instelling moet in deze e-mail worden vermeld. De nieuwe pincode verzenden wij naar de hoofdcontactpersoon.

Wij zullen u nooit om uw pincode vragen. VECOZO kan u tijdens telefonische ondersteuning vragen om de pincode in te typen, maar u hoeft deze nooit uit te spreken. Wij zijn genoodzaakt uw pincode te resetten wanneer u deze aan ons communiceert. Het gebruikersnummer kunt u wel communiceren aan een VECOZO medewerker.

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Installeren/verlengen

Back-up maken/terugplaatsen

Inloggen/wachtwoord

Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd

Gebruikersbeheer

Testomgeving