Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/verlengen van mijn certificaat.

Antwoord

Als een certificaat niet geïnstalleerd of verlengd kan worden, wordt de oorzaak doorgaans aangegeven via een foutmelding op het scherm. De melding bestaat uit een foutcode en een omschrijving. U kunt de melding afsluiten met knop 'Sluit venster'. Onderstaand vindt u per foutcode wat de oorzaak is en waar mogelijk de oplossing.

Foutcodes

Foutcode

Wat is het probleem?

Foutmelding/oplossing?

C01

Fout bij het installeren van het VECOZO G4 ROOT certificaat

Fout bij het installeren van het certificaat. Mogelijk heeft u te weinig rechten. Neem contact op met uw systeembeheerder.

C02

Fout bij het installeren van het VECOZO G4 ROOT certificaat

Fout bij het installeren van het certificaat. Mogelijk heeft u te weinig rechten. Neem contact op met uw systeembeheerder.

C03

Fout bij het openen van de Windows Certificate Store.

Fout bij het installeren van het certificaat. Mogelijk heeft u te weinig rechten. Neem contact op met uw systeembeheerder.

C04

VECOZO-backend is niet bereikbaar.

 

Uw systeem kan geen verbinding maken met VECOZO. Probeer het later nog eens. Blijft het zich voordoen? Neem contact op met uw systeembeheerder.

C06

Maximaal aantal pogingen in de tool is bereikt.

Maximum aantal pogingen bereikt. Sluit dit venster en doorloop het installatieproces opnieuw.

C07

Fout bij het lezen van de public key van het certificaat.

Fout bij het installeren van het certificaat. Mogelijk hebt u te weinig rechten om wijzigingen in uw computer aan te brengen. Neem contact op met uw systeembeheerder.

S01

KPN is niet bereikbaar.

Er is een fout opgetreden bij het uitgeven van het certificaat. Kijk op de VECOZO website voor actuele storingen of neem contact op met VECOZO.

S02

Benodigde VECOZO dienst is niet bereikbaar.

Er is een fout opgetreden bij het uitgeven van het certificaat. Kijk op de VECOZO website voor actuele storingen of neem contact op met VECOZO.

S03

Standaard foutmelding bij onvoorziene fouten.

Er is een fout opgetreden. Neem contact op met VECOZO.

S04

Combinatie gebruikersnummer/verificatiecode is niet correct.

De combinatie gebruikersnummer en verificatiecode is ongeldig.

S05

Verificatiecode is verlopen.

De sessie is verlopen. Sluit dit venster en doorloop het installatieproces opnieuw (in Mozilla Firefox). Mocht dat niet helpen, neem dan contact op met uw systeembeheerder.

S07

Gebruiker mag geen certificaat ophalen.

Deze gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen. Neem contact op met VECOZO.

 

Verificatiecode

Wanneer u gebruik maakt van Google Chrome of Microsoft Edge kan er om een verificatiecode worden gevraagd. De verificatiecode wordt dan niet automatisch gekopieerd in de installatie-tool en er verschijnt een melding met de vraag om de verificatiecode handmatig in te vullen.

  1. De verificatiecode vindt u rechts in uw beeld in het hulpvenster.imagef2pkq.png
  2. Voer het installatie bestand uit.
    Google Chrome: Als u klikt op start installatie dan verschijnt er rechts onder in uw scherm een installatiebestand. Klik hierop en open het bestand. Hierna krijgt u een scherm voor de verificatiecode.imagexejnd.png
  3. Microsoft Edge: Als u klikt op “start installatie” verschijnt onder aan uw scherm een balk. Klik op “Run” of “Uitvoeren”. Hierna krijgt u een scherm voor de verificatiecode.image67fia.png
  4. Kopieer de verificatiecode en plak deze in het venster. Vul ook het gebruikersnummer in van het certificaat dat u wilt installeren of verlengen. Daarna kunt u via de knop Volgende verder gaan met de installatie of verlenging van het certificaat.imagef534l.png

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Installeren/verlengen

Back-up maken/terugplaatsen

Inloggen/wachtwoord

Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd

Gebruikersbeheer

Testomgeving