Antwoord
Een certificaat is vanaf het moment dat u het installeert twee jaar geldig. Vanaf 30 dagen voor de verloopdatum kan het certificaat door de gebruiker weer voor twee jaar worden vernieuwd. Gebeurt dit niet op tijd en verloopt het certificaat, dan kan het met behulp van het gebruikersnummer en de pincode opnieuw worden geïnstalleerd en is het alsnog weer twee jaar geldig. Er hoeft door de contactpersoon dan geen nieuw certificaat te worden aangevraagd.
Pincode en gebruikersnummer zijn bij u bekend
U hoeft geen contact met VECOZO op te nemen. Klik hier voor het opnieuw installeren van uw certificaat. Lukt dat niet, neem dan contact op met onze afdeling Support.
Alleen het gebruikersnummer is bij u bekend
Stuur een e-mail naar onze afdeling Support met daarin de onderstaande tekst, aangevuld met de gevraagde gegevens.
Bij deze verzoek ik een nieuwe pincode voor mijn certificaat te verstrekken aan de contactpersoon van mijn praktijk/ instelling i.v.m. de herinstallatie van dit certificaat. Ik ben reeds in het bezit van het gebruikersnummer. Mijn gegevens zijn:
AGB-code praktijk / instelling:
Gebruikersnummer:
Naam gebruiker (voorletters, tussenvoegsel en achternaam):
Alleen de pincode is bij u bekend
Stuur een e-mail naar onze afdeling Support met daarin de onderstaande tekst, aangevuld met de gevraagde gegevens.
Bij deze verzoek ik mijn gebruikersnummer voor mijn certificaat te verstrekken aan de contactpersoon van mijn praktijk/ instelling i.v.m. de herinstallatie van dit certificaat. Ik ben reeds in het bezit van de pincode. Mijn gegevens zijn:
AGB-code praktijk / instelling:
Naam gebruiker (voorletters, tussenvoegsel en achternaam):
Stuur onder geen beding uw pincode mee!
Pincode en gebruikersnummer zijn niet bekend
Stuur een e-mail naar onze afdeling Support met daarin de onderstaande tekst, aangevuld met de gevraagde gegevens.
Bij deze verzoek ik mijn gebruikersnummer en een nieuwe pincode te verstrekken aan de contactpersoon van mijn praktijk/ instelling i.v.m. de herinstallatie van dit certificaat. Deze zijn niet meer in mijn bezit. Mijn gegevens zijn:
AGB-code praktijk / instelling:
Naam gebruiker (voorletters, tussenvoegsel en achternaam):
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Hoe trek ik een certificaat in?
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn certificaat?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
- Mijn computer is gestolen en nu kan ik niet meer bij mijn certificaten, wat moet ik doen?
- Is VECOZO bereikbaar in het buitenland?
- Wat is TLS?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO certificaat?
- Ik werk met een Apple, hoe kan ik gebruik maken van VECOZO?
- Welke internetbrowsers en besturingssystemen worden door VECOZO actief ondersteund?
- Wat is een certificaat en hoe lang is een certificaat geldig?
- Ik beschik niet meer over de gekoppelde authenticatie-app, hoe kan ik de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen?
- Hoe trek ik een certificaat in via het Gebruikersbeheer?
Installeren/vernieuwen
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren/vernieuwen?
- Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/vernieuwen van mijn certificaat.
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/vernieuwen in een externe omgeving.
- Na het installeren/vernieuwen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Tijdens het installeren/vernieuwen wordt er om een verificatiecode gevraagd, waar kan ik die vinden?
- Ik krijg tijdens het installeren/vernieuwen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is vernieuwd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/vernieuwen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat vernieuwd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Ik krijg tijdens het installeren/vernieuwen de melding ‘Mogelijk heeft u te weinig rechten’, wat moet ik doen?
Back-up maken/terugplaatsen
Inloggen/wachtwoord
- Ik kan niet inloggen op de website van VECOZO.
- Ik kan niet inloggen op een externe website, zoals Zorgmail of het PGB budgethoudersportaal?
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
- Wat is Single Sign On en hoe werkt het?
- Hoe kan ik inloggen in Firefox?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Hoe kan ik via Gebruikersbeheer een certificaat deblokkeren?
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn certificaat is verwijderd. Kan ik deze opnieuw installeren?
- Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn certificaat verloopt, om welk certificaat gaat dit?
- Mijn certificaat is geblokkeerd, hoe kan ik mijn certificaat deblokkeren?
Gebruikersbeheer
- Hoe kan ik gebruik maken van Gebruikersbeheer?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven?
- Hoe kan ik een authenticatie-app ontkoppelen van een VECOZO-account?
- Hoe deblokkeer ik een gebruiker?
- Hoe verwijder ik een gebruiker?
- Hoe open ik het Gebruikersbeheer?
- Hoe maak ik een nieuwe gebruiker aan in het Gebruikersbeheer?
- Hoe maak ik een profiel aan binnen het Gebruikersbeheer?