Antwoord
De certificaten van VECOZO worden door sommige verzekeraars en zorgkantoren gebruikt als toegangsmiddel voor hun eigen websites en toepassingen. Voorbeelden hiervan zijn Zorgmail en het PGB Portaal *. Er wordt dan gebruik gemaakt van VECOZO Single Sign On (SSO).
Bij een SSO-toepassing wordt het VECOZO-certificaat gebruikt als ‘sleutel’ voor toegang tot de website van een externe partij. Er kan op zo’n website echter niet met elk willekeurig VECOZO certificaat worden ingelogd - de beheerder van de betreffende site zal uw certificaat (gebruikersnummer) eerst van toestemming en de juiste rechten / mogelijkheden moeten voorzien. VECOZO staat hier verder helemaal buiten – wij bepalen alleen wat u met onze certificaten op onze eigen website mag.
Als u met uw VECOZO-certificaat niet kunt inloggen op een externe website als Zorgmail of het PGB Portaal, controleer dan of u met uw certificaat wél kunt inloggen op www.vecozo.nl. Is dat het geval en kunt u niét op de andere site inloggen, neem dan contact op met de beheerder van die site. VECOZO kan u hier niet bij helpen.
Kunt u ook niet inloggen op de VECOZO-website, dan is uw certificaat niet of niet goed meer geïnstalleerd op de pc waarmee u probeert in te loggen. Zie Ik kan niet inloggen op de website van VECOZO voor de mogelijke oorzaken daarvan.
* Een stappenplan voor zorgverleners voor het inloggen op het PGB Portaal vindt u op www.mijnpgb.nl.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Hoe trek ik een certificaat in?
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn certificaat?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
- Mijn computer is gestolen en nu kan ik niet meer bij mijn certificaten, wat moet ik doen?
- Is VECOZO bereikbaar in het buitenland?
- Wat is TLS?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO certificaat?
- Ik werk met een Apple, hoe kan ik gebruik maken van VECOZO?
- Welke internetbrowsers en besturingssystemen worden door VECOZO actief ondersteund?
- Wat is een certificaat en hoe lang is een certificaat geldig?
- Ik beschik niet meer over de gekoppelde authenticatie-app, hoe kan ik de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen?
- Hoe trek ik een certificaat in via het Gebruikersbeheer?
Installeren/vernieuwen
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren/vernieuwen?
- Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/vernieuwen van mijn certificaat.
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/vernieuwen in een externe omgeving.
- Na het installeren/vernieuwen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Tijdens het installeren/vernieuwen wordt er om een verificatiecode gevraagd, waar kan ik die vinden?
- Ik krijg tijdens het installeren/vernieuwen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is vernieuwd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/vernieuwen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat vernieuwd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Ik krijg tijdens het installeren/vernieuwen de melding ‘Mogelijk heeft u te weinig rechten’, wat moet ik doen?
Back-up maken/terugplaatsen
Inloggen/wachtwoord
- Ik kan niet inloggen op de website van VECOZO.
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
- Wat is Single Sign On en hoe werkt het?
- Hoe kan ik inloggen in Firefox?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Hoe kan ik via Gebruikersbeheer een certificaat deblokkeren?
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn certificaat is verwijderd. Kan ik deze opnieuw installeren?
- Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
- Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn certificaat verloopt, om welk certificaat gaat dit?
- Mijn certificaat is geblokkeerd, hoe kan ik mijn certificaat deblokkeren?
Gebruikersbeheer
- Hoe kan ik gebruik maken van Gebruikersbeheer?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven?
- Hoe kan ik een authenticatie-app ontkoppelen van een VECOZO-account?
- Hoe deblokkeer ik een gebruiker?
- Hoe verwijder ik een gebruiker?
- Hoe open ik het Gebruikersbeheer?
- Hoe maak ik een nieuwe gebruiker aan in het Gebruikersbeheer?
- Hoe maak ik een profiel aan binnen het Gebruikersbeheer?