Antwoord
Of u de machtiging kunt wijzigen, intrekken of opslaan ligt aan de status van uw machtiging.
Hebt u de machtiging tussentijds opgeslagen, klikt u dan op 'Opgeslagen machtiging'. Hebt u de machtiging ingediend bij de zorgverzekeraar, klikt u dan op 'Ingediende Machtiging'.
Opgeslagen machtiging
Wanneer een Machtigingsaanvraag tussentijds is opgeslagen, kunnen de antwoorden en bijlagen in het formulier nog gewijzigd worden. De begindatum kan niet meer gewijzigd worden. Als de begindatum niet klopt, dient de Machtigingsaanvraag opnieuw aangemaakt worden.
Een tussentijds opgeslagen machtiging kan niet handmatig verwijderd worden; dit gebeurt automatisch na 28 dagen.
U ontvangt een notificatie om de machtiging af te ronden 7, 14 en 21 dagen nadat u de machtiging hebt opgeslagen. Na het verwijderen van de tussentijds opgeslagen machtiging, wordt hiervan ook een email gestuurd naar u. Deze email wordt verzonden naar het e-mailadres dat geregistreerd staat in het persoonlijk certificaat waarmee u de machtiging bent gestart.
Ingediende machtiging
Als een Machtigingsaanvraag al ingediend is bij de zorgverzekeraar of het zorgkantoor, kan de aanvraag niet meer gewijzigd worden. Het is wel mogelijk om door u een ingediende Machtigingsaanvraag in te trekken.
Een aangevraagde machtiging die nog bij de zorgverzekeraar in behandeling is of al is goedgekeurd kan door de zorgverlener nog worden ingetrokken. Klik hiervoor op het detailscherm op de knop ‘Intrekken’, en geef de reden van intrekking aan. Als het intrekken van de machtiging niet mogelijk is ontbreekt deze mogelijkheid.
De status van de machtiging wordt in het detailscherm en de machtigings-Pdf automatisch aangepast.
Een ingetrokken machtiging kan niet opnieuw worden heropend.
Een ingediende machtiging kan niet verlengd worden, neem hiervoor contact op met de betreffende zorgverzekeraar.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Welke verstrekking kan ik via VECOZO bij welke Zorgverzekeraar aanvragen?
- Hoe kan ik gebruik maken van het Machtigingenportaal als buitenlands ziekenhuis?
- Waar moet ik zijn als ik een vraag/klacht over de inhoud van een formulier heb?
- Hoe kan ik het Machtigingenportaal koppelen aan mijn softwarepakket?
- Hoe wordt de privacy van patiënten binnen het Machtigingenportaal gewaarborgd?
- Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van de dienst Machtigingenportaal?
- Welke zorgsoorten kunnen gebruik maken van het Machtigingenportaal?
- Welke internetbrowsers en besturingssystemen worden door VECOZO actief ondersteund?
Machtigingsaanvraag indienen en beheren
- Hoe start ik de aanvraag van een machtiging?
- Hoe vul ik het aanvraagformulier voor een machtiging in?
- Waar moet ik rekening mee houden bij het aanvragen van een machtiging voor de Wet Langdurige Zorg (Wlz mondzorg)?
- De zorgverzekeraar vraagt om aanvullende informatie, hoe kan ik deze toesturen?
- Hoe vind ik mijn aanvraag en de status hiervan?
- Ik heb een vraag over de beoordeling van mijn machtiging, waar moet ik zijn?
- Hoe lang is een Machtiging geldig?
- Wat zijn JVC’s en wat houden de controles in?
- Hoe wijzig ik een e-mailadres bij VECOZO?
- Wat heeft VECOZO nodig om de terugkoppelingen van zorgverzekeraars naar mijn eigen webservice te sturen?
- Wat wordt er bedoeld met het Machtigingsaanvraag ID en Machtigingsnummer?