E-mailverificatie - Veelgestelde vragen

Als u gebruik maakt van de VECOZO-diensten ontvangt u in de meeste gevallen ook notificatiemails in uw mailbox. Bijvoorbeeld om de status van een bericht aan te geven. Voor het ontvangen van deze notificatiemails geeft u een e-mailadres op. Om er zeker van te zijn dat dit e-mailadres nog klopt, en u daadwerkelijk de notificatiemails ontvangt, sturen we u een e-mail om dit te verifiëren.
U ontvangt de notificatiemails direct in uw mailbox, zodra u het e-mailadres heeft bevestigd.

Hieronder vindt u de meestgestelde vragen over de e-mailverificatie:

1. Ik krijg een e-mail van VECOZO waarin ik mijn e-mailadres moet bevestigen, is deze e-mail veilig?
2. Hoe bevestig ik mijn e-mailadres?
3. Waarom moet ik mijn e-mailadres bevestigen als ik deze al eerder voor VECOZO heb gebruikt?
4. Moet ik mijn e-mail adres elke keer opnieuw verifiëren?
5. Wordt mijn e-mailadres doorgegeven aan andere instanties?
6. Kunnen notificatieberichten naar een ander e-mailadres worden doorgestuurd?
7. Hoe kan ik mijn e-mail adres wijzigen?
8. Wat gebeurt er als ik mijn e-mailadres niet bevestig in de verificatie e-mail die VECOZO mij toestuurt?
9. Ik heb geen verificatie e-mail ontvangen
10. Ik heb mijn e-mailadres bevestigd maar nog geen notificatiebericht ontvangen.
11. Ik krijg een foutmelding als ik mijn e-mailadres wil bevestigen.
12. Vanuit welke diensten worden er verificatie e-mails verstuurd naar mijn e-mailadres?
13. Ontvang ik na het bevestigen van mijn e-mailadres alsnog alle verstuurde notificaties?

1. Ik krijg een e-mail van VECOZO waarin ik mijn e-mailadres moet bevestigen, is deze e-mail veilig?

VECOZO verifieert het e-mailadres voordat er een notificatie wordt verstuurd. Hiermee wordt de veiligheid van de te verzenden informatie vanuit VECOZO nog beter gewaarborgd. Als uw e-mailadres correct is kunt u in de e-mail die u ontvangt klikken op ‘Bevestig e-mailadres’.

2. Hoe bevestig ik mijn e-mailadres?

Als uw e-mail adres correct is kunt u klikken op ‘Bevestig e-mailadres’ in de e-mail die u van VECOZO hebt ontvangen.

3. Waarom moet ik mijn e-mailadres bevestigen als ik deze al eerder voor VECOZO heb gebruikt?

Ook als u al enige tijd gebruik maakt van uw e-mailadres voor de notificatieberichten van VECOZO vragen wij u uw e-mailadres te bevestigen. Hiermee wordt de veiligheid van de te verzenden informatie vanuit VECOZO nog beter gewaarborgd. Daarnaast zorgt dit ervoor dat het adressenbestand van VECOZO up-to-date is.

Na de bevestiging ontvangt u niet nogmaals een verificatie e-mail voor uw e-mailadres.

Mocht u meerdere e-mailadressen hebben opgegeven voor de diensten van VECOZO, dan ontvangt u voor deze e-mailadressen ook een verificatie e-mail van VECOZO om het e-mailadres te bevestigen.


4. Moet ik mijn e-mailadres elke keer opnieuw verifiëren?

U hoeft niet elke keer uw e-mailadres te bevestigen als er notificatiemail voor u klaar staat. Als u eenmaal hebt bevestigd dat uw e-mailadres correct is zal VECOZO niet opnieuw een bevestiging vragen voor dit e-mailadres.

5. Wordt mijn e-mailadres doorgegeven aan andere instanties?

Uw e-mailadres wordt alleen gebruikt voor notificaties die u ontvangt vanuit VECOZO en zal niet gedeeld worden met andere instanties.

6. Kunnen notificatieberichten naar een ander e-mailadres worden doorgestuurd?

Het is niet mogelijk om notificatieberichten naar een ander e-mailadres door te sturen. Wilt u uw e-mailadres wijzigen, dan verwijzen wij u naar het artikel in onze Kennisbank: Geregistreerde e-mailadressen bij VECOZO

7. Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Als u de verificatie e-mail eenmaal hebt ontvangen voor een bepaalde notificatie is het wijzigen van uw e-mailadres met terugwerkende kracht niet meer mogelijk. Wel kunt u voor alle toekomstige notificaties een ander e-mailadres instellen. Hoe u dit doet leest u in het artikel in onze Kennisbank: Geregistreerde e-mailadressen bij VECOZO

U ontvangt voor dit nieuwe e-mailadres dan opnieuw een verificatie e-mail waarmee u het nieuwe e-mailadres kunt bevestigen.

8. Wat gebeurt er als ik mijn e-mailadres niet (tijdig) bevestig in de verificatie e-mail die VECOZO mij toestuurt?

Als uw e-mailadres niet is bevestigd, dan ontvangt u tijdelijk geen notificatieberichten van VECOZO. Het is daarom van belang dat u het e-mailadres bevestigt. De link uit de verificatie e-mail is 24 uur geldig. Als de link is verlopen, dan krijgt u door te klikken op ‘Bevestig e-mailadres’ in de verificatie e-mail automatisch de mogelijkheid om een nieuwe link aan te vragen. Klik hiervoor op ‘Stuur nieuwe link’. U hebt dan opnieuw 24 uur om uw e-mailadres te bevestigen. Om ervoor te zorgen dat u geen notificaties mist zal VECOZO u na twee, vier en zes weken een herinnering sturen. Deze herinnering ontvangt u alleen als u uw e-mail adres in de tussenliggende tijd nog niet hebt bevestigd.

9. Ik heb geen verificatie e-mail ontvangen.

Het kan zijn dat het verificatie e-mail in uw SPAM-folder terecht is gekomen. Controleer daarom altijd de SPAM-folder van uw e-mailaccount. Vindt u ook daarin geen verificatie e-mail dan verzoeken wij u contact op te nemen met onze afdeling Support via het contactformulier. Geef duidelijk aan welk e-mailadres u hebt gebruikt.

10. Ik heb mijn e-mailadres bevestigd, maar nog geen notificatiebericht ontvangen.

Het kan zijn dat het notificatiebericht in uw SPAM-folder terecht is gekomen. Controleer daarom altijd de SPAM-folder van uw e-mailaccount. Vindt u ook daarin geen notificatiebericht dan verzoeken wij u contact op te nemen met onze afdeling Support via het contactformulier. Geef hierin duidelijk aan welk e-mailadres u hebt gebruikt.

11. Ik krijg een foutmelding als ik mijn e-mailadres wil bevestigen.

Als u een foutmelding krijgt bij het bevestigen van uw e-mailadres, kan dit diverse oorzaken hebben. Het kan zijn dat u eerder uw e-mailadres al hebt bevestigd. Het bevestigen van uw e-mailadres is slechts eenmaal mogelijk. Ook kan het zijn dat de link niet helemaal juist is overgenomen. In dit geval adviseren wij u de link volledig te kopiëren en handmatig in uw browser te plakken. Klik hiervoor met uw rechtermuisbutton en knip en plak de link in de adresbalk van uw browser. Mocht u nog steeds een foutmelding krijgen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met onze afdeling Support via het contactformulier. Geef hierin duidelijk aan welk e-mailadres u hebt gebruikt.


12. Vanuit welke diensten wordt de verificatie e-mail verstuurd naar mijn e-mailadres?

De verificatie e-mail wordt verstuurd vanuit alle VECOZO-diensten met uitzondering van het Zorginkoopportaal.

Als u uw e-mailadres hebt bevestigd voor bijvoorbeeld het ontvangen van notificaties vanuit de dienst Declareren dan ontvangt u niet nogmaals een verificatie e-mail als u voor een andere VECOZO-dienst een notificatie op hetzelfde e-mailadres wenst te ontvangen. De eenmalige bevestiging die u hebt gegeven voor de VECOZO-dienst Declareren geldt vervolgens voor alle diensten van VECOZO, met uitzondering van het Zorginkoopportaal

13. Ontvang ik na het bevestigen van mijn e-mailadres alsnog alle verstuurde notificaties?

De notificaties die VECOZO naar u verstuurt, wachten een aantal weken op bevestiging van uw e-mailadres. Zodra u uw e-mailadres hebt bevestigd, ontvangt u deze notificaties alsnog.



Mocht uw vraag er niet bij staan, neem dan contact op met de afdeling Support van VECOZO. Wij helpen u graag!