Antwoord
Bent u de Contactpersoon en beschikt u over een actief VECOZO-certificaat? Dan kunt u via het Gebruikersbeheer of Systeemcertificaatbeheer een overzicht zien van alle uitgegeven certificaten onder de betreffende instantie (per Vecozo-code). Als Contactpersoon kunt u door rechtsboven op uw naam te klikken kiezen voor ‘Mijn gegevens’ > ‘Algemene instellingen’. Vervolgens kunt u kiezen voor Gebruikersbeheer en Systeemcertificaatbeheer.
Gebruikersbeheer
Het overzicht met gebruikers met een persoonlijk certificaat wordt geopend. Let op; hier worden alleen de gebruikers getoond die gekoppeld zijn aan de betreffende instantie (per Vecozo-code) waarmee u bent ingelogd.
Het overzicht bestaand uit verschillende kolommen:
- Gebruikersnummer: Deze is alleen gevuld als de gebruiker het certificaat heeft geïnstalleerd. De gebruiker heeft dan de status Geactiveerd zoals bekend in de gebruikersoverzichten per kwartaal. Indien het gebruikersnummer leeg is dan heeft de gebruiker de status Aangemaakt.
- Naam: De geregistreerde naam van de gebruiker
- Einddatum certificaat: Datum tot wanneer het actieve certificaat geldig is.
- Acties:
> Wijzig gebruiker (ontkoppelen authenticatie-app of deblokkeren gebruiker)
> Verwijder gebruiker
Systeemcertificaatbeheer
Het overzicht met systeemcertificaten wordt geopend. Let op; hier worden alleen de systeemcertificaten getoond die gekoppeld zijn aan de betreffende instantie (per Vecozo-code) waarmee u bent ingelogd.
Er kunnen binnen Systeemcertificaatbeheer geen acties worden uitgevoerd.
Het overzicht bestaand uit verschillende kolommen:
- Gebruikersnummer: Deze is alleen gevuld als het certificaat is geïnstalleerd. De systeemgebruiker heeft dan de status Geactiveerd zoals bekend in de gebruikersoverzichten per kwartaal. Indien het gebruikersnummer leeg is dan heeft de gebruiker de status Aangemaakt.
- Naam: Staat altijd vermeld als Systeemcertificaat
- Einddatum certificaat: Datum tot wanneer het actieve certificaat geldig is.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Hoe trek ik een certificaat in?
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn certificaat?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
- Mijn computer is gestolen en nu kan ik niet meer bij mijn certificaten, wat moet ik doen?
- Is VECOZO bereikbaar in het buitenland?
- Wat is TLS?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO certificaat?
- Ik werk met een Apple, hoe kan ik gebruik maken van VECOZO?
- Welke internetbrowsers en besturingssystemen worden door VECOZO actief ondersteund?
- Wat is een certificaat en hoe lang is een certificaat geldig?
- Ik beschik niet meer over de gekoppelde authenticatie-app, hoe kan ik de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen?
- Hoe trek ik een certificaat in via het Gebruikersbeheer?
Installeren/vernieuwen
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren/vernieuwen?
- Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/vernieuwen van mijn certificaat.
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/vernieuwen in een externe omgeving.
- Na het installeren/vernieuwen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Tijdens het installeren/vernieuwen wordt er om een verificatiecode gevraagd, waar kan ik die vinden?
- Ik krijg tijdens het installeren/vernieuwen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is vernieuwd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/vernieuwen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat vernieuwd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Ik krijg tijdens het installeren/vernieuwen de melding ‘Mogelijk heeft u te weinig rechten’, wat moet ik doen?
Back-up maken/terugplaatsen
Inloggen/wachtwoord
- Ik kan niet inloggen op de website van VECOZO.
- Ik kan niet inloggen op een externe website, zoals Zorgmail of het PGB budgethoudersportaal?
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
- Wat is Single Sign On en hoe werkt het?
- Hoe kan ik inloggen in Firefox?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Hoe kan ik via Gebruikersbeheer een certificaat deblokkeren?
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn certificaat is verwijderd. Kan ik deze opnieuw installeren?
- Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
- Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn certificaat verloopt, om welk certificaat gaat dit?
- Mijn certificaat is geblokkeerd, hoe kan ik mijn certificaat deblokkeren?
Gebruikersbeheer
- Hoe kan ik gebruik maken van Gebruikersbeheer?
- Hoe kan ik een authenticatie-app ontkoppelen van een VECOZO-account?
- Hoe deblokkeer ik een gebruiker?
- Hoe verwijder ik een gebruiker?
- Hoe open ik het Gebruikersbeheer?
- Hoe maak ik een nieuwe gebruiker aan in het Gebruikersbeheer?
- Hoe maak ik een profiel aan binnen het Gebruikersbeheer?