Antwoord
Voordat u gebruik kunt maken van het Zorginkoopportaal dient u een paar zaken geregeld te hebben.
Hieronder leggen wij de verschillende stappen uit.
Aanmelden bij VECOZO
Zorg dat u een nieuwe aansluitovereenkomst met VECOZO hebt. Bent u zorgaanbieder en hebt u de nieuwe aansluitovereenkomst nog niet met ons afgesloten? Dan gaat u eerst naar het aanmeldproces voor de ‘nieuwe aansluitovereenkomst'.
Onderdeel van de aan u aangeboden aansluitovereenkomst zijn bijzondere voorwaarden per dienst die u via VECOZO afneemt. Als u recht hebt op de dienst Zorginkoopportaal wordt deze dienst u automatisch aangeboden in de nieuwe aansluitovereenkomst en bijbehorende bijzondere voorwaarden. In de bijzondere voorwaarden Zorginkoopportaal kunt u lezen onder welke voorwaarden uw instantie gebruik mag maken van deze dienst. Na ondertekening van de nieuwe aansluitovereenkomst, inclusief bijbehorende bijzondere voorwaarden Zorginkoopportaal, krijgt u toegang tot de dienst.
Bent u nog niet aangesloten bij VECOZO dan kunt u zich via onderstaande aanmelden:
Als u bent aangemeld met de nieuwe aansluitovereenkomst kunt u autorisaties aanvragen voor het Zorginkoopportaal.
Aanvragen van autorisaties voor het Zorginkoopportaal
Als u bent aangemeld en uw persoonlijke certificaat hebt ontvangen en geïnstalleerd kunt u de autorisaties aanvragen. De autorisaties vraagt u aan via het volgende aanvraagformulier.
Aanvraagformulier Zorginkoopportaal
Dit webformulier is alleen toegankelijk voor de ingelogde contactpersoon.
Controle AGB en KvK gegevens
Zijn de gegevens bij uw AGB-code in het AGB-register actueel? Denk hierbij aan de tenaamstelling van uw praktijk, de adresgegevens en de gekoppelde zorgaanbieders (arbeidsrelaties). Ook is het belangrijk dat de juiste tekenbevoegde staat vermeld op het uittreksel van het Handelsregister van de Kamer van Koophandel (KvK).
De gegevens van uw onderneming (bij zowel het KvK-register als AGB-register) dienen volledig overeen te komen. Dit zijn namelijk de gegevens die op de overeenkomst met de zorgverzekeraar komen te staan.
Wanneer u uw AGB-gegevens hebt gecontroleerd op www.agbcode.nl en deze zijn foutief ingevoerd, dient u contact op te nemen met Vektis, welke de AGB-gegevens beheren. Zij passen voor u de adresgegevens aan. Deze specifieke wijzigingen kunnen niet via VECOZO worden gewijzigd.
Meer informatie over de bereikbaarheid van Vektis vindt u op www.agbcode.nl.
Als de gegevens op het KvK-uittreksel niet juist vermeld staan, kunt u contact opnemen met het KvK-uittreksel.
Meer informatie over de bereikbaarheid van het Handelsregister van de Kamer van Koophandel vindt u op www.kvk.nl.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Hoe kan ik inloggen op het Zorginkoopportaal?
- Wat is het e-mailadres dat er voor Zorginkoopportaal staat geregistreerd?
- Ik werk met een Zorginkoopbemiddelaar, hoe gaat dat in zijn werk met VECOZO?
- Wat zijn de verschillende modules van het Zorginkoopportaal?
- Als ik geen e-mail heb gehad, hoe kom ik dan bij mijn vragenlijst/contract/onderhandeling?
- Hoe moet ik het aanvraagformulier van het Zorginkoopportaal invullen?
- Ik ben werkzaam bij meerdere praktijken, waar moet ik dan rekening mee houden?
- Ik ben een zorgaanbieder gevestigd in het buitenland, kan ik ook gebruik maken van het Zorginkoopportaal?
- Mijn praktijk gaat stoppen, waar moet ik dan rekening mee houden?
- Met welke zorgsoorten kan ik gebruik maken van het Zorginkoopportaal?
- Kan ik als 'rechtspersoon' ook toegang krijgen tot het Zorginkoopportaal?
- Contactgegevens Zorgverzekeraars
- Werkt het Zorginkoopportaal ook met Beheerstichtingen en toestemmingsverklaringen?
- Welke handelingen kan ik uitbesteden aan medewerkers van mijn organisatie binnen het Zorginkoopportaal?
Uitvraagmodule
- Hoe kan ik inloggen op de uitvraagmodule?
- Waarom krijg ik een foutmelding bij het invoeren van mijn e-mailadres in de vragenlijst?
- Waarom kan ik geen bijlagen uploaden in de vragenlijst?
- Hoe kan ik mijn gegevens in de vragenlijst wijzigen?
- Waarom wordt er na het invullen van de vragenlijst aangegeven dat ik geen contract krijg?
- Wat moet ik doen als mijn IBAN nummer niet geaccepteerd wordt?
- Hoe maak ik gebruik van de uitvraagmodule?
- Waar vind ik de vragenlijst?
Contracteermodule
- Hoe kan ik inloggen op de contracteermodule?
- Hoe maak ik gebruik van de contracteermodule?
- Wat houdt het in als ik een zorgverzekeraar laat volgen of preferente zorgverzekeraar kies (alleen voor Huisartsen en Integrale Huisartsenzorg)?
- Hoe stel ik een volgverzoek in?
- Op mijn contract staat het verkeerde adres, wat moet ik nu doen?
- Wat houdt een administratief contract in?
- Kan ik twee volgverzoeken instellen?
- Ik ben niet tekenbevoegd voor de praktijk/instelling waar ik werkzaam ben. Waarom krijg ik dan toch contracten aangeboden?
- Hoe kan ik mijn volgkeuze wijzigen?
- Waar vind ik mijn contracten?
- Ik heb een contract aangeboden gekregen, maar ik wil hier geen gebruik van maken
Onderhandelmodule
- Hoe kan ik inloggen op de onderhandelmodule?
- Welke autorisaties zijn er mogelijk in de onderhandelmodule?
- Hoe maak ik gebruik van de onderhandelmodule voor de Medisch Specialistische Zorg (MSZ)?
- Hoe maak ik gebruik van de onderhandelmodule voor de Medisch Specialistische Zorg Dure Geneesmiddelen & Stollingsfactoren (MSZ DGSF)?
- Hoe maak ik gebruik van de onderhandelmodule voor de Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ)?
- Hoe maak ik gebruik van de onderhandelmodule Wijkverpleging (VenV)?
- Wat betekenen de menu-opties op het startscherm?
- Ik ben het niet eens met het aangeboden tarief in het sjabloon, hoe kan ik het aanpassen?
- Ik krijg een foutmelding, hoe kan dit?
- Wat is een modelcontract/modelprijslijst?
- Selectieve inkoop MSZ DG&SF
- DBC