Antwoord
VECOZO stuurt pincodes per post of via de Berichtenbox. Dit is afhankelijk van het type aanvraag, maar ook de toegankelijkheid tot de Berichtenbox voor de contactpersoon. Pincodes van de certificaten van contactpersonen worden altijd per post verstuurd. Deze worden gestuurd naar het correspondentieadres van uw onderneming en ter attentie van uw hoofdcontactpersoon.
In onze bevestigingsberichten geven wij altijd aan op welke wijze een pincode is toegestuurd, per post of via de Berichtenbox.
Berichtenbox
Let op: Berichten worden tot 60 dagen na ontvangst bewaard.
Wij adviseren daarom altijd om de ontvangen pincodebrief af te drukken.
Als u niet zelf in het bezit bent van uw pincode, kan het zijn dat de VECOZO-contactpersoon deze voor u bewaart. Als ook de contactpersoon de pincode niet meer heeft, kan de pincode opnieuw worden aangevraagd:
De contactpersoon of rechtmatige gebruiker van het certificaat stuurt hiervoor een e-mail naar support@vecozo.nl met het verzoek tot het resetten van zijn of haar pincode. Geef hierbij duidelijk aan om welke omgeving het gaat (productie-, acceptatie- en/of testomgeving). Het 14-cijferige gebruikersnummer en de AGB-code moeten in deze e-mail worden vermeld. De contactpersoon ontvangt desgewenst per post of in zijn/haar Berichtenbox een nieuwe pincode.
Als u de pincode in uw Berichtenbox wil ontvangen, raden wij u aan om te controleren of u de algemene voorwaarden van de Berichtenbox al hebt geaccepteerd. Om de Berichtenbox te gebruiken dienen de algemene voorwaarden te worden geaccepteerd als u de eerste keer naar de Berichtenbox gaat en wordt u als de gebruiker geactiveerd. Bij het weigeren van de algemene voorwaarden wordt de Berichtenbox niet geactiveerd en kan deze NIET worden gebruikt. Log hiervoor in op VECOZO en klik op Berichtenbox onder ‘Diensten’
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Kan ik mijn bankgegevens via VECOZO wijzigen?
- Naar welk adres kan ik een wijziging per post toesturen?
- Welke gegevens op mijn kopie identiteitsbewijs mag ik afschermen?
- Hoe wijzig ik mijn adres bij VECOZO?
Wijzigen contactgegevens
- Hoe kan ik de contactpersoon wijzigen?
- Kan ik een tweede contactpersoon toevoegen, wijzigen of verwijderen?
- Waarom moet de contactpersoon in (loon)dienst zijn van mijn praktijk/instelling?
- De contactpersoon is uit dienst/overleden, wat moeten wij regelen bij VECOZO?
- Hoe kan ik het telefoonnummer van de tekenbevoegde en (hoofd)contactpersoon wijzigen?
- Hoe weet ik wie mijn contactpersoon is?
- Wat is het verschil tussen een tekenbevoegde, een hoofdcontactpersoon en een contactpersoon?
- Hoe vraag ik mijn gebruikersnummer op als de contactpersoon uit dienst is?
- Hoe wijzig ik een e-mailadres bij VECOZO?
- Is het e-mailadres van de contactpersoon niet gelijk aan het e-mailadres in het certificaat van de contactpersoon?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag wijziging e-mailadres is verwerkt?
- Hoe kan ik de tekenbevoegde, hoofdcontactpersoon of ICT-beheerder wijzigen?
- Hoeveel tekenbevoegden, (hoofd)contactpersonen of ICT-beheerders mogen wij maximaal opgeven?
Persoonlijke certificaten
- Kan ik mijn naam laten aanpassen na een scheiding/huwelijk?
- Hoe vraag ik een persoonlijk certificaat aan?
- Mag mijn collega gebruik maken van mijn (persoonlijk) certificaat?
- Waarom staat mijn certificaat op mijn naam, en niet op die van de praktijk?
- Moet ik mijn persoonlijk certificaat binnen een bepaalde termijn installeren?
- Kan ik een gebruikersoverzicht exporteren?
- Vraag ik voor iedere collega een eigen persoonlijk certificaat aan?
- Ik wil meerdere certificaten aanvragen. Kan dit in één keer?
- Hoe vraag ik een nieuw certificaat aan als de contactpersoon uit dienst is?
- Mijn naam of geslacht staat onjuist vermeld in mijn certificaat, kan dit aangepast worden?
- Ik beschik niet meer over de gekoppelde authenticatie-app, hoe kan ik de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen?
Systeemcertificaten
- Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?
- Hebben wij een systeemcertificaat nodig?
- Hoe koppel ik mijn systeemcertificaat aan mijn softwareprogramma?
- Moet ik een nieuw systeemcertificaat aanvragen als ik wissel van software?
Certificaten algemeen
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand certificaat?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag verwerkt is?
- Hoe trek ik een certificaat in?
- Wat is de status van mijn aanvraag?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven onder de AGB-code?
- Moet ik een nieuw certificaat aanvragen als mijn certificaat is verlopen?
- Ik heb geen gebruikersnummer ontvangen na het aanvragen van een nieuw certificaat
- Ik heb geen pincode ontvangen na het aanvragen van een nieuw certificaat
- Welke autorisaties staan er op mijn certificaat?
- Waar kan ik mijn gebruikersnummer terugvinden?
Toestemmingsverklaringen
- Wat is een toestemmingsverklaring?
- Hoe regel ik een toestemmingsverklaring in?
- Wanneer dient er een toestemmingsverklaring ingeregeld te worden?
- Voor welke diensten kan er een toestemmingsverklaring worden ingeregeld?
- Kunnen er meerdere toestemmingsverklaringen voor één dienst worden ingeregeld?
- Hoe kan er een tweede toestemmingsverklaring worden aangevraagd?
- Hoe kan ik de ingeregelde toestemmingsverklaringen inzien?
- Hoe verleng ik een externe toestemmingsverklaring?
- Hoe beëindig ik een externe toestemmingsverklaring?
Testcertificaten
- Hoe vraag ik een testcertificaat aan of wijzig ik de autorisaties van een bestaand testcertificaat?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag voor een testcertificaat bij VECOZO is verwerkt?
- Mag ik mijn testcertificaat aan derden verstrekken?
- Hoe kan ik een certificaat aanvragen bij VECOZO als zelfbouwer?
- Hoe kan ik een certificaat aanvragen bij VECOZO om samen met een andere partij de VECOZO koppeling te testen? (Ketentest)
- Wat wordt bedoeld met een ketentester?
- Waar kan ik mijn gebruikersnummer terugvinden?
- Wat is de status van mijn testcertificaat aanvraag?