Let op: Bij 'Inloggen' ziet u de optie eHerkenning. Dit inlogmiddel is voorlopig alleen beschikbaar voor pilotdeelnemers. Meer weten?

Welke autorisaties staan er op mijn certificaat?

Antwoord

De contactpersoon van de organisatie kan per certificaat inzien welke autorisaties er op het certificaat staan toekend.

Als contactpersoon van een onderneming kunt u nadat u bent ingelogd als volgt het scherm van de dienst Gebruikersbeheer/Systeemcertificaatbeheer oproepen:

Klik rechtsboven in de navigatiebalk op het gebruikersnummer van uw certificaat (veertiencijferig nummer onder uw naam). Kies voor 'Mijn gegevens'. U komt nu in een menu terecht.

CP

Hier kiest u voor "Algemene instellingen"

Onder dit menu ziet u een kop ‘Gebruikersbeheer’ met twee submenu's: Personen (voor het beheer van persoonlijke certificaten) en Systemen (voor het beheer van systeemcertificaten).

De contactpersoon kan bij alle gebruikers autorisaties bekijken, toevoegen, aanpassen of verwijderen door op de gewenste gebruikersregel in de kolom ‘Acties’ op het icoon 'Wijzigen' te klikken.

gebruikersbeheer%20wijzigen%20autorisatie.jpg

Autorisaties voor het Zorginkoopportaal zijn niet inzichtelijk via het Gebruikersbeheer. Wilt u een overzicht van de gebruikers en hun autorisaties in het Zorginkoopportaal, stuur dan een e-mail naar zorginkoop@vecozo.nl vanuit het geregistreerde e-mailadres van de contactpersoon met dit verzoek en de vermelding van de betreffende praktijk of instantie AGB-code(s).

 

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Wijzigen contactgegevens

Persoonlijke certificaten

Systeemcertificaten

Certificaten algemeen

Toestemmingsverklaringen

Testcertificaten