Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand certificaat?

Antwoord

Voor het wijzigen van autorisaties zijn twee mogelijkheden. Deze vindt u hieronder:

Gebruikersbeheer

Bent u de Contactpersoon van een onderneming in het zorgaanbieders domein en beschikt u over een actief VECOZO certificaat? Dan kunt u via het Gebruikersbeheer of Systeemcertificaatbeheer de autorisaties van een bestaand certificaat wijzigen. Als Contactpersoon van een onderneming kunt u, nadat u bent ingelogd, het scherm van de dienst Gebruikersbeheer en Systeemcertificaatbeheer openen door  rechtsboven in de navigatiebalk op het gebruikersnummer van uw certificaat (veertiencijferig nummer onder uw naam) te klikken. Daarna kiest u voor "Mijn gegevens".

CP

U komt dan in een menu terecht. Hier kiest u voor "Algemene instellingen". Onder dit menu ziet u een kop Gebruikersbeheer met twee submenu's: Certificaatbeheer (voor het beheer van persoonlijke certificaten) en Systeemcertificaatbeheer.

De Contactpersoon kan bij alle gebruikers autorisaties toevoegen, aanpassen of verwijderen door op de gewenste gebruikersregel in de kolom ‘Acties’ op het icoon 'Wijzigen' te klikken.

Afhankelijk van de overeenkomst(en) die uw praktijk of instelling met VECOZO heeft kunt u de gebruiker autorisaties toekennen onder de grondslagen Zvw/Wlz, Wmo en/of Jeugdwet. Enkel bij het wijzigen van autorisaties voor Wmo of Jeugdwet is het aantal gebruikers waaraan u autorisatie kunt toekennen beperkt tot 20 per grondslag. Als u bij een volgende gebruiker deze autorisatie wilt toekennen volgt een melding.

Voor het toekennen en/of verwijderen van autorisaties vinkt u de betreffende vierkantjes aan. Door te klikken op de knop ‘Opslaan’ wordt de wijziging doorgevoerd. Het duurt tot ongeveer 30 minuten voordat dat de wijziging geactiveerd is. Om de wijzing te effectueren dient de gebruiker opnieuw in te loggen.

Aanvraagformulier

Als de huidige contactpersoon (tijdelijk) afwezig is en het daardoor niet mogelijk is om een aanvraag via Gebruikersbeheer in te dienen, kunt u dit doen via ‘het aanvraagformulier’.

Houdt u er rekening mee dat een aanvraag op deze manier, in tegenstelling tot het wijzigen middels Gebruikersbeheer, ondertekent moet worden door een tekenbevoegde of hoofdcontactpersoon. Hiervoor moet de ondertekenaar geïdentificeerd worden via AMP Groep of iDIN, waarna deze de aanvraag kan ondertekenen. De autorisaties van bestaande gebruikers kunnen gewijzigd worden via het daarvoor bestemde formulier.

Ga naar de wijzigingsformulieren 

 

 

Geef onderaan de aanvraag de naam van de ondertekenaar op welke zich zal identificeren voor de aanvraag en deze digitaal zal ondertekenen. Dit mag een tekenbevoegde zijn of de geregistreerde hoofdcontactpersoon.

Als uw contactpersoon langdurig afwezig is, is het raadzaam om de contactpersoon te wijzigen.

Hoe kan ik de contactpersoon wijzigen?

 


VECOZO zal altijd communiceren met de contactpersoon, indien deze afwezig is loopt uw onderneming mogelijk belangrijke informatie mis.

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Wijzigen contactgegevens

Persoonlijke certificaten

Systeemcertificaten

Certificaten algemeen

Toestemmingsverklaringen

Testcertificaten