Antwoord
Voor het wijzigen van autorisaties zijn twee mogelijkheden. Deze vindt u hieronder:
Gebruikersbeheer
Bent u de Contactpersoon van een onderneming in het zorgaanbieders domein en beschikt u over een actief VECOZO certificaat? Dan kunt u via het Gebruikersbeheer of Systeemcertificaatbeheer de autorisaties van een bestaand certificaat wijzigen. Als Contactpersoon van een onderneming kunt u, nadat u bent ingelogd, het scherm van de dienst Gebruikersbeheer en Systeemcertificaatbeheer openen door rechtsboven in de navigatiebalk op het gebruikersnummer van uw certificaat (veertiencijferig nummer onder uw naam) te klikken. Daarna kiest u voor "Mijn gegevens".
U komt dan in een menu terecht. Hier kiest u voor "Algemene instellingen". Onder dit menu ziet u een kop Gebruikersbeheer met twee submenu's: Certificaatbeheer (voor het beheer van persoonlijke certificaten) en Systeemcertificaatbeheer.
De Contactpersoon kan bij alle gebruikers autorisaties toevoegen, aanpassen of verwijderen door op de gewenste gebruikersregel in de kolom ‘Acties’ op het icoon 'Wijzigen' te klikken.
Afhankelijk van de overeenkomst(en) die uw praktijk of instelling met VECOZO heeft kunt u de gebruiker autorisaties toekennen onder de grondslagen Zvw/Wlz, Wmo en/of Jeugdwet. Enkel bij het wijzigen van autorisaties voor Wmo of Jeugdwet is het aantal gebruikers waaraan u autorisatie kunt toekennen beperkt tot 20 per grondslag. Als u bij een volgende gebruiker deze autorisatie wilt toekennen volgt een melding.
Voor het toekennen en/of verwijderen van autorisaties vinkt u de betreffende vierkantjes aan. Door te klikken op de knop ‘Opslaan’ wordt de wijziging doorgevoerd. Het duurt tot ongeveer 30 minuten voordat dat de wijziging geactiveerd is. Om de wijzing te effectueren dient de gebruiker opnieuw in te loggen.
Aanvraagformulier
Als de huidige contactpersoon (tijdelijk) afwezig is en het daardoor niet mogelijk is om een aanvraag via Gebruikersbeheer in te dienen, kunt u dit doen via ‘het aanvraagformulier’.
Houdt u er rekening mee dat een aanvraag op deze manier, in tegenstelling tot het wijzigen middels Gebruikersbeheer, ondertekent moet worden door een tekenbevoegde of hoofdcontactpersoon. Hiervoor moet de ondertekenaar geïdentificeerd worden via AMP Groep of iDIN, waarna deze de aanvraag kan ondertekenen. De autorisaties van bestaande gebruikers kunnen gewijzigd worden via het daarvoor bestemde formulier.
Ga naar de wijzigingsformulieren
Geef onderaan de aanvraag de naam van de ondertekenaar op welke zich zal identificeren voor de aanvraag en deze digitaal zal ondertekenen. Dit mag een tekenbevoegde zijn of de geregistreerde hoofdcontactpersoon.
Als uw contactpersoon langdurig afwezig is, is het raadzaam om de contactpersoon te wijzigen.
Hoe kan ik de contactpersoon wijzigen?
VECOZO zal altijd communiceren met de contactpersoon, indien deze afwezig is loopt uw onderneming mogelijk belangrijke informatie mis.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Kan ik mijn bankgegevens via VECOZO wijzigen?
- Naar welk adres kan ik een wijziging per post toesturen?
- Welke gegevens op mijn kopie identiteitsbewijs mag ik afschermen?
- Hoe wijzig ik mijn adres bij VECOZO?
Wijzigen contactgegevens
- Hoe kan ik de contactpersoon wijzigen?
- Kan ik een tweede contactpersoon toevoegen, wijzigen of verwijderen?
- Waarom moet de contactpersoon in (loon)dienst zijn van mijn praktijk/instelling?
- De contactpersoon is uit dienst/overleden, wat moeten wij regelen bij VECOZO?
- Hoe kan ik het telefoonnummer van de tekenbevoegde en (hoofd)contactpersoon wijzigen?
- Hoe weet ik wie mijn contactpersoon is?
- Wat is het verschil tussen een tekenbevoegde, een hoofdcontactpersoon en een contactpersoon?
- Hoe vraag ik mijn gebruikersnummer op als de contactpersoon uit dienst is?
- Hoe wijzig ik een e-mailadres bij VECOZO?
- Is het e-mailadres van de contactpersoon niet gelijk aan het e-mailadres in het certificaat van de contactpersoon?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag wijziging e-mailadres is verwerkt?
- Hoe kan ik de tekenbevoegde, hoofdcontactpersoon of ICT-beheerder wijzigen?
- Hoeveel tekenbevoegden, (hoofd)contactpersonen of ICT-beheerders mogen wij maximaal opgeven?
Persoonlijke certificaten
- Kan ik mijn naam laten aanpassen na een scheiding/huwelijk?
- Hoe vraag ik een persoonlijk certificaat aan?
- Mag mijn collega gebruik maken van mijn (persoonlijk) certificaat?
- Waarom staat mijn certificaat op mijn naam, en niet op die van de praktijk?
- Moet ik mijn persoonlijk certificaat binnen een bepaalde termijn installeren?
- Kan ik een gebruikersoverzicht exporteren?
- Vraag ik voor iedere collega een eigen persoonlijk certificaat aan?
- Ik wil meerdere certificaten aanvragen. Kan dit in één keer?
- Hoe vraag ik een nieuw certificaat aan als de contactpersoon uit dienst is?
- Mijn naam of geslacht staat onjuist vermeld in mijn certificaat, kan dit aangepast worden?
- Ik beschik niet meer over de gekoppelde authenticatie-app, hoe kan ik de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen?
Systeemcertificaten
- Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?
- Hebben wij een systeemcertificaat nodig?
- Hoe koppel ik mijn systeemcertificaat aan mijn softwareprogramma?
- Moet ik een nieuw systeemcertificaat aanvragen als ik wissel van software?
Certificaten algemeen
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag verwerkt is?
- Hoe trek ik een certificaat in?
- Wat is de status van mijn aanvraag?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven onder de AGB-code?
- Moet ik een nieuw certificaat aanvragen als mijn certificaat is verlopen?
- Ik heb geen gebruikersnummer ontvangen na het aanvragen van een nieuw certificaat
- Ik heb geen pincode ontvangen na het aanvragen van een nieuw certificaat
- Welke autorisaties staan er op mijn certificaat?
- Waar kan ik mijn gebruikersnummer terugvinden?
- Waar kan ik mijn pincode terugvinden?
Toestemmingsverklaringen
- Wat is een toestemmingsverklaring?
- Hoe regel ik een toestemmingsverklaring in?
- Wanneer dient er een toestemmingsverklaring ingeregeld te worden?
- Voor welke diensten kan er een toestemmingsverklaring worden ingeregeld?
- Kunnen er meerdere toestemmingsverklaringen voor één dienst worden ingeregeld?
- Hoe kan er een tweede toestemmingsverklaring worden aangevraagd?
- Hoe kan ik de ingeregelde toestemmingsverklaringen inzien?
- Hoe verleng ik een externe toestemmingsverklaring?
- Hoe beëindig ik een externe toestemmingsverklaring?
Testcertificaten
- Hoe vraag ik een testcertificaat aan of wijzig ik de autorisaties van een bestaand testcertificaat?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag voor een testcertificaat bij VECOZO is verwerkt?
- Mag ik mijn testcertificaat aan derden verstrekken?
- Hoe kan ik een certificaat aanvragen bij VECOZO als zelfbouwer?
- Hoe kan ik een certificaat aanvragen bij VECOZO om samen met een andere partij de VECOZO koppeling te testen? (Ketentest)
- Wat wordt bedoeld met een ketentester?
- Waar kan ik mijn gebruikersnummer terugvinden?
- Waar kan ik mijn pincode terugvinden?
- Wat is de status van mijn testcertificaat aanvraag?