Let op: Bij 'Inloggen' ziet u de optie eHerkenning. Dit inlogmiddel is voorlopig alleen beschikbaar voor pilotdeelnemers. Meer weten?

Hoe regel ik een toestemmingsverklaring in?

Interne toestemmingsverklaring

Als u een toestemmingsverklaring wilt inregelen tussen de AGB-codes van uw onderneming (van dezelfde juridische entiteit) om een van de diensten te verzorgen, kan dit via het Aanvraagformulier interne toestemmingsverklaring worden aangevraagd.

Ga naar de wijzigingsformulieren

 

Externe toestemmingsverklaring

Als u een tussenpartij wilt machtigen om namens u een van de diensten te verzorgen, kan de contactpersoon van uw instantie via het VECOZO-portaal zelf de benodigde toestemmingsverklaring registreren. De tussenpartij ontvangt hiervan automatisch een notificatie per e-mail.

Als contactpersoon roept u het scherm met toestemmingsverklaringen als volgt op:

  • Log in op onze website en klik rechtsboven in de navigatiebalk op het gebruikersnummer van uw persoonlijke certificaat (veertien cijferige gebruikersnummer onder uw naam).

blobid0.png

  • Kies voor 'Mijn gegevens' en vervolgens voor 'Algemene instellingen'
  • Klik op de knop ‘Mijn toestemmingsverklaringen'
  • Klik daarna op de knop ‘Voeg toestemmingsverklaring toe’ om een nieuwe toestemmingsverklaring aan te maken.
    blobid1.png
  • Selecteer in de keuzelijst ‘Applicatie’ de dienst waarvoor u een toestemmingsverklaring wilt aanmaken of toevoegen. Als een dienst voor u niet van toepassing is of als het maximum aantal toegestane toestemmingsverklaringen voor deze dienst al in gebruik is dan staat de dienst NIET in de lijst.
  • Selecteer in de keuzelijst 'Type instantie' het soort partij waarvoor u een toestemmingsverklaring wilt aanmaken: een tussenpartij software of een tussenpartij administratief:
    Tussenpartij software: Deze partij levert zelf niet direct inhoudelijke zorg maar is op IT-gebied faciliterend aan de (zorg)aanbieder op grond van een (bewerkers)overeenkomst. Bijvoorbeeld: software service providers en SAAS-aanbieders. 
    Tussenpartij administratief: Deze partij levert zelf niet direct inhoudelijke zorg maar is op administratief gebied faciliterend aan de (zorg)aanbieder en neemt taken van de (zorg)aanbieder over op grond van een (bewerkers)overeenkomst. Bijvoorbeeld: servicebureaus en declaranten.
  • Selecteer in de keuzelijst ‘Geeft toestemmingsverklaring aan’ de tussenpartij software of de tussenpartij administratief. Als die voor de gekozen dienst geen overeenkomst bij VECOZO heeft staat deze NIET in de lijst. Neem in dat geval contact op met uw tussenpartij software of tussenpartij administratief.
  • Pas indien nodig de einddatum van de toestemmingsverklaring aan. De einddatum mag maximaal 2 jaar in de toekomst liggen en mag niet gelijk of kleiner zijn dan vandaag.
  • Klik op de knop Doorgaan en lees de disclaimer. Vink het vierkantje bij 'Ik ga akkoord' aan als u de disclaimer gelezen heeft en klik op ‘Opslaan’ om de toestemmingsverklaring aan te maken.
 

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Wijzigen contactgegevens

Persoonlijke certificaten

Systeemcertificaten

Certificaten algemeen

Toestemmingsverklaringen

Testcertificaten