Interne toestemmingsverklaring
Als u een toestemmingsverklaring wilt inregelen tussen de AGB-codes van uw onderneming (van dezelfde juridische entiteit) om een van de diensten te verzorgen, kan dit via het Aanvraagformulier interne toestemmingsverklaring worden aangevraagd.
Ga naar de wijzigingsformulieren
Externe toestemmingsverklaring
Als u een tussenpartij wilt machtigen om namens u een van de diensten te verzorgen, kan de contactpersoon van uw instantie via het VECOZO-portaal zelf de benodigde toestemmingsverklaring registreren. De tussenpartij ontvangt hiervan automatisch een notificatie per e-mail.
Als contactpersoon roept u het scherm met toestemmingsverklaringen als volgt op:
- Log in op onze website en klik rechtsboven in de navigatiebalk op het gebruikersnummer van uw persoonlijke certificaat (veertien cijferige gebruikersnummer onder uw naam).
- Kies voor 'Mijn gegevens' en vervolgens voor 'Algemene instellingen'
- Klik op de knop ‘Mijn toestemmingsverklaringen'
- Klik daarna op de knop ‘Voeg toestemmingsverklaring toe’ om een nieuwe toestemmingsverklaring aan te maken.
- Selecteer in de keuzelijst ‘Applicatie’ de dienst waarvoor u een toestemmingsverklaring wilt aanmaken of toevoegen. Als een dienst voor u niet van toepassing is of als het maximum aantal toegestane toestemmingsverklaringen voor deze dienst al in gebruik is dan staat de dienst NIET in de lijst.
- Selecteer in de keuzelijst 'Type instantie' het soort partij waarvoor u een toestemmingsverklaring wilt aanmaken: een tussenpartij software of een tussenpartij administratief:
Tussenpartij software: Deze partij levert zelf niet direct inhoudelijke zorg maar is op IT-gebied faciliterend aan de (zorg)aanbieder op grond van een (bewerkers)overeenkomst. Bijvoorbeeld: software service providers en SAAS-aanbieders.
Tussenpartij administratief: Deze partij levert zelf niet direct inhoudelijke zorg maar is op administratief gebied faciliterend aan de (zorg)aanbieder en neemt taken van de (zorg)aanbieder over op grond van een (bewerkers)overeenkomst. Bijvoorbeeld: servicebureaus en declaranten. - Selecteer in de keuzelijst ‘Geeft toestemmingsverklaring aan’ de tussenpartij software of de tussenpartij administratief. Als die voor de gekozen dienst geen overeenkomst bij VECOZO heeft staat deze NIET in de lijst. Neem in dat geval contact op met uw tussenpartij software of tussenpartij administratief.
- Pas indien nodig de einddatum van de toestemmingsverklaring aan. De einddatum mag maximaal 2 jaar in de toekomst liggen en mag niet gelijk of kleiner zijn dan vandaag.
- Klik op de knop Doorgaan en lees de disclaimer. Vink het vierkantje bij 'Ik ga akkoord' aan als u de disclaimer gelezen heeft en klik op ‘Opslaan’ om de toestemmingsverklaring aan te maken.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Kan ik mijn bankgegevens via VECOZO wijzigen?
- Naar welk adres kan ik een wijziging per post toesturen?
- Welke gegevens op mijn kopie identiteitsbewijs mag ik afschermen?
- Hoe wijzig ik mijn adres bij VECOZO?
Wijzigen contactgegevens
- Hoe kan ik de contactpersoon wijzigen?
- Kan ik een tweede contactpersoon toevoegen, wijzigen of verwijderen?
- Waarom moet de contactpersoon in (loon)dienst zijn van mijn praktijk/instelling?
- De contactpersoon is uit dienst/overleden, wat moeten wij regelen bij VECOZO?
- Hoe kan ik het telefoonnummer van de tekenbevoegde en (hoofd)contactpersoon wijzigen?
- Hoe weet ik wie mijn contactpersoon is?
- Wat is het verschil tussen een tekenbevoegde, een hoofdcontactpersoon en een contactpersoon?
- Hoe vraag ik mijn gebruikersnummer op als de contactpersoon uit dienst is?
- Hoe wijzig ik een e-mailadres bij VECOZO?
- Is het e-mailadres van de contactpersoon niet gelijk aan het e-mailadres in het certificaat van de contactpersoon?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag wijziging e-mailadres is verwerkt?
- Hoe kan ik de tekenbevoegde, hoofdcontactpersoon of ICT-beheerder wijzigen?
- Hoeveel tekenbevoegden, (hoofd)contactpersonen of ICT-beheerders mogen wij maximaal opgeven?
Persoonlijke certificaten
- Kan ik mijn naam laten aanpassen na een scheiding/huwelijk?
- Hoe vraag ik een persoonlijk certificaat aan?
- Mag mijn collega gebruik maken van mijn (persoonlijk) certificaat?
- Waarom staat mijn certificaat op mijn naam, en niet op die van de praktijk?
- Moet ik mijn persoonlijk certificaat binnen een bepaalde termijn installeren?
- Kan ik een gebruikersoverzicht exporteren?
- Vraag ik voor iedere collega een eigen persoonlijk certificaat aan?
- Ik wil meerdere certificaten aanvragen. Kan dit in één keer?
- Hoe vraag ik een nieuw certificaat aan als de contactpersoon uit dienst is?
- Mijn naam of geslacht staat onjuist vermeld in mijn certificaat, kan dit aangepast worden?
- Ik beschik niet meer over de gekoppelde authenticatie-app, hoe kan ik de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen?
Systeemcertificaten
- Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?
- Hebben wij een systeemcertificaat nodig?
- Hoe koppel ik mijn systeemcertificaat aan mijn softwareprogramma?
- Moet ik een nieuw systeemcertificaat aanvragen als ik wissel van software?
Certificaten algemeen
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand certificaat?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag verwerkt is?
- Hoe trek ik een certificaat in?
- Wat is de status van mijn aanvraag?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven onder de AGB-code?
- Moet ik een nieuw certificaat aanvragen als mijn certificaat is verlopen?
- Ik heb geen gebruikersnummer ontvangen na het aanvragen van een nieuw certificaat
- Ik heb geen pincode ontvangen na het aanvragen van een nieuw certificaat
- Welke autorisaties staan er op mijn certificaat?
- Waar kan ik mijn gebruikersnummer terugvinden?
- Waar kan ik mijn pincode terugvinden?
Toestemmingsverklaringen
- Wat is een toestemmingsverklaring?
- Wanneer dient er een toestemmingsverklaring ingeregeld te worden?
- Voor welke diensten kan er een toestemmingsverklaring worden ingeregeld?
- Kunnen er meerdere toestemmingsverklaringen voor één dienst worden ingeregeld?
- Hoe kan er een tweede toestemmingsverklaring worden aangevraagd?
- Hoe kan ik de ingeregelde toestemmingsverklaringen inzien?
- Hoe verleng ik een externe toestemmingsverklaring?
- Hoe beëindig ik een externe toestemmingsverklaring?
Testcertificaten
- Hoe vraag ik een testcertificaat aan of wijzig ik de autorisaties van een bestaand testcertificaat?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag voor een testcertificaat bij VECOZO is verwerkt?
- Mag ik mijn testcertificaat aan derden verstrekken?
- Hoe kan ik een certificaat aanvragen bij VECOZO als zelfbouwer?
- Hoe kan ik een certificaat aanvragen bij VECOZO om samen met een andere partij de VECOZO koppeling te testen? (Ketentest)
- Wat wordt bedoeld met een ketentester?
- Waar kan ik mijn gebruikersnummer terugvinden?
- Waar kan ik mijn pincode terugvinden?
- Wat is de status van mijn testcertificaat aanvraag?