Antwoord
Bent u de contactpersoon van uw organisatie en beschikt u over een actief VECOZO certificaat? Dan kunt u via het gebruikersbeheer de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen voor de betreffende gebruiker. Als contactpersoon van uw organisatie kunt u nadat u bent ingelogd als volgt naar het gebruikersbeheer navigeren:
Klik rechtsboven in de navigatiebalk op het gebruikersnummer van uw certificaat (veertien cijferig nummer onder uw naam) en kies voor ‘Mijn gegevens’.
Kies in het getoonde menu voor ‘Algemene instellingen’. Klik vervolgens op ‘Gebruikersbeheer’. Hier worden alle bestaande gebruikers die bekend zijn binnen uw organisatie getoond.
U kunt bij alle gebruikers de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen door op de gewenste gebruikersregel in de kolom ‘Acties’ op het icoon 'Wijzig gebruiker' te klikken.
U komt nu in het scherm om de gebruikersgegevens van deze gebruiker te wijzigen. Onder het kopje ‘Authenticatie’ kunt u de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen.
Zodra de bestaande koppeling verwijderd is, kan de gebruiker de authenticatie-app opnieuw koppelen.
Als er nog geen koppeling met de authenticatie-app is, ziet u de tekst ‘Gebruiker moet authenticatie-app nog koppelen.’
De instructie voor het koppelen van de authenticatie-app is te vinden op de volgende locatie:
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Kan ik mijn bankgegevens via VECOZO wijzigen?
- Naar welk adres kan ik een wijziging per post toesturen?
- Welke gegevens op mijn kopie identiteitsbewijs mag ik afschermen?
- Hoe wijzig ik mijn adres bij VECOZO?
Wijzigen contactgegevens
- Hoe kan ik de contactpersoon wijzigen?
- Kan ik een tweede contactpersoon toevoegen, wijzigen of verwijderen?
- Waarom moet de contactpersoon in (loon)dienst zijn van mijn praktijk/instelling?
- De contactpersoon is uit dienst/overleden, wat moeten wij regelen bij VECOZO?
- Hoe kan ik het telefoonnummer van de tekenbevoegde en (hoofd)contactpersoon wijzigen?
- Hoe weet ik wie mijn contactpersoon is?
- Wat is het verschil tussen een tekenbevoegde, een hoofdcontactpersoon en een contactpersoon?
- Hoe vraag ik mijn gebruikersnummer op als de contactpersoon uit dienst is?
- Hoe wijzig ik een e-mailadres bij VECOZO?
- Is het e-mailadres van de contactpersoon niet gelijk aan het e-mailadres in het certificaat van de contactpersoon?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag wijziging e-mailadres is verwerkt?
- Hoe kan ik de tekenbevoegde, hoofdcontactpersoon of ICT-beheerder wijzigen?
- Hoeveel tekenbevoegden, (hoofd)contactpersonen of ICT-beheerders mogen wij maximaal opgeven?
Persoonlijke certificaten
- Kan ik mijn naam laten aanpassen na een scheiding/huwelijk?
- Hoe vraag ik een VECOZO-account aan?
- Mag mijn collega gebruik maken van mijn (persoonlijk) certificaat?
- Waarom staat mijn certificaat op mijn naam, en niet op die van de praktijk?
- Moet ik mijn persoonlijk certificaat binnen een bepaalde termijn installeren?
- Kan ik een gebruikersoverzicht exporteren?
- Vraag ik voor iedere collega een eigen persoonlijk certificaat aan?
- Ik wil meerdere certificaten aanvragen. Kan dit in één keer?
- Hoe vraag ik een nieuw certificaat aan als de contactpersoon uit dienst is?
- Mijn naam of geslacht staat onjuist vermeld in mijn certificaat, kan dit aangepast worden?
Systeemcertificaten
- Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?
- Hebben wij een systeemcertificaat nodig?
- Hoe koppel ik mijn systeemcertificaat aan mijn softwareprogramma?
- Moet ik een nieuw systeemcertificaat aanvragen als ik wissel van software?
Certificaten algemeen
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand certificaat?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag verwerkt is?
- Hoe trek ik een certificaat in?
- Wat is de status van mijn aanvraag?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven onder de AGB-code?
- Moet ik een nieuw certificaat aanvragen als mijn certificaat is verlopen?
- Ik heb geen gebruikersnummer ontvangen na het aanvragen van een nieuw certificaat
- Ik heb geen pincode ontvangen na het aanvragen van een nieuw certificaat
- Welke autorisaties staan er op mijn certificaat?
- Waar kan ik mijn gebruikersnummer terugvinden?
- Waar kan ik mijn pincode terugvinden?
Toestemmingsverklaringen
- Wat is een toestemmingsverklaring?
- Hoe regel ik een toestemmingsverklaring in?
- Wanneer dient er een toestemmingsverklaring ingeregeld te worden?
- Voor welke diensten kan er een toestemmingsverklaring worden ingeregeld?
- Kunnen er meerdere toestemmingsverklaringen voor één dienst worden ingeregeld?
- Hoe kan er een tweede toestemmingsverklaring worden aangevraagd?
- Hoe kan ik de ingeregelde toestemmingsverklaringen inzien?
- Hoe verleng ik een externe toestemmingsverklaring?
- Hoe beëindig ik een externe toestemmingsverklaring?
Testcertificaten
- Hoe vraag ik een testcertificaat aan of wijzig ik de autorisaties van een bestaand testcertificaat?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag voor een testcertificaat bij VECOZO is verwerkt?
- Mag ik mijn testcertificaat aan derden verstrekken?
- Hoe kan ik een certificaat aanvragen bij VECOZO als zelfbouwer?
- Hoe kan ik een certificaat aanvragen bij VECOZO om samen met een andere partij de VECOZO koppeling te testen? (Ketentest)
- Wat wordt bedoeld met een ketentester?
- Waar kan ik mijn gebruikersnummer terugvinden?
- Waar kan ik mijn pincode terugvinden?
- Wat is de status van mijn testcertificaat aanvraag?